Ik denk dat ik ook was gaan meppen als iemand daarmee tegen mij had gescholden..is het goed: nee zeker niet, maar had het wel gedaan.
Weet je wat het is.. Er wordt gezocht naar een excuus om het slaan goed te praten.. En ik vind niet dat er een goed excuus voor is.. Ook niet dat het woord kanker gebruikt is om te schelden.. Mijn moeder heeft kanker gehad, meerdere keren en het is nog steeds niet goed.. En inderdaad ik heb (toen ik nog wat jonger was) ook ooit iemand tegen zijn neusje gemept die mij uitschold voor k*nkerw*f.. Ik heb er geen spijt van, omdat ik hem van te voren had gewaarschuwd dat ik zou gaan slaan als hij het nog een keer zei.. Maar dat wil nog niet zeggen dat het normaal is.. Ik vind het gewoon best bizar om te lezen dat men het schandaliger vind dat er met kanker gescholden is dan het feit dat er iemand geslagen is... Enne hoezo omdat ik moeder ben zou ik beter moeten weten? Wil je dat misschien toelichten..
Volgens mij schelden we allemaal met de verkeerde woorden als we pissig zijn. Ik wel in ieder geval. Floept er gewoon uit als je me echt kwaad hebt!! En degene die zeggen dat ze nooit met zulke woorden schelden, die doen zich TE mooi voor. Triest dat een forum lid dr verhaal doet en zo ontiegelijk aangevallen word. Als je niks zinnigs te zeggen hebt zeg dan gewoon niks!! Je weet helemaal nie hoe zo'n meid zich moet voelen na al deze reacties. We zijn toch een forum hier waar iedereen zn verhaal kan doen en op personen terug kan vallen.. maar zoals je ziet is het allemaal weer ver te zoeken hier. Kom op zeg hoe de oud zijn we nou??
Volwassenen, die gaan slaan, vind ik ook bij een 'bepaald slag volk' horen Sterker nog, liever iemand naast me, die er af en toe het k-woord uitfloept als hij/zij over de rooie is, dan iemand, die er op slaat.
Ik vind slaan een moment van opwelling...ook al is het nog steeds fout. Schelden met k**** vind ik gewoon het laagste van het laagste. Ik heb echt nog nooit iemand geslagen en ook nog nooit de neiging gehad. Maar ik sluit niet uit dat wanneer ik mijn buurvrouw vraag om de steentjes die haar zoon op mijn pad gegooid heeft waardoor mijn kind zere voeten heeft en die gaat schelden met k***** dat ik haar dan even een flinke puist geef.
Nou sorry hoor maar woorden zoals TS heeft gebruikt kraam ik niet uit. Ook niet als ik heel boos ben. Vind ik niet kunnen. Punt!
Tot nu toe is ze erg sportief geweest en heeft ze gewoon gereageerd. Denk dat iedereen erg benieuwd is hoe de situatie nu opgelost is. Of juist niet.
En dat moet ik niet als een aanval lezen? Als je je moeder hebt zien aftakelen van een gezonde vrouw naar een vrouw die niet meer kon ademen, kaal was, doodziek was, en die je uiteindelijk voor je ogen dood hebt zien gaan van de kanker, dan lul je wel anders hoor! Serieus, dit laat ik echt niet over mijn kant gaan. Ik zal dat woord nooit ijdel gebruiken. NOOIT!!! En nee, ik zal ook niet iemand op zijn bek slaan die dat woord zo gebruikt. Ik zal diegene de wang toekeren en dan is het over. Over. Je kan veel bij me maken, maar dat gaat bij mij echt compleet in het verkeerde keelgat. Daar praat ik helemaal niet goed mee dat de man geslagen heeft, helemaal niet, maar als hij hetzelfde heeft meegemaakt als ik, zou ik wel kunnen begrijpen dat hij de neiging heeft.
Ik zeg altijd waar 2 ruzie hebben,hebben ook 2 schuld. Hoop voor ts dat ze het heeft kunnen uitpraten.
Wat ik niet snap, is dat als er met k* gescholden wordt, dat dat ineens 10x erger is dan schelden met tyfus, god, Jezus of van mij part met jeetje mineetje of chips. Laat ik voorop stellen dat ik het k*woord ook niet gebruik, omdat mijn moeder eraan is overleden. Ik zou mezelf echter schijnheilig vinden als ik daarover zou vallen -al is het altijd even slikken. Ik scheld namelijk ook wel eens uit pure frustratie of als ik mij flink hard stoot. Elk scheldwoord is kwetsend! Zo schold ik een keer met God, floepte er zo uit in een vlaag van verstandsverbijstering. Daarmee kwetste ik een gelovige collega. Zij sprak mij daar -terecht- op aan. En nu is het echt niet zo dat ik asociaal ben en vaak scheld. Eerder zelden. @TS, was een stille meelezer, maar benieuwd hoe het gaat. Heeft het gesprek wat opgeleverd?
TS schold niet als gevolg van de buurvrouw die even terloops vroeg of de steentjes opgeruimd konden worden, maar als gevolg van dit: Hoewel ik het scheldwoord niet goedpraat (en ja, ook hier helaas de betreffende ziekte zeer nabij meegemaakt) vind ik de situatie wel dermate dat ik me een heftige reaktie van TS goed voor kan stellen. En dat er daarna nog klappen uitgedeeld worden door betreffende 'heer', en dat hier ook nog goedgepraat wordt door sommigen vind ik op zijn zachtst gezegd onvoorstelbaar.
Ik zit in hetzelfde schuitje, moeder verloren aan kanker en met mijn vader gaat het heel slecht, maar het woord aan zich maakt bij mij helemaal niets los als het als scheldwoord gebruikt wordt. Ik zou het zelf nooit in die context gebruiken, maar ik realiseer me dat de meeste mensen, die dat wel doen, geen benul hebben van deze vreselijke ziekte, en daar niet eens aan denken. Betekend absoluut niet dat ik het goedkeur, hoor, maar ik zou er dus nooit zo om uit mijn slof kunnen schieten.
Tja, bij mij werkt het wel als een rode lap op een stier. Wat dus niet zegt dat ik de klap van die man goedpraat, want die ging daarvoor ook al VEEL te ver. Ik reageerde alleen op een opmerking dat iedereen dat woord wel gebruikt. Dat laat ik me dus niet zeggen.
dat ze nav dit de buurman ff flink uitscheld snap ik wel hoor, maar niet zo...dit is zo triest en laag.
Ze flapte het eruit. Ze is dan nog zo eerlijk om het hier neer te zetten, terwijl ze dat stukje ook wel achterwege had kunnen laten. Bijv. door te zeggen dat ze de man uitgescholden had. Ze voelde zich bedreigd, schrok zich een hoedje van de situatie en schoot gruwelijk uit haar slof! Ze had meerdere malen tegen die man gezegd dat ie zich nergens mee moest bemoeien en toen is het gewoon gebeurd. ze heeft gescholden met een woord waar ze spijt van heeft. Als reactie daarop geeft hij haar een mep. Ik weet toch zeker dat ie er van mij eentje terug had gekregen! En ja: ik heb mijn broertje verloren aan kanker, maar ik zie dit toch gewoon als reactie op de bedreigende situatie.
Absoluut. Maar zo heeft iedereen zijn/haar aanstootgevende scheldwoorden. Voor sommigen is GVD het ergste van het ergste, en voor anderen is dat het 'K' woord. Dan hebben we nog 'pokke', 'pleuris', en 'tering', wat ooit ook levensbedreigende ziektes waren, maar tegenwoordig wat 'milder' als scheldwoord... In Engeland snapt men overigens helemaal niets van het schelden met ziektes, maar daar is 'the 'C' word weer echt 'not done' - daar bedoel ik C.U.N.T. mee, en de NL versie van dat woord gebruiken wij Nederlanders juist weer te pas en te onpas (als net regent is het k*t weer enzo)...
Jeetje,wat een gemeut hier.. TS heeft in een kwade (en naar mijn mening zeer logische) opwelling 1 keer het woord kanker geroepen,is het dan echt meteen haar verdiende loon en goed te praten dat die man haar een klap verkoopt?? Het gaat er hier gewoon om dat TS onder veel forumleden niet geliefd is, in ieder topic dat zij opent wordt ze afgeslacht