Geen eetlust maar wel ongezond eten

Discussion in 'De lounge' started by Sila24, Mar 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Goeiedag dames,
    ik heb even tips nodig, want de laatste tijd heb ik geen eetlust (in gezonde dingen) meer.
    Voorbeeldje vandaag had ik geen zin in ontbijt dus hebik net stukje slagroomvlaai gehad, dat is helemaal niet gezond .
    Voorbeeld laatste tijd geen zin om avondeten te maken , dan maak ik soep met stokbrood,
    uur later heb ik weer honger en ga dan snaaien.
    Hebben jullie tips qwa gezond ontbijt/lunch/avondeten

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Gewoon normaal drie keer daags gezond eten met zo nu en dan een tussendoortje.

Ik denk dat je de knop moet omzetten en weer normaal moet gaan eten. Suiker en koolhydraten verzadigen niet, waardoor je heel snel weer honger hebt en gaat snaaien. En dan kom je in een cirkel terecht. Plus dat de kilo's er aan vliegen. Als je gewoon gezond eet, met voldoende eiwitten en vezels, heb je ook minder zin in snoep, koeken, enz. Ook al heb je geen zin in ontbijt of normaal avondeten, wel gewoon doen. Soms moet je wel eens iets doen waar je geen zin in hebt, leren we onze kinderen.;)

Ik neem aan dat je man/vriend en kind ook normaal eten willen hebben? Je kunt niet een dag werken op soep met wat stokbrood. En ik hoop dat je kind gezonder eet dan jij zelf?

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,620
    1,158
    113
    tsja idd ik denk ook zoals jippie zegt, de cirkel doorbreken en beginnen met 3 maaltijden op een dag.
    heb je s morgens nog geen honger eet dan een half uurtje later wat.
    je lichaam werkt nou op alle suikers en zooi die je lichaam binnen krijgt en vraagt daar dus ook om...
    ff doorbikkelen en doorzetten dan ben je er doorheen.

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ja voor mijn zoontje smeer ik altijd broodjes in de ochtend voordat hij naar psz gaat, en als hij terug komt heb ik tosti met ei en komkommers etc, maar hij is ook geen grote eter. Hij krijgt geen vette ongezonde dingen vanmmij hoor, ik eet ook die ongezonde dingen meestal als hij op bed ligt.

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ja idd zeg, ik moet echt volhouden en geen calorierijke dingen tot me nemen en gewoon gezond eten

6. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ow overigens met vet bedoel ik geen pizza of patat want dat eten we haast nooit, als het 1x in de 3 maanden is dan is het al teveel, we hebben bewust geen frietpan.
    Ik bedoel meer chips en studentenhavernootjes

7. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

Dec 7, 2009
    1,915
    1,667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Wat bij mij heel erg goed helpt, is eten samen met mijn dochter. Als zij ontbijt, smeer ik voor mijzelf ook een boterham of een crackertje. Hetzelfde geld met fruit tussendoor. Zij aan haar stukje fruit, zit ik er ook naast met mijn fruit. Ik ben dan toch bezig met fruit schillen, dan kan mijn stukje er ook nog wel bij.

Zo voorkom ik dat ik het laat om gezonde dingen te eten, want als ik dat fruit niet schil voor mezelf, heb ik er later op de dag geen zin meer in en is het zoveel gemakkelijker om dan 'snel' iets ongezonds te eten.

Het voordeel is dan dat ik mijn gezonde dingen toch binnenkrijg waardoor ik minder trek heb ik ongezonde dingen, maar ook dat ik het gezellig vind om samen met mijn meisje wat te eten en dat ze mij ook als voorbeeldfunctie gaat zien qua eetgedrag.

Is dat voor jou ook wat?

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ja dat kan ik doen idd , goed idee , thnx :D

9. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

Oct 28, 2013
    1,554
    0
    0
    Limburg
    Inderdaad een hele goeie! ;)

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,725
    628
    113
    Als je onregelmatig eet, kakt je verbranding in en heb je weinig eetlust.
    Gewoon beginnen met regelmatig eten ook al heb je geen trek (minimaal elke 3 uur is advies van mijn dietiste).
    Dan ga je vanzelf merken dat je trekgevoel weer terugkomt!

11. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Oke bedankt dames,
    ik heb vandaag uitgebreid gezond gekookt,
    daarna 2 uurtjesgewandeld met vriendinnen,
    en nu eet ik fruit

12. 2jees

2jees Niet meer actief

Goed bezig!

maar wat sommigen hier zeggen, eten met de kids helpt. Dan vraag ik me af, doen sommigen dat dan NIET? ik vind dat zo normaal, 3x daags met zn allen eten daar denk ik niet eens over na!

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Thnx meid, ja avond eten probeeren we samen te eten altijd maar mijn zoontje die eet heel vroeg rond 16 uur al dus daarom. En in de ochtend ben ik vooral bezig met hem aan te kleden tanden poetsen brood smeren, fruit schillen voor in de trommel, s'middags eten we ook samen ,

14. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,747
    1,073
    113

Mag ik vragen waarom je zoontje al zo vroeg eet? Is het voor hem ook niet gezellig met jullie mee te eten?

15. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Omdat hij honger krijgt, want hij eet erg weinig in de middag, ja ik zit altijd bij hem hoor , is niet zo dat hij in zijn eetje aan tafel zit ,

16. 2jees

2jees Niet meer actief

maar eet hij dan terwijl jij m aankleed? ik doe meestal eerst eten met zn , dan fruit voor school, dan de meiden aankleden. (Ikzelf al voor t eten).

17. Imensa

Imensa Niet meer actief

Dat is toch geen rede om vroeg te gaan eten. Hij heeft je al flink onder de duim.

Samen eten is juist goed. Voor hem maar ook voor jou zo krijg je dus geen kans om ipv een boterham een stuk taart te gaan eten. Zien eten doet eten dus win win ;)

18. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Is het geen mogelijkheid om hem dan een klein tussendoortje te geven zodat hij om 17.00-17.30 gewoon met jullie mee kan eten? Lijkt me veel leuker voor hem!

Share This Page