Hallo allemaal, Er zijn al meerdere topics hierover geweest maar, die foto's doen het vaak niet meer en wil toch graag wat dingen zien Wij zijn aan het verbouwen in huis en straks als alles klaar is zou ik graag een mooie hoek voor de kindjes willen hebben. Op de slaapkamers hebben ze wel een mooie speelhoek maar nu de woonkamer ..De woonkamer is overigens wel lang maar niet heel groot. We hebben nu een grote speelgoedkist staan en een keukentje. In onze (grote) tvkast liggen hun boekjes/puzzels en spelletjes. En in ons dressoir is een la vol knutselspul. Maar zou zo graag een leuk eigen speelhoekje willen creëren. Ben dus erg benieuwd naar jullie speelhoek in de woonkamer foto's!
Ik heb even geen foto voor je maar wel wat uitleg Ik heb een muur van 3 meter en daar staan 2 tv kasten met haar knutselspullen en dvd's allebei in een aparte la (zijn er 4) dus 2 voor haar en 2 voor mijn administratie. Aan die muur vast zit schuin een schouw met de schoorsteen afgesloten en dichtgemaakt dus daarin staat haar speelgoedbak zeg maar. Verder staan er her en der wat spulletjes maar over het algemeen in die bak of op haar kamertje
Hier is het donker en rommelig... Dus een fot maken is op dit tijdstip wat lastig. Maar ons speelhoekje is uiteindelijk terecht gekomen in de gang. Onze woonkamer is niet enorm groot en manlief houdt niet van rommelig. Als je nu de woonkamer uitstapt zit meteen aan je linkerhand.. Een tafeltje met 2 stoelen, zo'n lelijk plastic ladenkast van de Ikea staat daarachter.. En precies voor bij het tafeltje zit onze open half gedraaide trap. Onder de trap staat niet alleen de stofzuiger maar ook nog een paar curvers speelgoed en los speelgoed dat niet in de curver past. Door de open trap en de lengte van mijn dochter is het een prima opbergplaats. Niet donker (nouja, 's avonds dus wel.. maar zolang het buiten licht is zit je er prima) en zijzelf kan er prima bij. De ladenkast en het tafeltje kan ik zelf ook bij zonder te bukken. Wel zo handig Lampje erop, bloemetje in een vaasje erop en het is echt helemaal haar hoekje. En doordat wij altijd alle deuren open hebben als we thuis zijn is het ook niet perse ongezellig. Ze zit zowel dichtbij de woonkamer als bij de keuken. Dus ook tijdens het koken zit ze daar graag. Al heeft ze tegenwoordig ontdekt dat het keukenkrukje het ook prima doet als tafeltje en dan kan ze gewoon IN de keuken tekenen terwijl ik kook
Door onze aanbouw is er achter onze keuken een soort van loze hoek gecreëerd. We hebben dit hoekje wat knusser gemaakt door het een beetje af te zetten dmv zo'n vakkenkast van de Ikea (2x2). Geeft ook veel opbergruimte. Er staat verder een keukentje, een grotere vakkenkast en wat losse spullen. Ze spelen er allebei erg veel.
Zo hebben wij het, links staat een computerkast en de eettafel en rechts de banken en de tv meubel. Lekker midden in de kamer. De kids vinden het geweldig! Onderste foto is van de tvmeubel met hun keukentje en tafel en stoeltje ernaast.
Bedankt voor de beschrijvingen en foto's! Heb alweer wat meer ideetjes. Haha Biccy, groot gelijk hoor. Kids moeten lekker kunnen spelen. Hier staat overdag ook alles overal maar savonds wil ik wel alles lekker opgeruimd hebben en dus een mooie vaste plek hebben, alleen heb ik die nog niet gevonden
Geen foto bij de hand.. Hier de speelruimte in het midden van de woonkamer. Er ligt een kleed en daarop staan 2 speelgarages. Daar langs staat ons aquarium en onder het aquarium staan drie bakken duplo, mooi weggewerkt. Aan de overkant hebben we een dressoir staan; de twee lades zijn van ons en de onderkant ligt helemaal bezaaid met speelgoed. Zo kan hij makkelijk bij zijn speelgoed, maar is het 's avonds ook weer opgeruimd.
Wij hebben het zo gedaan... Overdag kan alles uit de manden en op het blad en als ze in bed liggen dan is het weer netjes..
Vanavond upload ik een foto, maar kan wel alvast omschrijven. Wij hebben precies hetzelfde als Esmeralda, twee kasten van de ikea maar dan beuken kleur en net omgekeerd (123 dan 321 ipv 321123 in de hoogte), naast die kasten de keukentje. Naast onze tv nog een klein tafeltje met 2 stoeltjes en een nep koffiezetapperaatje
Wij wonen in een apartement, op zich wel ruimte voor Ierse begrippen, voor een flat, maar mij lukt het strakke niet zo... Ik vind het eigenlijk ook wel best hoor, hij is nou eenmaal 2 Hier wat foto's. Niet super, zon staat op de woonkamer en de rolgordijnen zitten dicht
Net sinds 2 weken verhuist en dit is de speelplek van onze dochter. Wat groter dan de bedoeling was, maar de bank kan niet verder naar achter omdat er een houten paal staat. We hebben een nieuwe bank en ons een beetje verkeken op de maat hihi
hier idem dito, we hebben een kleine woonkamer en helemaal geen plek voor een speelplek voor de kinderen
Jullie hebben allemaal eerst even opgeruimd voor de foto? Bij mij ziet het er nooit langer dan 10 minuten zo uit. Tenzij dochterlief niet thuis is natuurlijk