Ik begrijp jouw reactie wel hoor ts. OK, met kk schelden is nooit goed maar dat is schelden in het algemeen niet, en iedereen scheldt wel eens. Ik had die zatkul echt een flinke optater teruggegeven en had van mijn man ook klappen gekregen, was een aso zeg!! Echt aangifte doen!! Ik zou het wel proberen uit te praten met je buurvrouw.
Politie doet er wel degelijk wat mee hoor met dit soort gevallen. Echter moeten er wel meerdere personen zijn die aangifte (durven) te doen. Een (doods)bedreiging is nooit te bewijzen, geweld ook niet (als er geen zichtbare letsel is). Maar je kan wel degelijk aangifte doen. Het zal niet direct helpen, zeker aangezien het de vriend van jouw buurvrouw is. Sterkte, ik weet hoe het is om onveilig te voelen in je eigen huis/omgeving. Gelukkig is onze onderbuurman, na een voor ons gevoel te lang traject, vorige week uit zijn huis gezet. Iets te laat naar ons idee, wij verhuizen eind juni (mede dankzij hem). Maar voor onze buren en onze nieuwe kopers wel een fijn idee.
Ik dacht al even dat ik gek was dat ik het idee kreeg dat TS afgerekend werd op eventuele eerdere reacties. In mijn ogen ben je dan geen haar beter als dat je TS over wilt doen laten komen. En ik zeg het er alvast even bij: Wie de schoen past....
Ts wat een sportieve reactie. Je had niet mogen schelden, helemaal niet met dat woord, dat weet je zelf ook. Maar ik kan me goed indenken dat je pissig werd. Helemaal nu je meer over ze verteld. Ik denk dan ook dat het hier niet om de steentjes gaat. Ga gewoon aangifte doen en dien een klacht in over de agent. En trek je niets aan van dames die over eerdere topics beginnen, daar gaat het nu niet om.
Van de reacties die negatief zijn, tja, sommige mensen vinden het geweldig om er een rel-topic van maken.
Off topic TS, maar als ik jou was zou ik (weer) eens over een andere username gaan nadenken, en daarin een beetje discreet zijn mbt herkenbaarheid (naam van je zoontje e.d.)! Ik word echt misselijk van de kinderachtige reacties die er standaard in ieder topic van jou worden gemaakt, ongeacht het onderwerp. Misschien duurt het dan weer even voor de kleuters die zich daar nu steeds toe geroepen voelen doorhebben dat jij jij bent, en krijg je af en toe ook weer eens een normale reactie. Het is natuurlijk belachelijk dat iemand ook maar suggereert dat TS schuldig is aan het hele gebeuren met de buurvrouw. Oke, ze heeft iets lelijks gezegd, maar dat staat in geen enkele verhouding tot fysiek geweld! Dan kun je TS nog zo stom vinden, als je in deze situatie nog 'tegen' haar bent, dan maak je jezelf echt belachelijk.
Voor wat t waard is ts... t beeld wat je schetst van de buren.. wow daar ben je mooi klaar mee. Je zou kunnen kijken of deze wijkagent die van jullie is en anders dus naar de wijkagent gaan. sowieso aangifte doen!!! En bij de verhuurder van hun ook melding maken. Ik zou ook alles bij gaan houden van overlast, mocht dat er zijn. en hoe netjes t ook opruimt, ik zou die steentjes dus nu laten voor wat t is.
ohh ik vind het altijd zo leuk om te lezen hoe de dames hier met elkaar omgaan.. ts, ik ben ook geen fan van de meeste van je opmerkingen maar als ik jou was zou ik gewoon KEIHARD lachen om sommige dingen die hier gezegd worden.. stelletje mutsen.. mygod ik ben ook wel eens in een vechtpartij verwikkeld geraakt en dan zeg je nou eenmaal wel eens dingen die je normaal nooit zou zeggen! ik heb zelfs terug geslagen terwijl ik geweld haat.. die dingen gebeuren! je wordt gewoon een ander persoon als je bedreigd wordt.
Iedereen verwijt ts wat maar als ik zo de rest van de reacties lees.. poeh! Wat een onvolwassen zielig gedoe zeg!
Ik begrijp je reactie wel, ik kon vroeger als iemand tegen mij stond te schreeuwen en te schelden ook terug schreeuwen en schelden. Ik voelde mij dan zo bedreigd dat er een knop omging bij mij. Ik heb nu aangeleerd om rustig en kalm te blijven in dat soort situaties, en het over me laat komen het geraas en er niet op in te gaan, maar dat heeft mij echt jaren gekost om zoveel geduld op te brengen voor dat 'soort' mensen. Ts, ik had aangifte gedaan, maar je gaf zelf aan dat er meerdere familieleden van je buurvrouw bij je in de straat woonde en dat dit jou ook eigenlijk tegenhoud om daadwerkelijk aangifte te gaan doen. Je kunt ook altijd naar de politie gaan, je verhaal voorleggen en aangeven dat je bang bent dat als je aangifte doet dat je, je niet meer veilig voelt. Misschien dat de politie zelf wel met n 'oplossing' komt zoals soms langs rijden? Ik zou het wel van de wijkagent even aankaarten bij de politie, hij heeft niet jou geholpen bij te staan terwijl dat echt nodig was naar mijn inziens.
Ts zou in ieder geval zorgen dat je het geleende geld voor luiers etc terug krijgt. En aangeven dat je er echt niet van gediend bent als ze er last van heeft kan ze het ook op een normale manier aangeven. Betreffende de aangifte zou toch een afspraak maken bij de politie, aangeven dat je bang bent dat er escalaties komen vanwege familie in de buurt. En een klacht indienen tegen de wijkagent. De politie hoort ervoor te zorgen dat er geen escalaties volgen door (helaas) alleen te waarschuwen. Als er alsnog escalaties volgen dan treden ze overigens wel wat harder op is mijn ervaring. Waarschijnlijk zal de politie aanraden om een melding te doen. Waarschijnlijk wordt er dan ook buurtbemiddeling ingeschakeld ter voorkoming van escalatie. Huurt zij particulier van familie of van derden? Zou het bij de verhuurder echt wel melden, en op de hoogte stellen van je contact met de politie (tenzij het familie is, dan schiet je er waarschijnlijk niks mee op). En een tip ook al kun je het missen en doe je het met goede bedoelingen, leen geen geld etc uit, als je het een keer niet doet is de wereld te klein! Heb dat ook moeten leren, deed dat ook ondanks dat ik het al krap had!
Wow velen van jullie zijn even erg als die buurvrouw en die man als ik hier zo een beetje lees,.. Schelden is niet goed maar dat doet iedereen. De ene vloekt in de naam van god, de andere gebruikt geslachtsdelen of hetgene wat eronder uit valt , anderen vloeken met kk, anderen zeggen gewoon chips Maar het betekend allemaal hetzelfde, niet letterlijk maar toch Maar slaan vind ik erger, slaan is veel persoonlijker, vloeken doe je vaak in jezelf en dat kan er soms uit floepen. Slaan is helemaal not done, zeker niet als je sterker bent dan het slachtoffer. Er zegt zelfs iemand dat haar zoontje dan maar niet met stenen moet spelen. Mijn zoontje is denk ik ongeveer even oud en stenen zijn heilig voor hem op het moment. Wij hebben geen stenen maar hij vind ze zo geweldig dat ik steentjes van bij mijn ouders heb meegenomen zodat hij er hier mee kan spelen . Ts veegt het dan toch ook weer aan de kant en wat is er nu zo erg als er eens enkele blijven liggen? Die kinderen van de buurvrouw hebben pijn aan hun voeten van die stenen? Buiten op een paadje heb je toch schoenen of slippers aan? Ts aangifte doen! En ook even vermelden wat de wijkagent heeft gezegd.
Sjonge jonge...wat een reacties weer..ben het helemaal eens met Warboel. Sommige vinden het wel heel leuk om ts te kakken te zetten en reacties uit te lokken door weer een knuppel in het hoenderhok te gooien.
TS, ik zou juist wel aangifte doen. Juist dan sta je mocht er een volgende keer, wel weer wat gebeuren, veel sterker. Want dan is er in elk geval een melding bekend! En wat betreft die wijkagent, daar zou ik een klacht tegen indienen. Het lijkt erop dat hij de boel een beetje wilde sussen, maar er verder geen "last" van wilde. Sterkte in elk geval, hoop voor je dat het rustig blijft, maar doe wel aangifte tegen die vent!