Sinds vorige week gebruik ik 2 keer per dag een antibiotica lotion voor in m'n oksel,daar zitten wat ontstekingkjes. Sinds een aantal dagen heb ik op en af erge darm krampen in m'n onderbuik(zo erg dat ik niet weet wat ik op dat moment met mezelf aan moet). Ook wat dunnere ontlasting (lijkt beetje op pindakaas, sorry voor details) Kan dit komen door de antibiotica lotion? Verder voel ik me totaal niet ziek ofzo, ook geen koorts. Ga morgen sowieso informatie inwinnen bij de huisarts
Persoonlijk denk ik niet dat dat kan komen door de creme maar ik ben geen dokter. Ik zou echter niet te lang met deze darmklachten blijven doorlopen, dus wel even bezoekje aan de huisarts brengen. Zou het kunnen dat de darmklachten en ontstekingen in je oksel eenzelfde oorzaak hebben namelijk?
Hmm, nee denk niet dat t met elkaar te maken heeft. In m'n oksel zitten verstopte haarzakjes die door t scheren ontstoken zijn geraakt.
Nee denk het niet. Bij een lotion is kans op darmklachten 1%. De crème wordt plaatselijk gebruikt dus evt bijwerkingen zal je dan vaak ook op de smeerplek terug vinden. Mogelijk hebben je darmklachten met het weer te maken? Er zijn nu veel mensen die darmklachten/diarree hebben door het warme weer.
Antibiotica in het algemeen staat er wel bekend om dat ze darmklachten veroorzaken. Maar een lotion die je plaatselijk smeert? Kun je de huisarts njet mailen?
Beweegt er misschien iets in je ontlasting? Dan zou je wormpjes kunnen hebben en die geven vaak darmkrampen. Als je b.v. in de zandbak met je kinderen hebt gespeeld of hondjes hebt geaaid willen die nog wel eens een nieuwe gastheer (of in dit geval gastvrouw) zoeken.