Tsja, ik weet niet hoe jouw zoontje is. Maar die van mij kan van tijd tot tijd goed hardhorend zijn. Hoe vaak ik hem niet gezegd heb dat er geen stoepkrijt van het balkon gegooid mag worden bijv. Kan hem moeilijk binnenhouden toch? Het gaat om steentjes! Als dat al iets is waar mensen verschrikkelijk om uit hun dak kunnen gaan, waar zijn we dan mee bezig? Haar buurvrouw kan haar kind net zo goed vertellen dat hij niet met zijn knietjes op de grond moet gaan zitten, of lekker schoentjes aan moet trekken in de tuin. En oja, of die mensen nu aan de drank, drug of wat mij betreft aan de halve liters heineken zitten als ontbijt... Als ik systematisch de shitkar over mij heen krijg, dan moet ik denk ik alles op alles zetten om zelf ook niet 'uit te schieten'.
Ik zou de aangifte gewoon doorzetten, zij laat duidelijk liever een ander haar probleem oplossen. Zou in de aangifte overigens ook het voorval met de oom op laten nemen. @ diegene die hier Ts afvallen en in die zin schuld bij haar leggen, in het begin topic geeft ze al aan dat er achter in de tuin gewerkt wordt en daarom haar zoontje wel eens voor speelt, en dat ze de steentjes steeds opveegt. Wat ze ook aan heeft gegeven naar de buurvrouw. De buurvrouw had ook simpelweg kunnen volstaan met goh mijn kind heeft zich net pijn gedaan want er lagen nog steentjes, kun je volgende keer wat beter vegen. Daarbij gezamenlijk pad betekent gezamenlijk steentjes vrij houden dus ze had ook zelf even kunnen vegen.
Vind je? Ik veroordeel een persoon liever niet op een enkele uitspraak tijdens een vlaag van woede... Maar goed. Wie ben ik?
Dat kan zijn en het is heel sneu hoe het allemaal loopt. Ik ben ook wel eens heeeeel boos geworden maar dat k* woord zal echt niet van mijn lippen komen hoor. In dit verhaal is het gewoon actie op reactie en dat neemt niet weg dat die kerel zijn handen kan gebruiken maar ik vind ts ook niet helemaal schoon hoor! Ik had namelijk nooit de steentjes iedere keer lopen vegen maar gelijk voor een permanente oplossing gezocht. Daarbij maar dat zal best aan mij liggen schrik ik best wel van het taalgebruik in dit topic.
Ik ben het met Nijn en Nora eens. Probeer het op te lossen. Doe wel aangifte want die klap valt niet goed te praten.
Ja, maar dat jij dit nooit zou doen of in dit geval nooit dat woord over je lippen zou laten komen, betekend niet automatisch dat niemand dit ooit zal doen.
@warboel. Ik vind zo schelden echt wel nogal aso. Maarngoed. En wanneer mn kind stoepkrijt naar beneden gooit gaat het idd naar binnen of ik zou de stoepkrijt weg doen. Wat betreft de steentjes zou ik hem bij me houden of er voor zorgen dat hij er iig niet meer bij kan.
Er staat in haar openingspost nota bene dat ze normaal gesproken nooit scheldt. Dus - er vanuitgaande dat dit de waarheid is - omdat ze dit één keer doet op een manier die not done is, is ze per direct een aso? Een bepaald 'slag volk'? Ik vind dat op zijn zachts gezegd kortzichtig, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het niet netjes is. En wat de stoepkrijt betreft; Nee, ik ga mijn kind niet binnen houden. Sorry, maar zijn behoefte aan frisse lucht van tijd tot tijd is mij meer lief dan een klagende buurvrouw omdat ze een stukje stoepkrijt van haar afdakje moet pakken (trouwens, de buren klagen hier niet, dus dit is hypothetisch). Wat doe ik dan wel? Ik corrigeer hem als hij het weer doet, zet hem inderdaad even binnen. Maar met de wetenschap dat ik hem niet altijd kan opsluiten.
Ik heb niet alles terug gelezen dus misschien heb je het al wel gedaan maar zou wel echt aangifte doen. Stel het gebeurd nog een keer dan heb je er al melding van gemaakt dat het al eens is voorgevallen. Hoe is het nu met je? De buurvrouw nog gezien?
Wauw ik weet niet wat ik lees. Als eerst, gewoon aangifte doen, maar in geval van 2-2 zoals hier wordt er nu niks mee gedaan. Echter ben ik van mening dat JIJ hier het probleem bent TS. Je weet dat je kind overlast veroorzaakt maar laat hem dat toch steeds doen. Als je de steentjes aanveegt ligt het dan nog op het pad? Maar dan wel aan jou kant? Dan daarbij heeft de buurvrouw het goed recht om geen steentjes op het pad te willen. Ook met schoenen aan kan dat flink vervelend zijn! Jij hebt het over hun als zijnde aso's maar je begint zelf gelijk te vloeken en te schelden. Jij hebt duidelijk geen respect voor de wensen van de buurvrouw wat betreft het gezamelijke pad. Als jij geen regels wilt of kunt handhaven voor je kind zodat hij geen overlast veroorzaakt dan haal je de steentjes toch weg? Wil je geen rekening houden met je buurvrouw dan leg je toch een ander pad aan? En daarnaast kan jij aan het uiterlijk van die man zien dat hij veel alcohol en drugs gebruikt????? Niet iedereen die er 'zo' uitziet doet dat ook hoor. En vergeet niet hoe vaak het gewoon nette mensen zijn die alcohol en drugs (overmatig) gebruiken. Ik ben blij dat ik jou niet als buurvrouw heb zeg. tjee!
zij heeft het steeds over een bepaald slag volk. Kan moeilijk geloven dat iemand die nooit scheld opeens zoiets in de mond neemt.. maar goed, voordeel van de twijfel. En verder wat betreft dat stoepkrijt, ben ik misschien wat streng. Stoepkrijt zou niet meer tevoorschijn komen na 3 keer waarschuwen.
Phoe, eerlijk gezegd ben ik een beetje bevooroordeelt in dit topic. Ik vind TS namelijk zelf niet altijd zo netjes en gezellig overkomen (hier op het forum). Maar als ik dat naast me neerleg, en het verhaal (zoals TS het beschrijft) bekijk, dan is het natuurlijk schandalig dat die vent haar geslagen heeft. Aangifte lijkt me zeer zeker terecht.
Ik ga er ook vanuit dat het waar is zoals zij het hier heeft neergezet. Ja, ik ben dan weer niet zo streng. Maar dan heb ik het wel over een (destijds) 1 a 2-jarige. en buren die er smakelijk om kunnen lachen als er een sok of iets dergelijks naar beneden komt zetten. Of zelfs de afstandsbediening, op een bepaald punt.
In jou geval vinden ze dit geen probleem. Maar stel dat het wel een probleem zou zijn, zou je het dan ook constant toe gaan laten en dus de kans lopen dat er een burenruzie ontstaat?
Hoe dan ook. Het is áltijd fout om een ander zo te slaan. En hoe dan ook. Het is áltijd fout om een ander zo uit t schelden ik ben wel van mening dat als iemand last ervaart van iets wat ik of de kinderen doen, dat ik daar iets aan ga proberen te doen. ik kèn ts niet, maar haar manier van doen hier of t forum en het 'ja zo ben ik in het echte leven ook' maken wel dat ik toch wel een beeld heb gevormd van de situatie. maar dat maakt slaan en schelden nog niet geoorloofd.
Wauw, wat zijn er allemaal perfecte mensen hier met een schijnbaar hele grote portemennee (kunnen gelijk hun huis en tuin verbouwen) en komen de hele dag niet buiten. Ik ben een beetje geschrokken van sommige reacties. Ts geeft duidelijk aan dat ze het heeft aangegeven bij de buurvrouw, die had er schijnbaar voorheen geen problemen mee. Nu haar vriend erbij is doet ze ineens moeilijk, zet mij al aan het denken. En ze veegt elke keer na het spelen netjes de steentjes weg. Vind ik al heel erg netjes, menig persoon doet dat niet. En zoontje mag er niet mee spelen (is het advies), waarom niet. Het is een kind, die spelen overal mee. En wie zegt dat er niet af en toe door de wind (heeft hier gestormd van de week, halve grindpad van de buren lag op straat) steentjes op het pad blaast. Wat moet TS dan doen, de wind opsluiten binnen?????? En je kan aan iemand heel goed zien of die dronken of high is hoor!!! Voor de mensen die dat niet kunnen, wees blij, want dan heb je dat nooit mee hoeven maken. En in oplossingen denken is prima, maar hoe ver ga je met die oplossingen??? Hier is geen geld om maar even de tuin te veranderen. En wat wordt het hierna?? Ts, aangifte doen, bouw een dossier op bij de politie. Bij elk dingetje ga je gewoon naar de politie. Als het dan echt uit de hand loopt heb je een bewijs (namelijk het dossier). En ja, ik spreek uit ervaring. Onze onderbuurjongen (19 jaar) was zo een goede jongen, maar als zijn ouders niet thuis waren (elk weekend gedurende campingseizoen) dan blowde hij de hele flat blauw en bedreigde alles en iedereen. Toen wij (ik was 25 met 2 kleine kindjes en woonachtig met mijn zusje) verhaal gingen halen bij zijn ouders lag het allemaal aan ons. Wij brachten hem in de verleiding als jongedames. pardon. Ik ben uiteindelijk om de veiligheid van mijn kinderen te kunnen waarborgen verhuisd. Ook mijn zusje is kort daarop verhuisd. En de jongen zit inmiddels al jaren achter de tralies. Hij is een flatgenoot in een dronken bui aangevallen met een slagersmes. Maar het is zo een lieve goede jongen!!!