Steenrijk of straatarm??

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 7 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Steenrijk of straatarm

1. Wij zijn echt steenrijk

2. Wij zijn niet steenrijk, maar hoeven weinig na te denken bij wat we uitgeven

3. Wij hebben het goed, maar kunnen niet onbegrensd uitgeven

4. Wij hebben het niet slecht, maar moeten wel kijken waaraan we uitgeven

5. Wij moeten echt goed opletten waar we ons geld aan uitgeven

6. Wij zijn echt straatarm

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Wij in de zorg harken het toch binnuhhh! :roflmao::roflmao:

ZZP IT doet mijn man :cool:

femkes vindt dit leuk.
  2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Mijn ervaring is ook dat je met een hogere opleiding meer kunt verdienen. Ook met goede looks en een vlotte babbel trouwens. Zo is het nu eenmaal. Ik heb zelf niet doorgeleerd, heb ik nu achteraf spijt van. En heb dus ook geen vlotte babbel dat ik mij overal in kan praten..
    Maar ik werk er niet minder hard om. Ik verdien alleen minder.
    Ik had hbo kunnen doen als ik had doorgeleerd en nu met kinderen en niet kunnen leven van 1 inkomen vind ik het lastig om nog een studie te gaan doen.. maar zijn ook genoeg mensen die zo'n hoog niveau bijv. niet aankunnen. En ergens vind ik het best oneerlijk dat je dan vaak niet echt hogerop kunt komen. (Uitzonderingen daargelaten)
    En ook niet iedereen is weggelegd voor een baan als manager bijv. Dat moet je echt liggen.

Paardenbloem, Gewooniemand, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, dat is echt te zien aan mijn Picanto. :roflmao:

4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij hebben deze maand alleen al 1200 uitgegeven aan tatoeages. Dus wij hebben het heel goed. Dit soort uitspattingen kunnen we niet maandelijks doen, we sparen ervoor. We sparen sowieso maandelijks een vast bedrag en leven daarnaast heel fijn. Op boodschappen wordt niet echt bespaard en regelmatig doen we iets extra's.
    Door de lockdown zijn we wel bewuster geworden dat iets extra's ook goedkoper kan zijn en dat het niet altijd een dag uit hoeft te zijn bijvoorbeeld.

We werken allebei 32 uur. Ik heb een kantoorfunctie bij een zorgaanbieder en mijn man is servicemonteur. Hij is na het vmbo gelijk gaan werken en ik heb hbo gedaan. We krijgen nagenoeg hetzelfde salaris (ik 2 tientjes pm meer)

5. Tipp

Tipp Actief lid

4 jun 2021
    201
    256
    43
    Vrouw
    NL
    Wij voldoen aan alle punten die je opnoemt:roflmao: Mijn vriend is commercieel directeur en werkt 40 uur. Ik werk als zelfstandige consultant en werk met internationale klanten in Nederland. We verdienen echt heel goed voor onze banen, maar de extra's krijgen we via investeren in zowel vastgoed als aandelen.

Liekje81 vindt dit leuk.
  6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Las toevallig een artikel over beleggen gisteren, over vrouwen die verwachten voor hun 50e miljonair te zijn. Heb er de ballen verstand van helaas. Het klonk wel leuk. ;)

Paardenbloem en femkes vinden dit leuk.
  7. Tipp

Tipp Actief lid

4 jun 2021
    201
    256
    43
    Vrouw
    NL
    Interessant, is dat dan 1 miljoen op de rekening of een vermogen van 1 miljoen?

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Iets minder hoge bedragen dan ik had onthouden.
    1 verwacht over 10 jaar, als ze 40 is, een half miljoen vermogen te hebben.
    Ander doet in vastgoed met 5 huizen.
    En de derde is 32 en verwacht over 3 jaar met pensioen te kunnen door vastgoed en beleggen.
    Dus geen miljoen, sorry :roflmao:

9. Tipp

Tipp Actief lid

4 jun 2021
    201
    256
    43
    Vrouw
    NL
    Haha, geen probleem. Moet zeggen dat we ook al aardig op weg zijn, ik adviseer eigenlijk iedereen om er je toch in te verdiepen en proberen. Mijn zwager deed er ook weinig mee, ook geen financieel inzicht maar vind het nu toch leuk! Met kleine bedragen (ik begrijp dat voor sommigen dit echt enorm veel geld is) als 500 euro, mits je dat kan missen natuurlijk, leer je hoe alles werkt. Ik vind het een leuk spelletje in iedergeval!

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Heb geen idee waar te beginnen. Die 500 is het probleem niet. Miss kan ik dan ooit mn Audi kopen :roflmao:

smax vindt dit leuk.
  11. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.895
    5.846
    113
    Vrouw
    Beleggen vind ik zo’n mooi voorbeeld van: als je al geld heb kun je er makkelijk meer van maken. Voor de mensen die dat niet hebben wordt het een stuk lastiger. (En dan heb ik het over mensen die echt met €50 per week rond moeten komen met een gezin)

masami en YaelStone vinden dit leuk.
  12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat is waar. Dan ben je al blij dat je een boterham kunt beleggen ;)

Gewooniemand, Mop81, citroenrasp en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Optie 2 gestemd. We hebben het goed maar ik niet zonder nadenken geld uitgeven.
    Ik ben alleen met 2 kinderen, auto, 2 paarden en nog wat huisdieren. We kunnen 2x per jaar op vakantie en vele dagjes uit. Ik kan maandelijks nog sparen.
    Alleen geen eigen huis omdat ik daarvoor te weinig verdien. Dus een huurhuis. Maakt niet uit. Wij zijn gelukkig met wat we hebben. :)

citroenrasp en Dizzle vinden dit leuk.
  14. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik heb een aantal jaar geleden een Burn-out gehad en ben toen gestopt met het werk als strafrechtadvocaat.

Zowel mijn partner als ik hebben een eigen onderneming in het vastgoed. Ik heb na mijn Burn-out een bedrijf overgenomen. Dit was een flink bedrag en een groot risico. In een korte tijd zijn we flink gegroeid qua omzet en personeel. Verder beleggen in onroerend goed en mijn man investeert in cryptomunten.

Luna86, Mapje en Liekje81 vinden dit leuk.
  15. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Daarom scheur ik rond in een oude Up, omdat ik het zo binnenhark :roflmao::roflmao:

Paardenbloem en Liekje81 vinden dit leuk.
  16. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Mijn man had vwo kunnen doen. Maar doordat hij in een tehuis woonde die dit niet bieden heeft hij vmbo theoretisch gedaan en niet eens afgemaakt. Examen jaar moest hij van internaat wisselen en nieuwe school lag hem niet.

Uit eindelijk met niks begonnen via een interne opleiding in de bouw gaan werken en nu voorman in deze sector. En grote kans dat hij uit eindelijk de project manager daar gaat overnemen wanneer hij met pensioen gaat. Zelf heeft hij op kantoor functies gesolliciteerd maar niveau is niet hoog genoeg terwijl hij het wel kan ' hoogbegaafd'. Voor hem echt een domper maar wel de reden dat ze op de werkvloer hem laten doorgroei. Wat hij nu doet is loodzwaar en de functie op de werkvloer kan hij niet blijven volhouden. Hij is 29 en heeft versleten rugwervels. ' mede door het werk wat hij doet'

Het nadeel is dat hij om hoger op te komen nu zo zijn eigen inzet voor het werk dat hij weken van minimaal 60 uur draai dat de uren niet te boeken zijn in de week dat het gewerkt is.

Mijn oma zij altijd... Wie voor een dubbeltje geboren is word nooit een kwartje.

Kan natuurlijk wel, met hard werken en nog veel meer geluk.

Zelf heb ik mbo 3 opleiding gedaan en gehaald. In mijn examen jaar werd ik ziek. En ben nu afgekeurd volgens wet Iva ' word herkeurd momenteel' mijn grote nadeel is dat ik ondanks ik 38 uur werkte nu minder als het wettelijk minimumloon krijg. Omdat toen ik ziek werd het jeugdloon kreeg berekenen ze het nu over het wettelijk minimumloon en hier dan een x procent van. En omdat mijn man goed verdiend hebben we geen recht op aanvulling.

Aan de ene kant natuurlijk dankbaar dat ik uberhoupt wat krijg. Maar aan de anderen kant word ik gewoon genaaid omdat ik als minderjarige ziek werd. Ik heb zelf hier ook niet ongevraagd en word eigenlijk dubbel gestraft.

Spectre vindt dit leuk.
  17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Maar als je man 29 is kan hij toch alle kanten nog op? Waarom geen opleiding volgen? Na je 21e kan je een toelatingsexamen doen voor een hbo opleiding.
    Mijn man komt ook niet uit een leuke situatie, mijn schoonouders vonden hem te dom om vwo te laten doen, mavo was goed genoeg en kon hij toch niet zeiden ze. Hij is uiteindelijk na de mavo, mbo, hbo en wo gaan doen. Zonder moeite en met heel hoge cijfers. Dat spreekwoord slaat nergens op hoor. Geluk heeft ie niet veel gehad, hij heeft wel heel hard gewerkt en heeft heel veel doorzettingsvermogen.

18. Maan14

Maan14 Niet meer actief

#198 Maan14, 10 jun 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jun 2021

Daarom zeg ik er bij dat met hard werken het wel gewoon kan. We hebben gekeken wat de opleiding bedrijfskunde kost. Dit is voor ons niet op te brengen.

En als jongeren kun hij niet verder leren of hier voor kiezen Als je uit een jeugdzorg situatie komt word je op je 18 de gewoon los gelaten. Je hebt dan niks en weet ook vrij weinig. Gelukkig doen ze nu jongeren beter begeleiden zoals ik het begreep.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Er zijn wel mogelijkheden hoor. Je hebt bij Duo nu leven lang leren, dan kun je ook op latere leeftijd een studielening krijgen. Je bouwt dan wel een schuld op, maar onze ervaring is, is dat dat goed te betalen is na die tijd. Man heeft ook een studieschuld.
    Is natuurlijk geen must, maar als het is iets wat hij graag zou willen doen zou ik daar zeker naar kijken. Veel studies kun je daarbij ook in deeltijd doen, zodat je gewoon kunt blijven werken.

20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.758
    113
    Toch wel jammer dat studeren in Nederland zo duur is. Niet iedereen kan/wil ook lenen met rente.

Gelukkig is studeren gratis waar wij wonen, al is er helaas wel weer veel werkloosheid. Maar ik ben iig blij dat, mochten mijn kinderen willen studeren, dat gewoon kan zonder dat het kapitalen gaat kosten.

Paardenbloem, Gewooniemand, Spectre en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina