Leuke naam! Maar ik zou altijd gaan voor de normale spelling. Nu lijkt het net of jullie een spelfout hebben gemaakt door 2 dingen aan elkaar te plakken. Het is een bestaande naam dus ik zou een correcte spelling aanhouden. De andere schrijfwijze komt niet zo slim over. En het lijkt mij dus echt niet leuk om altijd je naam te moeten spellen of verbeteren. Mensen gaan namelijk uit van de meest gebruikte spelling (niet iedereen zal vragen hoe ze het moeten spellen). Je kind moet dus altijd zelf anderen gaan verbeteren. Dat is onhandig en niet leuk.
Ik vind Steijn een mooie schrijfwijze. Je kan alle namen op verschillende manieren schrijven dus de meeste mensen geven vaak automatisch al aan hoe het gespeld moet worden, daar zou ik me niet druk om maken
Klopt Pajaro, Als je kijkt op de Nederlandse voornamen bank, dan zie je dat de naam Steijn een echte bestaande naam is. Maar de meeste kiezen voor de logische schrijfwijze. maar dan zou mijn naam ook als Lizet geschreven moeten worden. Heb mijn ouders ook nooit kwalijk genomen dat ze me Lisette genoemd hebben Maar ja, gezien we zelf ook twijfelen heb ik de vraag hier neergelegd. Bedankt voor alle reacties.
ik vind stijn mooi. ik snap alleen niet waarom mensen bij zoveel namen letters gaan veranderen. de uitspraak blijft het zelfde het is alleen maar lastig. mijn mening hihih maar jullie kindje dus volg je hart
Zo geschreven wordt het zo achternamig en Slot Drakensteijn Ik zou het echt als Stijn schrijven, of als Stein (maar dan is dan weer heel erg 'steen').
Leuke naam! Ik moet mijn naam ook altijd spellen, tja heb er geen moeite mee en als jullie het mooi vinden.... maaruh, die S moet er natuurlijk af he
Ik zou zelf niet voor deze schrijfwijze kiezen, maar vind het wel kunnen. Ken zelf ook een steijn (zo geschreven). Dus vind het niet raar ofzo.
Onze zoon heeft Stijn, wij wilde graag de meest logische schrijfwijze. En toen schreef de vk het nog verkeerd... Stein, maar verder gaat het wel altijd goed. Ik persoonlijk vind Stijn het mooist en ik zou niet voor een andere schrijfwijze kiezen, zodat het misschien wat aparter is.