steentjes eten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mary12, 3 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Mijn dochter is 19 maanden, onze tuin heeft een stuk steentjes pad, nou vind ik haar al een paar keer met stenen in haar mond, deze steentjes zijn zo n 2 cm ongeveer.

Wat is nou handig om te doen, ik ben bang dat ze deze gaat doorslikken en erin stikt? Nee, helpt nog niet echt goed bij haar, ze neemt ook nog regelmatig een hap zand maar dit is natuurlijk niet gevaarlijk.

Wie heeft ook stenen/grind en moet je dit nou weg doen? Of heeft iemand een simpele oplossing:(

2. Talvi

Talvi Niet meer actief

Je bent er toch bij? Als ze een steentje of zand in haar mond wil doen kun je haar handje pakken en zeggen nee dat mag niet oid. En dat steeds herhalen als ze het weer doet.

3. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Onze dochter is ongeveer even oud en heeft helaas ook meerdere keren per dag een steentje/blaadje/takje/slakkenhuisje in haar mond. Ik blijf zeggen dat het 'bah! en niet om te eten' is, maar ze blijft het doen. Kwestie van een lange adem hebben, ben ik bang... Dus op deze leeftijd nog niet te lang alleen in de tuin laten scharrelen!

4. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik ben er wel bij maar ik kijk niet continue. Dus voor je het weet zit er een in de mond.

5. Talvi

Talvi Niet meer actief

Misschien toch wat vaker kijken dan?

6. misa

misa Niet meer actief

Een steen van twee cm slik je echt niet zomaar door! :) ik zou ook alleen maar consequent en streng herhalen. Misschien een alternatief bieden wat ze wel mag doen?

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja er staat niet voor niets op allerlei speelgoed dat het niet geschikt is voor kinderen onder de 3 jaar ivm kleine onderdelen.
    Ben bang dat je er dus nog even niet vanaf bent.

8. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.195
    177
    63
    NULL
    NULL
    Ik werk als gastouder en de vorige bewoners hadden ook steentjes in de tuin liggen, langs het huis en de schuur ed. Uiteraard kan ik continu op gaan letten, maar met meerdere kinderen kan dat best lastig zijn en ik had geen zin om de hele dag nee te zeggen. Dus steentjes eruit en gewoon een laagje cement ervoor in de plaats. Geen gedoe meer met steentjes en ook gelijk van het onkruid af daar :D (Die steentjes vond ik trouwens ook door de hele tuin terug en onder je blote voeten doet dat ontzettend veel zeer.)

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

De steentjes verwisselen voor wat anders is (volgens mij) het meest handig. Misschien kun je er een speen in stoppen? Wanneer mijn dreumes last heeft van tandjes of gewoon echt weer die orale fase heeft waarbij hij alles in zijn mond wil stoppen (het komt in vlagen) stop ik op sommige momenten waarbij ik niet 100% volledig naar hem kan staren gewoon die speen er in. Hij trekt hem nog net niet vacuüm en weigert hem uit te doen. Hij blij, ik blij.

10. mumija

mumija Niet meer actief

Ik zou een compleet andere tuin aan laten leggen, alles bestraten of zo.:D

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik zou dan zelf stenen weghalen gewoon andere bestrating doen.
    Maar ik ben simpel met dat soort dingen want ik vind dat hoort bij aanpassing van het huisvoor baby/kind. Gewoon net als kasten dicht etc
    Maar hier dochter steekt nooit iets in mond gelukkig.

12. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Mijn dochter deed dit ook met de stenen bij ons in de tuin, ze is nu 2,5 en eigenlijk zie ik het haar nooit meer doen. Dus het gaat over, echt. :) Als jij gewoon goed oplet en haar corrigeert kan er niks gebeuren denk ik.

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier eet zoonlief alles wat hij te pakken krijgt. Zuslief voert hem ook maar al te graag zandbakzand. Hij heeft ook al wel kleine kiezeltjes/steentjes te pakken gehad die dan toevallig in de tuin liggen. Ik blijf gewoon corrigeren dat het niet mag. Hij gaat het vast een keer leren.
    Buiten verlies ik hem ook echt niet uit het oog want hij eet ook vogelpoep als het even kan.

Deel Deze Pagina