stefan kleintjes - eten voor de kleintjes van borst tot boterham

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door silly88, 7 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ik zit te twijfelen om dit boek te kopen. die kleine hier is bijna 6 maanden dus vandaar. heeft iemand dit boek hier toevallig gelezen? of is het onzin, en als ik op internet zoek vind ik ook alles?

groetjes

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb het boek gekocht. Wat betreft tips ed wel fijn, maar de recepten heb ik nooit gebruikt. Ik zou het dus gewoon een keertje doorbladeren in de boekhandel of de bieb en kijk zelf of het wat voor je is.

3. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Sommigen zweren erbij, ik vond het maar niks. Heb het eerst in de bib ontleend, en dan besloten het niet te kopen. Met het introductieschema online kon ik eigenlijk wel verder. Dat, in combinatie met ervaringen uitwisselen met andere mama's op fora.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    ik vond het interessant om te lezen, vooral het stuk over rapley.
    Maar ik vond de recepten niet zo, ik wil altijd graag een plaatje erbij van hoe het moet worden :)

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zo ver ik weet is Zogelukkig goed thuis in dit boek. Misschien een idee om haar even te pb-en? Sorry als ik voor mij beurt spreek...

6. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik heb het boek en ben er erg blij mee.

Als je twijfelt kun je het idd een keertje van de bieb lezen, en de meeste dingen over voedselintroductie en bijv. ook het schema (wat ik het meest gebruik) staan ook op internet.

Ik vind het wel fijn. Ik heb ook het borstvoedingsboek, dus heb het begin over borstvoeding in dit boek enkel vluchtig doorgelezen, maar de rest is eigenlijk allemaal pas nu van toepassing.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb 'm hier liggen maar kijk 'm eigenlijk nooit door. Op internet kun je ook een hoop vinden en op www.borstvoeding.com het introductieschema.
    Rapley weten hier een aantal mensen ook veel vanaf.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik had hem, maar heb hem weer verkocht op MP. Wat erin stond wist ik al grotendeels van internet, het schema staat ook online, en de recepten die erin staan zijn geen recepten die ik zelf zou gaan maken, met grutten en haver en weet ik het al. Bovendien is het gericht op vegetarisch eten. Ik vond het redelijk alternatief, en dat is nou eenmaal niet mijn inslag.

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Geweldig boek, met goede handvaten voor ieder kind: borst, fles, allergie, alles komt aan bod.
    Ik heb er zoveel aan gehad, een prima naslagwerk.

10. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ik vind het een hadig bgoek, met recepten enzo. kijk ook even op topic rapleymama's in voeding op dit forum

11. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik vond het ook heel handig, ik heb er vaak in gekeken. Elke fase had toch weer nieuwe onzekerheden en je kek er even in, en klaar! Ik wil m niet kwijt ;)

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik vond het ook een fijn boek. Heb hem nog steeds in de kast, maar kijk er eigenlijk niet meer in. Had het vooral gekocht omdat we op vakantie gingen en we bij terugkomst gingen beginnen. Kon ik me er mooi in verdiepen op vakantie. ;) Maar opzich is op borstvoeding.com ook erg veel informatie te vinden die in het boek staat. Toch vind ik het altijd wel lekker om even weg te kruipen met een boek en daardoor vond ik dit toch prettiger.
    Recepten bedenk ik me net ineens dat ik het nog nooit echt bekeken heb, dus da tga ik zometeen eens doen!

13. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ja heerlijk met boekjes op de bank (vooral in m'n zwangerschap heb ik daar erg van genoten ;) ) en die recepten zijn echt goed! bij ons gaat de appel-pompeonmoes er goed in haha! :D

by the way: onze kleine nu praktisch 8 maanden (een maandje te vroeg geboren) smikkelt nu van: bloemkool, wortel, pompoen, courgetten, spercieboontjes, broccoli, peer, appel en banaan (hoewel laatste keer was dat geen succes...vond 'ie niet lekker ineens!) nooit problemen met darmpjes ofzo gehad...

14. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

vond t zonde van me geld maar een leuk boek om te leen te geven aan vriendinnen. Hahaaa

15. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    de meningen zijn dus nogal verdeeld lees ik.
    ja vind het zo lastig. tis allemaal nieuw voor me dus wat kan wel en wat kan niet. en hoeveel en hoevaak dan. da zijn de vragen waar ik mee rond loop
    ik dacht fruit en groente potjes maar lees dat dat ook weer niet je van het is. maar goed ik eet niet elke dag groente. ik eet ook vaak bijv. pasta ofzo wat geef ik hem dan?
    als ik dat kan vinden ergens ben ik blij ;)

16. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Als je zelf iets anders eet gooi je gewoon wat groente (en later ook aardappel) in een pan met een laagje water, dat laat je koken tot het gaar is en dat leg je op de tafel voor hem neer :D. Zo makkelijk is het.
    Of je geeft een keer wat extra fruit, in het begin maakt het allemaal nog niet zoveel uit, ze verkennen alleen nog maar.

Maar neem aan dat jij bij de pasta toch ook wel groenten eet? Wij eten elke dag groenten, wat eet je anders door de pasta?

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wij eten hier ook elke dag groente, in elk geval 6x per week. Zondags doen wij nog wel eens wat makkelijks maar dan kook ik voor Danique even wat groente en penne.
    Door pasta en andere gerechten gaat hier ook een hoop groente.

Hier kook ik soms, is nu eigenlijk niet meer nodig, maar eerder nog wel eens even voor haar wat apart. Hier eigenlijk altijd wat diepvriesgroente in huis, een aardappel of wat penne erbij en ze heeft weer eten.

Hier kreeg ze vanaf 6 maanden in principe elke avond groente. 3 dagen hetzelfde, daarna wat anders. Na 2-3 weken kwam daar ook fruit bij.
    Vanaf 6 maand ook een broodkorst als ze wakker was en wij brood aten.

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier heb ik ook altijd een zak pasta en een pak rijst staan en wat groente liggen. Heb eigenlijk altijd wel een tomaatje of wat sperziebonen liggen voor het geval dat Yasemin wat anders eet. Maar de laatste tijd eet ze eigenlijk altijd met ons mee. Als ik een pakje ofzo gebruik dan haal ik haar eten er uit voor ik het pakje toevoeg en anders kook ik alles zonder zout. Ik pas ons eten gewoon aan op haar. Wij eten dus al een tijd geen uien e.d. meer.
    Wanneer zijn jullie daar voorzichtig weer mee begonnen?

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ui doe ik al een tijdje door het eten, zo rond 10/11 maand.
    Gaat prima hier, alleen van de week bij de hutspot bij m'n ouders vond ze de uien niet lekker maar die waren ook grof gesneden.
    Hier eet ze nu alleen bij bami wel mee uit een pakje maar we gebruiken koken maar dan zit de halve hoeveelheid erdoor.
    En soms doe ik een theelepeltje van een saus, als we chicken tonight ofzo eten, bij haar door anders eet ze alleen maar standaard dingen.
    Ben er niet zo goed in om zelf sausjes te maken, eten denk ik 1x per week iets uit een pakje/pot saus.

20. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Haha, omdat Jens allergisch is voor melk, en voor tomaat paprika courgette, aubergine, pompoen en komkommer eet hij nooit saus. Hij wil echter graag eten wat wij eten en ik vind dat ook wel logisch (behalve met snoep en wijn enzo). Wij eten dus altijd pure dingen en weinig sausjes of buitenlandse gerechten. Heel jammer vind ik dat! ;)
    1x per week eet hij op gewone tijd en borrelen wij met hem mee, en dan eten wij iets dat hij niet mag als hij in bed ligt. Pasta of pizza ofzo :D

Deel Deze Pagina