Steenrijk,straatarm

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door zonnestraal21, 30 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik kan echt niks bedenken wat ik gisteren gezien heb wat hier bij aansluit

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik ook niet, vond het eigenlijk allebei best leuke gezinnen.

3. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Haha uhhhh misschien was ik gisteravond wat fanatiek.

Maar het ging over de uitspraken als 'ik heb al genoeg schoenen' bijvoorbeeld.

En dat gedram over die wijn en wijnglazen. En de gezichten van de rijke kinderen de hele aflevering door spraken boekdelen.

4. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ze is ook niet 'gek', ze heeft autisme en ADHD. Ik heb zelf ook een dochter met autisme, en nee, daar merk je in eerste opzicht ook weinig van. Des ondanks ben ik ook thuis i.v.m. haar intensieve zorg. Nu is onze financiële situatie echter anders dan die van hun. En werkt mijn man fulltime. Ik weet te weinig over hun situatie, dus ik kan en ga daar ook niets over zeggen. Maar wat ik wil meegeven is dat het soms niet zo simpel is als het lijkt.

olleke, Draaikont en tuc vinden dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Als je adhd hebt en ASS ben je ook niet gek hoor...

Mijn eerste gedachte was ook wel dat zij kon werken als haar man thuis is. Maar we kennen verder de situatie niet. Hier zou ik het echt wel doen als wij in die situatie kwamen maar we zouden tegelijkertijd een probleem hebben als mijn man fulltime thuis zou moeten zijn en omgaan met de ADD van onze dochter. Hij is supergoed voor haar, maa zonder officiele diagnose weet ik 100% zeker dat hij het ook heeft en een hele dag samen continue werkt dat niet.

Wat ik persoonlijk hylarisch vond was dat die rijke zoon jaloers was op de tv op die kamer. En dan die moeder: " ja haha die mag jij van ons niet":D

chantal1985 vindt dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Nou wij typten tegelijk denk ik

chantal1985 vindt dit leuk.
  7. LiveLifeLovely

Dat was dan wel weer sympathiek :roflmao:

tuc vindt dit leuk.
  8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik denk dat ze ook alles niet vertellen hoor. Er zal vast meer zijn dan we zien. En tv's, tegenwoordig heb je alleen maar zulke tv's. Misschien waren die wel 2e hands of van een goedkoop merk? Je weet het niet.
    En die merkkleding kan ook namaak zijn.
    Je hoeft ook van buiten niet altijd te zien dat iemand 'arm' is.

9. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

De merkkleding die mijn kinderen hebben heb ik allemaal tweedehands gekocht;)
    Dan ben je net zo goedkoop uit als een shirtje van de wibra.

Mopa36 vindt dit leuk.
  10. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Tja, dat ze niet zonder hun wijntje konden vond ik ook wel wat.

Maar voor tieners is het ook niet makkelijk om altijd alles maar te mogen en te kunnen en dan nu opeens niks meer te kunnen.
    Vond ze verder best positief hoor.

11. LiveLifeLovely

Nee dat kun je die tieners idd niet kwalijk nemen.

12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Die tv was vast door de zoon gekocht die wel fullitime werkte.

Nee ik heb geen idee. Maar ik vind het altijd moeilijk te bepalen. Ik heb ook een boodschappen budget van zo'n 70 euro pw. Maar goed we zijn maar met zn tweetjes. Ik heb ook echt niet het idee dat we arm zijn of het slecht hebben.

Zoontje loopt in mooie merkkleding en ik ook. Eten biologisch. Hebben een auto voor de deur.
    Huis is mooi ingericht.

Maar goed ik moet wel wat langer zoeken voor ik wat kan kopen. Het meeste tweedehands en in de sale. Maar who cares. Zo ziet het er na twee keer wassen ook uit. Ik ga echt niet in zeeman lopen als ik ook tweedehands of outlet merkkledinh kan dragen die mooier zit en ook nog eens veel langer meegaat.

Oh ja en ik had ook een bugaboo. ;) de wereld zal wel heel scheef maar me hebben gekeken toen ik nog in een uitkering zat. Gelukkig was dat maar van korte duur, maar toch.

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik dacht al dat het woordje "gek" eruit gehaald zou worden.

Ik bedoel ook niet letterlijk gek, maar gewoon dat ik niks anders/aparts/geks aan dat meisje kan vinden.

Daarbij, is het mijn mening dat ik denk dat ze wel kan werken. Tuurlijk ik geloof dat dat meisje zorg nodig is. Absoluut. Alleen, als jij vrijwillig ergens kan werken, kun je een ook baan zoeken met meer geld.

14. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Je weet het idd niet. Ik werk ook niet ivm de kinderen, man werkt wel gewoon, twee met ass, waarvan 1 met een heel laag eq. Je weet niet in hoeverre het meisje haar iq/eq bepalend ook is hierin.
    Dat is voor een ander moeilijk in te schatten.

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

klopt alleen vind ik dus wel: als je blijkbaar 3 dagen vrijwilligerswerk doet, kun je ook gewoon werken. Dit meisje was ook geen heel klein meisje en gaat ook gewoon naar school.

16. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wat ik me net bedenk:
    Misschien werkt die vrouw niet omdat die man denk ik een uitkering krijgt. En die zoon werkt ook. Dus ik denk als zij ook werkt dat ze dan teveel inkomen hebben waardoor de uitkering gekort of gestopt wordt. En misschien krijgen ze ook nog wat vanwege hun dochter, wat dan wellicht ook gestopt of gekort wordt.

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat klopt toch niet? Je krijgt bijstand omdat je het nodig hebt, niet omdat het eigen keus zou (moeten) zijn. Ik moet ook gewoon werken voor mijn geld, net als ieder ander. En als jij vrijwilligerswerk kunt doen, kun je ook gewoon werken, naar mijn idee.

Mochten zij wat krijgen vanwege hun dochter wordt dit niet gekort op een uitkering, het wordt dan ingezet voor hulp.

18. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik had eerder in dit topic gelezen dat hij was afgekeurd, dus ga ervan uit dat hij ziekteuitkering krijgt. Ik weet het verder ook niet hoor.
    Het was maar een theorie die ik me bedacht :o:

Ik snap ook niet dat ze de keus maakt om vrijwilliger te zijn ipv een echte baan.

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Volgens mij werd er in het programma gezegd dat zij bij de bijstand zaten, maar 100% zeker weten doe ik dat niet.

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb het ook gekeken en ik vond juist allebei de gezinnen leuke en lieve mensen.
    Die tieners hebben natuurlijk een uitstraling van alles is stom, dom en weet ik veel maar zo kijken alle tieners ;)
    Voor die tv hadden ze heel lang gespaard vertelden ze aan het einde van de aflevering maar dat zou wanneer ik in zo'n situatie zou zitten echt geen prioriteit hebben.
    Ik vind 85 euro voor een week helemaal niet zo verkeerd, ik doe het ze niet na maar ik denk dat het wel zal lukken.
    Waarom die vrouw niet werkt weet ik niet maar daar zal vast een gegronde reden voor zijn.

Deel Deze Pagina