kado voor dochter 6 jaar

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Miranda81, Nov 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

Jun 22, 2012
    1,423
    125
    63
    #1 Miranda81, Nov 15, 2015
    Last edited: Nov 15, 2015
    Onze dochter wordt in december 6 jaar.
    Ik weet nog steeds niet wat wij haar gaan geven. En om me heen krijg ik ook al vragen wat ze wil hebben van familie/vrienden.

Zelf wil ze graag lego friends. En op zich is dat erg leuk maar ze heeft ook al veel van playmobil (huis, auto, camper e.d.)
    Ik ben bang dat het uiteindelijk op hetzelfde uitkomt qua spelen als ze nu een huis van lego friends krijgt.

Van de sint krijgt ze 2 setjes playmobil (babykamer en iets met verschillende jurkjes), smart games, ministeck en een kleurrol.

Ze is geen knutselmeisje. Wel erg leergierig. Samen spelen we vaak woordjeskwartet en ze heeft scrabble junior wat ze graag doet. Ook heeft ze mini loco wat ze graag doet. Laatst heb ik bij een kringloop veel mini loco boekjes gekocht voor 50 cent p/st :D . Ze zit nu in groep 2. Eerste leesboekjes zijn hier ook al genoeg van grote broer.

Iemand een tip?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,147
    8,880
    113
    TipToi
    Woordzoeker Junior
    Monopoly Junior
    Rummikub junior

En ik zou toch iets van Lego Friends geven, omdat zij dat aangeeft. En dan niet iets dat ze al van Playmobil heeft, maar iets anders, er is volgens mij ook een zwembad of de dierenkliniek ofzo.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Wij hadden dat idee ook met lego friends.
    Dus uiteindelijk afgesproken dat ze best lego mag vragen... Maar dat lego friends net mini-playmobil is waar je veel minder aan kunt bouwen. En dat ik dus liever heb dat ze echte lego vraagt.
    En dat voor de rollenspellen ze beter nog meer playmobil-poppetjes kan vragen.
    Nu staan hier thuis dus het lego politiebureau (lego city) en de lego boomhut (lego creator) en een curver met "lego van vroeger" en nog steeds een berg playmobil dus.

En ze speelt met beiden.

Is een WasGij puzzel niks? Die kreeg onze gup van de sint toen ze 6 was en die vond ze erg tof.

4. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

Jun 22, 2012
    1,423
    125
    63
    Bedankt voor de reacties!

Heb even gekeken naar lego friends. Die grote dierenkliniek ziet er erg leuk uit maar is niet meer leverbaar. Zag nog wel een leuk ander pakketje. Mss dat opa en oma dat setje van lego friends kunnen gaan geven.

@Saskia, ik ben dus niet de enige met dat idee. Vind het gewoon jammer dat ze weinig gaat doen met een duurder verjaardagskado. Vorig jaar heeft ze beados gekregen van opa en oma. Maar dat doet ze zelden. Van ons had ze toen een pakket van play doh gekregen. Daar speelt ze gelukkig wel mee.

Rummikub junior hebben wij al. En Triominos junior. Spelen wij ook regelmatig met haar. Ook het spel onderuit is hier een hit. Wij hebben een hele kast vol met spelletjes en puzzels.

Puzzels kijkt ze niet naar om.

Woordzoeker junior ziet er wel erg leuk uit maar ben bang dat dat maar even is en dat het dan al te makkelijk is voor haar. Mss dat wij de gewone variant gaan geven. Maar dat zal dan voor volgend jaar zijn. Ik heb er eerder ook al eens naar gekeken dus die hou ik in mijn achterhoofd.

Maar ik heb al een idee voor achter de hand. Dochter heeft zojuist met mijn zus gesproken en aangegeven dat ze van hun wel de speeltuin van playmobil wil krijgen. Beetje duur kado voor mijn zus om te geven maar mss wel leuk om dat van ons te krijgen. Maar dan krijgt ze en op 5 december en op verjaardag playmobil. En ze heeft er al zoveel van samen met haar broer die ook graag met playmobil speelt.

Meer ideetjes zijn welkom :D

5. Saskia78

Hier was beados erg leuk.. Maar wij hebben ook een echt knutselfrutsel-meisje.
    Ze doet maar 2 dingen.. freubelen en rollenspellen :)

Is een smartgame niet leuk? Of lijkt dat te veel op puzzelen?

Oh en voor je zusje misschien leuk: zo'n pluche hond in een reismandje.
    Ik vind het verschrikkelijke dingen... Maar dochterlief blijft er op kwijlen...

Of als ze weleens gaat logeren.. Een toilettasje en toebehoren.
    Wel apart ingepakt natuurlijk :)
    Nieuwe schooltas of broodtrommel/beker.

En vaste prik hier is elk jaar een nieuwe pyama.
    Die kan dan meteen aangetrokken worden tijdens het uitpakken van de rest van de kadootjes (en zo hop tandenpoetsen en naar bed als ze moe is)

6. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

Jun 22, 2012
    1,423
    125
    63
    Ik was vroeger ook zo'n knutselmeisje. En wij hebben in de loop vd tijd hele leuke knutselspullen gekocht/gekregen of wat ik nog van vroeger had. Modewijzer, tekenprojector, strijkkralen maar ze is echt een ander type kind en kijkt er niet naar.

Smartgames vind ze erg leuk!
    Ze krijgt een smartgame voor sinterklaas, quadrillion. Wij hebben al 2 spellen daarvan en beide kids vinden het leuk. Zoon krijgt ook zo'n spel van de sint. Ik kan wel een abonnement geven voor online smartgame spellen.

Toillettasje is een heel leuk idee. Met nagellak en speldjes voor in het haar ;)

Zo'n hondje heeft ze vorig jaar van de sint gehad. Vind ze nog steeds erg leuk! Je hebt toch ook zo'n vogeltje die kan fluiten? Daar vroeg ze laatst om. Vlgs mij kost die 10 euro. Mss leuk om van mijn zus te krijgen.

7. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Misschien iets leuks voor op haar kamer?
    Een memobord waar ze leuke dingen aan kan hangen.
    Discolamp is mijn dochter ook erg blij mee.
    Kinderen voor kinderen cd, of een radio voor op haar kamer?

8. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Een radio voor op haar eigen slaapkamer. Dan kan de visite cd´s geven. Je hebt leuke muziekcd´s, maar ook luisterboeken. Bij Kruidvat lag vorige week weer een stapel: 4 euro per stuk.

Als ze opmaken wel leuk vindt, kun je ook voor een set van Topmodels gaan. Die hebben een tekenboek met opmaakspullen erin, zodat ze gezichten op papier kunnen opmaken.

9. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Zelf vind ik Lego Friends er leuker uitzien, dan dat het fijn speelt. Maar als je dochter erom vraagt, zou ik gewoon aan iemand van de familie een setje vragen. Ze kan het toch gewoon combineren met Playmobil?

10. Deliana

Deliana Niet meer actief

Een radio voor op haar kamer met (luister) CD's
    Een spiegel voor op haar kamer met een beautycase met tut spulletjes
    Een bureau met accessoires
    Spulletjes van Top Model

11. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

Jun 22, 2012
    1,423
    125
    63
    Iedereen bedankt voor het meedenken.

Wij zijn eruit!! Gelukkig haha.
    Samen hebben we gekeken naar wat ze graag wil hebben. Dus lekker samen gesneupt op het internet. En steeds kwam ze terug op hetzelfde spel. Penguins van Smart Games.
    Verder krijgt ze nog een spel wat we samen kunnen doen, Labyrinth Ocean en een luxe keuken van playmobil als uitbreiding van de playmobil wat ze al heeft.

Een radio heeft ze al op haar kamer. Maar het is mss wel leuk om een cd te vragen van de familie.
    Mijn buro van vroeger staat bij haar op de kamer evenals mijn spiegel van vroeger. En ze houdt niet van make up en ook top models houdt ze niet van. Ze heeft vorig jaar zo'n top model boekje gekregen maar die ligt nog nieuw in de kast :)

12. Saskia78

Penguins is superleuk :)

En niet makkelijk ook vond ik :)

Share This Page