Ergenissen op de weg

Discussie in 'De lounge' gestart door Leesteken, 7 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Ik kan er een boek over schrijven. Ik zit dan ook vaak vloekend in de auto :$.

wat zijn jullie ergenissen op de weg?

wat ik o.a. merk is dat mensen enorm egoïstisch kunnen zijn op de weg. Er wordt elkaar geen stukje weg gegund.

- Mensen die op een snelweg invoegen met een gangetje van 50 ( en ik rijd daar dan achter, levensgevaarlijk)

- mensen die hun richtaanwijzer gebruiken als voorangsmethode

-mensen die duidelijk niet met rijden bezig zijn.

-mensen die veel te lang twijfelen of een rotonde en vervolgens een beslissing nemen die enorm gevaarlijk is.

Lies1611 vindt dit leuk.
  2. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.921
    5.835
    113
    Mensen die meteen beginnen te toeteren als iets ze niet zint.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Domme mensen die nog steeds niet snappen dat je je telefoon niet moet gebruiken in de auto (echt, zo ingewikkeld is dat niet).

Mensen die geen richtingaanwijzer gebruiken (en ja sorry, vaak BMW rijders).

Mensen die veel langzamer rijden dan mag.

Als ze te dicht naast je parkeren.

Kan nog wel even doorgaan denk ik haha

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Mobiele telefoons vasthouden. Je ziet het meteen aan het rijgedrag. Levensgevaarlijk. Ik pleit echt voor boetebedragen van 1000+ euro en nog hoger voor vrachtwagenchauffeurs.

Mensen die naar links gaan en dan met +2 km per uur gaan inhalen... Bedoel, blijf er dan gewoon achter rijden.

Of dat je aan komt rijden op de linkerbaan. Dat er 1 km verderop rechts een vrachtwagen rijdt met een auto erachter en dat die auto dan serieus vlak voor je naar links gaat om in te halen terwijl hij daar echt al veel eerder de tijd voor had gehad. Zo irritant.

Roanna, Huismuisie en Leesteken vinden dit leuk.
  5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.706
    113
    Mensen die veel twijfelen en voor elke bocht of verkeersdrempel remmen

In het algemeen mensen die 40-45 rijden waar je 50 mag

Leesteken vindt dit leuk.
  6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Mensen die opeens harder gaan rijden als ze ingehaald worden.

Mensen die te langzaam rijden.

Te langzaam invoegen.

Geen richting aangeven.

Mensen die rechts blijven rijden als je wilt invoegen terwijl de gehele linkerbaan vrij is.

Links gaan rijden met een slakkengang omdat ze over 5 km de afslag moeten hebben.

Tractoren die op een 80 weg rijden terwijl er zelfs verbod borden op de weg staan.

Als 2 banen 1 baan worden en je dus moet ritsen, men dit niet doet en je er niet tussen laat.

Bumperklevers terwijl er genoeg ruimte is om in te halen en ik zelf ook al harder rijd dan toegestaan.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Leesteken en femkes vinden dit leuk.
  7. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Bumperklevers die of gaan zitten seinen of van links naar rechts slingeren om te laten weten dat ze er langs willen.
    Ver-schrik-ke-lijk. Bloed onder mn nagels.

Mensen die op de middelste baan blijven rijden. Of links.

Gewoon. Mensen mensen die denken dat de weg van hun is.

8. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    verder met je eens en die persoon laatst die richting aangaf naar rechts, waardoor ik dus kon optrekken en mijn weg vervolgen. d*&%me d**'s als jij niet hoeft af te slaan, rem dan niet af en je knipperlicht aan.

suus1983 vindt dit leuk.
  9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Mensen die geen knipperlicht gebruiken als ze links of rechts gaan.

Mensen die 60 rijden op een 80 weg, kom op zeg waar heb je je rijbewijs gehaald? Bij een pakje boter!

Mensen die je in willen halen, maar vervolgens half naast je blijven rijden. Haal dan gewoon niet in.

Mensen die niet optijd ritsen, maar echt door rijden tot het einde waardoor de andere helft moet remmen en dat creëert weer onnodige file. Rits gewoon optijd zodat iedereen kan doorrijden, die laatste meters tot de rijbaan zorgen er niet voor dat je eerder thuis bent ofzo.

Mensen die bij een 3 (of 4) baansweg steevast in het midden blijven rijden. Ga gewoon naar die rechterbaan joh!

Mensen die niet opletten bij een stoplicht en daar minuten voor groenlicht staan. Thee kransjes hou je maar lekker thuis, niet in de auto..

Nouja, kan nog wel even doorgaan :p ik zit ook altijd vaak te vloeken:rolleyes:

10. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.799
    8.469
    113
    Vrouw
    Mensen die op een 3 baans snelweg op de middelste baan blijven hangen. Zo irritant! Echt by far mijn grootste ergernis. Soms ga er heel demonstratief voor diegene langs naar de rechterbaan als hint.. maar zelfs dan begrijpen mensen het vaak niet

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Aaargh ja ik ook. En ik raak er altijd een beetje van van de rel.
    Nu woon ik in het caribisch gebied en men toetert voor van alles: om je voor te laten, als bedankje, zomaar en als het niet zint.
    Ik raakte daar in het begun flink opgefokt van (en nu doe ik het zelf ook steeds vaker!)

Philou, Huismuisie en Leesteken vinden dit leuk.
  12. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik woon dus nu in België en daar is het rijgedrag nogal eh, pittig. Maar inmiddels ben ik het nu wel gewend en vind ik het wel lekker avontuurlijk haha. Alleen rijden ze echt veel te hard, daar kan ik niet tegen, met 80 langs een school rijden terwijl je overal rennende kids ziet enz..

13. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Geen knipperlicht, langzaam rijden, je er niet tussen laten, op de linkerbaanrijden en niet gaan inhalen, geen constante snelheid houden ( van 60 naar 80 naar 40 naar 70 ) wielrenners.

Ik vloek behoorlijk wat af in de auto.

14. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Mensen die een kruispunt niet vrij houden. Elke ochtend weer irriteer ik mijn eigen er de pest aan.

Mensen die te langszaam rijden. Of geen richting aan geven.

En vooral vrachtauto's die elkaar in halen omdat ze 2km harder rijden.

15. Dagda

Dagda Fanatiek lid

8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Veel van het bovenstaande. Toevoeging:
    - mensen die alleen in bijna stilstand een bocht kunnen nemen.

Soturi, Huismuisie, Leesteken en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.863
    5.130
    113
    Home
    Mensen die asociaal parkeren
    Dus niet in de vakken/scheef of te dichtbij zodat je de deur niet kan openen

Mensen die te langzaam rijden

mensen die anderen niet laten invoegen waarom?

17. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Zo vaak dit! Dure auto's die t knippertje niet gebruiken !
    wij zeggen vaak gekscherend dat t een optie was of knipperlicht of een dakraam :rolleyes:

Leesteken, femkes, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Haha ja hier ook. Zo'n dure auto kunnen kopen, maar geen richtingaanwijzer kunnen betalen .

Leesteken en hibiscusje vinden dit leuk.
  19. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Links blijven rijden.
    Langzamer rijden dan mag.
    Geen richting aangeven.
    En als je achter een vrachtwagen rijd op de snelweg, je wilt inhalen maar de personen achter jou gaan inhalen waardoor je dus moet wachten tot iedereen voorbij is, laat degene die direct achter de vrachtwagen zit ook even inhalen.

20. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Van die tokkies die 160 willen rijden waar je 100 mag en als jij dan netjes iemand inhaalt (en dan niet met 2km pu harder :roflmao:) die mafkees gaat lopen plakken op je bumper.

Mensen die links en rechts in halen omdat ze haast hebben.

Geen knipperlicht gebruiken (vooral op rotondes)

Mensen die met 50 proberen in te voegen op de snelweg.
    Met 70 op de linkerbaan rijden.

Deel Deze Pagina