Van roze wolk naar donderwolk...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Liset25, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liset25

Liset25 Lid

14 okt 2010
    50
    0
    0
    Hematologie verpleegkundige
    Rdam
    Hoi,

Gisteren ben ik voor het eerst bij de verloskundige geweest, na een leuk gesprek mocht ik opeens door voor de echo ( zou eigenlijk nog helmaal niet gemaakt worden, maar er was plek..)
    Bij de uitwendige echo was niets te zien, er werd daarna direct een inwendige echo gemaakt. Al vrij snel zei de echoscopiste dat ze slecht nieuws voor me had...na nog eens goed kijken zag ze toch een hartslag, maar wel een vruchtje wat te klein was voor de duur van de zwangerschap. ( ik dacht dat ik ongeveer 9 weken zou zijn) de echoscopiste zegt nu dat ik pas 5 a 6 weken ben.
    Het kan dus 2 kanten op...of ik krijg een miskraam of het vruchtje groeit toch door.

Maar wat ik nu echt niet begrijp, hoe kan het dat ik vanaf 28 januari dan niet meer ongesteld ben geweest? en dan zo kort zwanger?

Ik heb wel snel na een positieve test wat bruinige afscheiding gehad, zou dit een innesteling geweest kunnen zijn?

Uit de gezichten van de echoscopiste en de verloskundige kon ik weinig opmaken, wat denkt u? Waar kan ik me het beste op voorbereiden? Over 2 weken moet ik weer voor een echo.

Alvast bedankt,
    Groet, Liset

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi liset,

Heb je een regelmatige cyclus? Wanneer heb je de test gedaan? Sommige testen zijn heel gevoelig en kleuren al positief als je pas 3 wkn bent. Na de bevruchting kan de celdeling even stil staan, dit heeft geen invloed op de kwaliteit van de bevruchting, waardoor het soms een week kan schelen! Als ik dit doorbereken kom ik nu op 6wkn dus er is nog zeker hoop! Het blijft spannend! maar het is nog geen nee!

Imke

3. Liset25

Liset25 Lid

14 okt 2010
    50
    0
    0
    Hematologie verpleegkundige
    Rdam
    Hai Imke,

Ik had idd een vrij regelmatige cyclus ( zie onderschrift) op 26 januari had ik mijn eerste (licht) positieve test.
    Zo lang ik niet vloei, is dit toch ook wel een goed teken?

Liefs, Liset

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Liset.

Het is echt de echo afwachten. Maar blijf positief.
    Er is hartactie gezien dus je bent zwanger, misschien minder ver.

Bij een miskraam krijg je vaak bloedverlies maar dit hoeft niet altijd, het vruchtje kan ook stoppen met groeien en geen hartactie meer hebben, terwijl je nog geen bloedverlies hebt.

Je zal helaas nog even in onzekerheid moeten zitten, sorry.

Groetjes Ineke.

Deel Deze Pagina