mijn zoontje is net voor hij 4 werd begonnen op de basisschool. eerste week krijsen op school als ik weg ging.. nu gaat dat goed.. is ie heel druk thuis, wil niet meer slapen, of snachts wakker zomaar ineens.. schreeuwt ie t hele huis wakker. ik weet niet meer wat ik moet doen.. praten, geruststellen niks helpt.. we denken zelf dat het teveel voor hem is allemaal in 1x.. want hij moet van 8.15 tot 14.15 na school.. en hij heeft t op school heel erg na zijn zin. dus daar ligt het niet aan.. wie heeft ook zoiets met de kleine.. zou graag raad krijgen
Het s'nachts wakker worden en schreeuwen/huilen herken ik, evenals het druk zijn thuis. Mijn dochtertje heeft dit een tijd gehad de 1e maanden dat ze naar de psz ging of als we intensieve dagen hadden. Wat hier bijzonder goed heeft geholpen, is vlak voor het slapen gaan even heel rustig te gaan zitten om (nogmaals) de hele dag stap voor stap door te nemen. Daarna lezen we een verhaaltje en gaat ze naar bed. Vaak blijf ik dan nog even naast haar bed zitten zodat ze nog even haar verhaal bij me kwijt kan. Dan knuffelen en loop ik weg. Er zit natuurlijk wel een groot leeftijdsverschil tussen jouw zoontje en mijn dochter, maar misschien dat het iets helpt
praten over de dag doe ik als hij uit school komt.. rustig op de bank met wat drinken en wat lekkers.. maar misschien een optie om te doen voor t slapen gaan.. ga t vanaaf ff uitproberen
Hij kan het natuurlijk hartstikke leuk vinden, maar het is ook heel veel op één dag. In de eerste schoolweek, had ik een jongedame die heel erg moe was en als ze moe is, word ze heel druk en uiteindelijk onhandelbaar. Omdat zij zichzelf ook in de weg zit en nog niet goed aan kan geven hoe dat in elkaar zit. Het is een vorm van overprikkeling. Ze werd ook 's nachts weer wat vaker waker. Het is gewoon het verwerken van alle informatie. En dat terwijl ze 's morgens weer staat te springen om naar school te mogen. We zitten nu in week twee en dat gaat al een stuk beter. Als het aan blijft houden, hou ik haar gewoon een extra middag thuis. Want ook hier; kwart over acht tot twee met uitzondering van de woensdag. Ik ben thuisblijfmoeder en dus kan ze meteen mee naar huis. Eenmaal thuis houd ik het rustig. Ik ga lekker met haar naar de kinderboerderij of ga voorlezen. Dansen helpt enorm en wat heel goed werkt ter ontspanning is lekker even knutselen. Even uit dat koppie vandaan. De eerste periode houd ik het kalm. Eventuele speelafspraakjes beperk ik tot eentje per week en een hobbie/sport ga ik pas in januari naar kijken. Eerst maar eens wennen aan dit ritme. Heb je een bad? Of kun je iets organiseren? (wij hebben geen bad, maar een grote vierkante cement-bak zeg maar en die werkt heel goed ) 's Avonds voor het slapen gaan even lekker in bad, beetje lavendel erin voor de rust en er naast gaan zitten. Even lekker spelen, de dag wat doorpraten en samen goed afsluiten. En even lekker masseren helpt natuurlijk ook wel. Het is echt een heel grote verandering en dat kost gewoon wat tijd.
oke dat kan ik ook allemaal eens gaan proberen... hij is gek op knutselen enso.. dus gewoon ff t koppie op andere dingen laten richtten.. dank u.. ook dat ga ik ff allemaal uitprobere we komen er wel! hahahaha
Niet alles in één keer he? Hahahah.. Maar eh.. zonder gekheid; ik hoop dat er iets tussenzit wat ook bij jullie de nodige rust gaat brengen. Succes!!