knobbel weg laten halen tijdens bv

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Seth, 7 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seth

Seth Niet meer actief

heeft iemand hier ervaring met knobbel weg laten halen tijdens bv-periode?

vandaag echo en mammografie gehad, (waarop laatste alleen maar wolken melk te zien was...:D), maar heb een knobbel wat iig geen cyste is..;)
    Rontgenlaborant deed wat vaag over wat het nu wel is of hij kon het niet goed zien:(, en aangezien ik officieel over 2 dagen de uitslag van ha krijg.... vroeg ik me af of ze nu kunnen snijden??

2. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    He lieverd wat een narigheid! Heb er geen ervaring mee maar wil je wel veel succes wensen! Dikke knuffel van mij

3. Seth

Seth Niet meer actief

dankje.....

4. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    denk dat ze dan eerst een biopsie doen.. dat kan tijdens de bv gewoon

5. Seth

Seth Niet meer actief

hmmm niet over nagedacht...

Bij mijn moeder haalde ze het toen gelijk weg.......

Verdoving ofzo maakt niet uit dan?

tis ook zo'n gedoe..pfffff.;)

De huisarts wist niet echo/mamografie
    Bel je op... "nee je moet een echo, want op een mammografie zien we niets.."....

krijg je eerst een echo..... vervolgens moet je toch nog een mammografie... doet zeer zeg....;) en krijg je vervolgens te horen... ja we zien er niets op.....;););)

6. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    nou lekker feestje zo dan.
    Ik ben een week na de bevalling gecurreteerd onder narcose. En ik mocht gewoon doorvoeden. ik neem aan dat een verdoving dan ook niet erg is.

Hopelijk is t niks ernstigs.. snap dat je geschokken bent en wat een lamballen van artsen zeg.. pfffffff.

hopelijk heb je een goede uitslag overmorgen.

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik zou het niet weten maar wilde je wel even sterkte wensen!
    Begrijp alleen niet waarom je morgen de uitslag niet al krijgt? In de ha praktijk waar ik werk hebben we de zelfde dag nog de uitslag tenzij het heel laat in de middag is, dan de ochtend erna gelijk. Als ik jou was zou ik morgen gewoon naar je ha bellen!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Sterkte!
    Biopsie en snijden kan allemaal tijdens lactatie, als ik het goed begrepen heb.

Ik heb momenteel erg slechte internettoegang, dus ik kan het niet voor je checken, maar als ik het me goed herinner heeft ABA in Australie op hun website ook een artikel over operaties aan de borst tijdens de lactatie.

Volgende keer als je een mammogram laat maken, vlak voor het mammo even borsten helemaal leeg laten drinken of kolven!

9. Seth

Seth Niet meer actief

dank je..

ik had de huisarts gisterochtend al aan de lijn ivm bloeduitslagen en die zei toen ook dat het 2 dagen zou duren....
    Wellicht dat iemand anders de echo nog beoordeeld:(:(

10. Seth

Seth Niet meer actief

tja ik had nog gevraagd of iets bijzonders moest doen voor de echo....;)
    die mammo zou ik dus eigenlijk ook niet krijgen... dus ook niet op gerekend...;)...

ga eens kijken of ik het kan vinden, thanx...

11. Alita

Alita Niet meer actief

hey meid....

jeetje dus je weet nu nog niks!

Tja geen idee verder hoe en wat met de bv....

12. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Hoi Seth,

Allereerst klopt het dat je bij vrouwen die bv geven over het algemeen geen mammogram doet, omdat die niet goed beoordeelbaar is door het vele klierweefsel. Meestal wordt volstaan met een echo, tenzij je op die echo iets afwijkends ziet, dan doe je soms aanvullend een mammogram.

Wat er verder met jouw knobbeltje moet gebeuren, hangt helemaal af van wat voor een knobbeltje het is. Als het een reeële afwijking is, dat wil zeggen, er zit iets en het is geen cyste, dan moet je eerst weten wat voor knobbeltje het is. Het kan ook een goedaardig knobbeltje zijn.
    Om te weten wat het knobbeltje is, kan er een punctie gedaan worden. Aan de hand van de uitslag van de punctie wordt het verdere beleid bepaald. Is het goedaardig, doe je er niks mee. Is het kwaadaardig, dan wordt het een ander verhaal (kan ik je ook wel over vertellen, maar eerst maar eens weten wat het knobbeltje nou is).

Op de vraag of je bij bv een knobbeltje kan opereren, weet ik nu even geen antwoord. Ik kan het wel navragen, mocht je dat willen.

13. Seth

Seth Niet meer actief

krokodieltje...
    Dank je voor je uitleg....

om 11.00 ha bellen.... weten we hopelijk meer...

14. Seth

Seth Niet meer actief

volgens de huisarts is het een lipoom... en halen ze die dus niet weg...
    hij zei: in dat gebied, vooral niet gaan rommelen....

Verder onderzoek vond hij niet nodig......

(moet eerlijk zeggen dat ik er niet helemaal gerust op ben...., je voelt t toch elke keer zitten...en zo klein is t niet);)

15. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    als je niet gerust ben second opinion vragen. ik kan nu niet tikken. maar op zich fijn dat t niks ernstigs lijkt.
    kom later nog op terug

Deel Deze Pagina