Steenrijk, straatarm

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door chantal1985, 10 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwitsal

    Zwitsal Bekend lid

    19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    358€ voor boodschappen, dat gezin heeft gelijk een winter voorraad aangelegd met het wc-papier en unstopables :roflmao:
     
  2. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    En wat doet die rijke familie dom boodschappen. Was lekker naar de appie gegaan en had 6 kilo wortels gekocht ipv bakken bier en flessen wijn :eek:
     
  3. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Wie kijkt?
     
  4. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Ik heb gewoon zo'n moeite met het verschil tussen arm en rijk. Niet specifiek deze gezinnen hoor, maar meer in het algemeen. De een weet van gekkigheid niet wat ie met z'n geld moet doen, terwijl een ander elk dubbeltje moet omdraaien. En dan heb ik het niet over mensen die niet zo slim met geld omgaan, maar over mensen die door ziekte of andere omstandigheden gewoon niet meer kunnen verdienen.
    Het maakt mij verdrietig...
     
    Gewooniemand, suus1983 en bosi333 vinden dit leuk.
  5. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    #45 Huismuisie, 8 okt 2019
    Laatst bewerkt: 8 okt 2019
    Ik krijg echt jeuk van dit soort opmerkingen. En je bedoelt het vast niet verkeerd. Maar...

    Het leven is niet eerlijk. En dan moeten we maar blij zijn met die mensen die van gekkigheid niet weten wat ze met het geld moeten. Die dragen braaf de helft van hun inkomen af zodat zaken als uitkeringen betaald kunnen worden.
    Dit zijn ook vaak de mensen die flink in de kas van goede doelen storten en een goede fooi geven op het terras.

    Ook als je in de ziektewet zit of een uitkering hebt kan je nog redelijk comfortabel leven in nederland. Als je maar geen hele gekke dingen wil. Maar deze mensen komen vaak diep in de schulden omdat ze hun leefpatroon niet aanpassen naar het inkomen.

    Ik zie hier beide kanten van dichtbij. Hoe het is om bijna niks te hebben en om financieel alles t hebben wat je hartje begeert.

    Geld maakt echt niet gelukkig. Financiële problemen en niet in staat zijn om rekeningen te voldoen kan je levensgeluk wel in de weg zitten.
     
    Beausecret, joepy, YaelStone en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. maliro

    maliro Niet meer actief

    Maar zit je zelf in een situatie dat je van minimum moet rond komen?
    Met name dat stukje hoe mensen in de schulden komen komt erg generaliserend over. En als ik het dan dicht bij mezelf houdt: ik heb schulden gehad. Niet omdat ik mijn levensstijl niet aanpaste. Iets met mijn ex en uit elkaar gaan en een beerput die open getrokken werd. Ik wil er ivm privacy niet teveel over kwijt.
    Nu zijn we uit de schulden. Ik werk parttime. Vanwege mijn eigen chronische ziekte en de gezondheid van mijn kinderen zit meer werken er voorlopig niet in. Ik ben dankbaar dat ik aangevuld wordt met een uitkering. Ik ben blij met allerlei regelingen die er zijn. We hebben een dak boven ons hoofd, stromend water uit de kraan en we gaan een week per jaar op vakantie. Dus nee we hebben het niet slecht. Maar dat ik dubbele kbs voor mijn zoon krijg helpt wel mee.
    Het is erg frustrerend om te werken maar er geen cent aan over te houden. Maar nog frustrerender is dat elke instantie mijn inkomen moet weten, je hebt geen privacy. Elke maand bewijs inleveren bij de gemeente voor mijn uitkering. Daar worden helaas foutjes gemaakt waardoor ik niet elke maand op tijd aangevuld wordt.
    Het lage inkomen en goed op je inkomsten/uitgaven letten vind ik te doen. Maar iedere keer overal verantwoording af moeten leggen frustreert. Vooral omdat ik wel meer wil maar niet meer kan.
     
    Gewooniemand, suus1983 en citroenrasp vinden dit leuk.
  7. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant

    Ja ik weet precies wat je bedoelt. Mijn inkomen is op dit moment laag randje bijstand, misschien wel minder. Maar dat is een keus die ik maak omdat het wel gaat en ik niet op de bijstand wil leunen als het niet echt echt nodig is.

    Je moet wel keuzes maken. En dat is soms lastig.
     
  8. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Vond deze aflevering heel erg leuk. Beiden gezinnen waren zo lief en normaal. De alleenstaande vader ook, genieten van een dagje dierentuin wat voor velen zo normaal is.. vlees kopen om te proeven hoe het smaakt ondat hij dat nog nooit gegeten heeft.... de rijke man die zijn vermogen enorm snel vergaard heeft met videogames maken. Niet te geloven.
     
  9. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    #49 Huismuisie, 11 okt 2019
    Laatst bewerkt: 11 okt 2019
    Gewoon even iets dat me opvalt maar wat heeft dat rijke gezin een cheapig huis zeg. Als ze zo rijk zijn zorg je toch op zn mist voor glad gestucte muurtjes, of ben ik nu gek?

    Verder super leuke gezinnen. Ze hebben allemaal wel het maximale uit hun verblijf gehaald. En wat geweldig hoe de arme vader een zetje in de rug krijgt om zelf wat te gaan doen maar zo positief.
    Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het na een jaar ofzo meg zo’n gezin gaat.
     
  10. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Het was idd een wat meer 'gewoon' huis. Maar paste ook wel bij ze, vond ik. Lekker nuchter, niet te gek. En ook als je rijk bent kun je je geld maar 1x uitgeven, natuurlijk. En de een steekt misschien veel geld in z'n huis. En de ander gaat misschien dan liever vaker op vakantie, lekker uit eten, koopt mooie auto's, of spaart voor een zorgvrije toekomst, etc.
     
  11. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh ja zeker. En de baby to be heeft wel een bedje van 900 euro, dus wat dat betreft ;) en die auto’s waren ook niet direct instapmodelletjes.

    maar het viel me gewoon op dat de muren op sommige plekken echt heel beroerd waren. Dat zijn geen dingen die megaveel geld hoeven te kosten.

    t huis was stiekem nog best wel groot denk ik en vrijstaand.

    Vond hun mentaliteit wel echt goed. Keurig opgevoede kinderen die ook precies snapte wat je moest doen om geld te verdienen. Denk dat het heel slim is je kinderen al van jongs af aan daar in te betrekken. Zo krijg je ook niet van die snobjes.
     
  12. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Een woord wat een lieve vader:thumup:
     
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Vond t beide echt zulke normale mensen. Ze konden zo naast elkaar wonen als het ware. Vind bij sommigen de tegenstelling zo gepolariseerd: volks arm gezin en dan chique rijk gezin ertegenover.
    Deze beide gezinnen gaven hun kinderen ook een goede financiële opvoeding vond ik.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  14. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    Ik vond het wel een beetje zielig om te zien hoe volwassen en verantwoordelijk dat meisje was. Kreeg het idee dat ze een stukje jeugdigheid miste.
    Maar mooie gezinnen beide inderdaad
     
  15. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Ben ik nou de enige die zich verschrikkelijk ergert aan die 2 zusjes??? Jezus mina; en dan al die Amerikaanse woorden in elke zin. Volgens mij heb ik het woordje ‘impact’ nu al 27 keer gehoord :rolleyes:
    Zouden ze denken dat dat een duur woord is of zo :roflmao:
     
    Taby en chantal1985 vinden dit leuk.
  16. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Iedereen weer aan het kijken?
     
  17. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Bijzondere meiden, ben benieuwd :)
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  18. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    en vergeet dat schattige slootje niet hahaha, wat een stel die 2
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  19. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Wow wat een druktemakers zeg.. Zo enthousiast en hyper.
     
  20. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.288
    7.849
    113
    Gelderland
    #60 Luna86, 15 okt 2019
    Laatst bewerkt: 15 okt 2019
    Ik kijk ook, leuk weer!

    Alleen twee dingen gemist ivm later inhaken. Wat is het weekbudget van beiden gezinnen?

    Zie al wat ze doen, eigen bedrijf. Leuke meiden!
     

Deel Deze Pagina