Manlief zou een rondreis willen doen met een camper (door Amerika). Ons zoontje is dan 3 jaar. Wie heeft er ervaring met rondreizen met een camper. Mij lijkt het ook gaaf, maar kan me nog moeilijk voorstellen en zou graag tips willen waar je aan moet denken met het rondreizen. De reis is verder vooraf bepaald en goed geregeld via een NL organisatie. Maar hoe doe je het met wandelen? Normaal hebben we een buggy, maar ik neem aan dat dat dan niet handig is. Neem je dan een draagzak mee? Alvast bedankt.
Wij zijn afgelopen zomer voor het eerst met een camper weggeweest, en hadden toen ook een driejarige bij ons (en ook nog een van 7 en 9). Onze jongste zat op dat moment in een rolstoel, omdat wij al geen buggy meer hadden en hij zijn been had gebroken. Later kon hij het wel aan om in de rugdrager te zitten, ondanks dat zijn been dan best zwaar hing te bungelen met dat gips eraan. We hebben wel veel minder gewandeld dan dat we normaal gewend zijn om te doen. Normaal zou hij bij wandelingen een groot deel zelf hebben gelopen en als hij moe was ook in de rugdrager. Onderweg zat hij gewoon in een autostoeltje in de camper. Hij sliep op de omgebouwde dinette, maar normaal slaapt hij in de alkoof boven de cabine (was nu niet te doen met die gipspoot van hem). Wij reizen altijd rond. Meestal doen we 's ochtends of rustig aan en nog lekker even spelen/zwemmen/wandelen en dan een paar uur rijden en daarna weer spelen/zwemmen. Vaak ook bezoeken we tijdens de rit een stadje/bezienswaardigheid of doen we even boodschappen enzo. Met een camper is het reizen op zichzelf het doel van je vakantie geworden, dus niet alleen een manier om van A naar B te komen. Dat is best even ander dan normaal en daar moeten wij soms nog steeds aan wennen.
Een kind van 3 jaar in een draagzak lijkt me wel zwaar. Wij hebben wel altijd de buggy bij gehad, op de fietsendrager. Maar het handigst was toch wel de loopfiets. Maar ik begrijp dat dat allemaal niet mee te nemen is in een vliegtuig, dus misschien maar even aanzien daar en ander iets kopen ter plekke?
Amerika is best een modern land hoor, daar kan je best met een buggy de straat op 😉 Of bedoel je als je in de natuurparken bent? Wij reizen elk jaar Europa door (met een kleine caravan dan) en ook toen ze drie was, een kleine buggy kan toch gewoon mee? Misschiem op zoek naar zo'n kleinere rugdrager, zo'n zitje zonder zo'n hele tas/rugzak/ijzeren buizen. Een 3 jarige kan toch al prima lopen, alleen geen 10km achter elkaar. Ga een kijken op amazon.com of ze daar niet iets handigs hebben dat je daar kunt aanschaffen.