Stef of Wouter

Discussion in 'Babynamen' started by Konijn, Apr 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Konijn

Konijn Niet meer actief

Sinds kort weten we dat we een jongetje krijgen. Een meisjesnaam stond voor ons al vast, maar voor een jongen komen we er nog niet uit.

We willen graag een naam die een beetje stoer is, lief, 'gewoon', aan de ene kant wel eigentijds, maar aan de andere kant ook een beetje tijdloos. Dat klinkt wat tegenstrijdig, maar we bedoelen niet echt ouderwets, maar ook weer niet een echte 'nu-naam'.

Na heel veel lijstjes maken en wegstrepen hebben we twee namen over: Stef en Wouter. Voor ons gevoel passen ze allebei bij onze criteria.

Welke van de twee vinden jullie beter passen bij onze eisen?

-Stoer
    -Lief
    -'Gewoon'

De naam die het beste bij een leuk, lief, maar wel een beetje stoer jongetje past. Zo eentje die met regenlaarzen aan door het bos banjert en een hut bouwt in de tuin, maar die ook lekker met een knuffel onder z'n arm kan wegdromen bij een mooi boek.

Bedankt voor het meedenken vast! :)

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Stef

3. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Wouter!

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wouter! Vind Stef ook helemaal geen leuke naam

5. Konijn

Konijn Niet meer actief

Bedankt! Boommm, mag ik vragen waarom je Stef helemaal niet leuk vindt en Wouter wel? Misschien is het overtuigend... ;)

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Ik vind stef echt een super leuke naam! Wouter vind ik wat saaier.

7. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik vind Stef beter bij je eisen passen, maar Wouter vind ik persoonlijk veeeel leuker

8. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Wouter! Vind ik stoer en speels, maar aan de andere kant gewoon. Met Stef heb ik helemaal niets, vind het minder vlot ofzo, maar ik ken ook best wat vrouwen die Stefanie/Stephanie heten en met Stef werden afgekort.

9. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    1,063
    1
    38
    Wouter!!! Maar ik ken dan ook een wouter die precies aan jouw vereisten voldoet! Een stoere knuffelbeer 😉

Bij Stef zie ik toch meer een klein, beetje etterig ventje voor me (geen idee hoe ik daar bij kom, ik ken niet eens een Stef)

10. Juni

Juni Fanatiek lid

Jan 11, 2007
    1,562
    140
    63
    Wouter! Lief, gewoon, beetje stoer.

Stef vind ik niet mooi en er zit bij mijn dochter een ietwat vervelend jongetje en die heet zo.

11. Fides

Fides Fanatiek lid

Jul 29, 2013
    2,139
    22
    38
  12. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik vind Stef iets 'stoerder' maar Wouter veel leuker. Stef vind ik wat hard qua klank, maar tegelijkertijd ook wat soft. Wouter vind ik een fijne klank hebben, een vriendelijke krachtige naam.

13. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Heel gek maar dit heb ik ook. Ik ken twee leuke vrolijke Wouters en heb één vervelende en bekakte Stef gekend.

14. Lovess

Lovess Actief lid

Apr 28, 2013
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind zelf stef veel stoerder! Maar als ik aan een jongetje met regenlaarsjes denk aan jou omschrijving dan heet hij eerder Wouter :)

15. misa

misa Niet meer actief

16. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,207
    360
    83
  17. LA85

LA85 Fanatiek lid

Apr 25, 2013
    2,018
    1
    36
    NULL
    NULL
  18. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Stef vind ik echt niet leuk. Wouter vind ik op zich een prima naam, inderdaad lief en 'gewoon', maar juist eerder stoer. Ik zie er altijd eerder een beetje een 'suffig' jongetje bij, zo eentje die de grapjes van andere jongetjes nooit echt snapt en zo. Maar ik merk dat ik dat meer met 'tweetekenklanknamen' heb (Met namen de eu-, ou-, en oe-klank), dus ligt meer aan mij waarschijnlijk. Grappig hoe associaties zo verschillen.

19. zouhet84

zouhet84 Lid

Apr 10, 2015
    56
    0
    0
    Overijssel
    Wouter!

Die naam vind ik ook tijdlozer. Stef is zo overduidelijk een naam van deze tijd door de ene lettergreep. Al vind ik Stef eigenlijk ook wel leuk.
    Ik denk dat je van beide namen geen spijt zou krijgen.

20. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

Aug 8, 2013
    939
    81
    28
    Female
    En Wout? Vind ik zelf net iets beter bij jouw (leuke!) omschrijving van dit jongetje passen 😉

Share This Page