En daarbij is de man afgekeurd en naast zijn vrijwilligerswerk thuis. In mijn ogen kan hij bij zijn dochter blijven en zij werken.
Ik dacht ook wel als je vrijwilligerswerk doet kun je net zo goed gaan werken. Aan de andere kant ik heb ze ook niet echt horen klagen over dat ze niet veel te besteden hebben. Ze leken gelukkig te zijn met het leven wat ze hebben. Bij het rijke gezin vond ik (vooral) de vrouw ook wel wat uit de hoogte. Dat zat hem vooral in de opmerkingen tussendoor zoals "ik heb al genoeg schoenen" en "wat hebben we het toch goed" en dan doelde ze naar mijn idee vooral op de luxe en het geld en niet op gezondheid of gezinsgeluk. Of dat ze perse wijnglazen moest hebben om uit te drinken. Wel leuk dat er nu eens geen smerig huis te zien was!
Die opmerking kwamen op mij totaal anders over, meer in de zin van: Ik hoef geen schoenen meer, want ik heb er voldoende en wat hebben we het toch goed, meer in de zin van: we hebben/mogen niet klagen, want we hebben alles, meer in de vorm van tevreden zijn met wat je hebt en daar blij en dankbaar voor zijn. Maar dat is meer mijn gevoel. Ook haar vriendinnen leken normaal en niet naast hun schoenen te lopen. en perse uit wijnglazen drinken...tja, mij zou dat ook weinig uit maken, maar er zijn héél veel mensen die wijn écht uit een wijnglas willen drinken, net als er mensen zijn die persé hun bier in een bierglas willen met allerlei regeltjes over hoe dat glas schoongemaakt moet zijn voor het perfecte schuim dat het niet doodslaat......Echt heel abnormaal vind ik dat dus niet eigenlijk.
Ik vond het beide leuke gezinnen dit keer. Zo knap dat ze zoveel is afgevallen. Jeetje, respect hoor. Zoon draagt 450 euro bij aan kostgeld hoorde ik? Ik vraag me dan af of je gekort wordt op je uitkering? Of mogen ze dit dan wel houden?
Was mij ook al opgevallen. Een paar weken terug hoorde ik de zoon van het 'rijke'gezin ook iets in de trant zeggen van ja pap dat word boodschappen doen bij de Lidl en een shot later liepen ze bij de Ah.
Vanavond weer een nieuwe aflevering! "De alleenstaande vader, Sander Groet, heeft van zijn hobby zijn werk gemaakt en is eigenaar van diverse bekende clubs en festivals in Nederland. Samen met zijn zoontje Silven leidt hij een onbezorgd leven in een penthouse aan het IJ in Amsterdam. Sharon en Daniel wonen met hun drie kinderen in een sociale huurwoning in de volksbuurt van Amsterdam. Hoewel zij maar 70 euro per week te besteden hebben, proberen ze er wel altijd het beste van te maken. In hoeverre wordt het vrije leven van Sander en Silven beperkt door het kleine budget? En hoe zal de familie Vreeken reageren als ze erachter komen dat hun budget vertienvoudigd is?"
Leuke aflevering! Ben nu de laatste minuten aan het kijken. Weten jullie of de moeder van Silven nog in beeld/leven is of heb ik dat gemist?
Ik heb het nu voor het eerst gezien - las al wel eerder mee.. maar zoals het nu was, is wel erg mooi, zo 'hoort' het een beetje te zijn. Minder extreem, vooral bewustwording. En wat eerder ook al gezegd werd ; geen geld, maar wél : Roken, veel huisdieren/grote honden - dat was hier ook niet geval, dat had dit 'arme' gezin al opgepakt als het ware. Silven was inderdaad erg leuk- geweldig met die muis .
Daar is niks over gezegd. Of ja, die vader zei een keer 'als Silven bij mij is.....' Dus ik denk dat ze gescheiden zijn.
Ff een vraagje, zag ik nou goed dat op de trouwfoto van het arme gezin 4 kinderen stonden of zag ik dat nou verkeerd?