Mijn BMI is nog net geen 30 (29,8). En we proberen sinds 2 maanden om zwanger te worden van een tweede kindje. Liever was ik eerst afgevallen maar dat probeer ik al bijna een jaar. Het gaat zo ontzettend langzaam dat ik niet gemotiveerd kan blijven. Bovendien was ik vlak voordat ik de eerste keer zwanger werd van mijn eerste met veel pijn en moeite 8 kg afgevallen en in het eerste trimester zat er gelijk 12kg aan. Ik at niet achtelijk veel, kon niet tegen te vet eten en snoepte wel wat maar ook niet heel veel. Het leek wel of mijn lichaam alle afgevallen kilo's snel weer terugpakte. Maar toen ik zwanger werd had ik wel een BMI van 25 en niet van bijna 30 zoals nu. Dus misschien word ik nu wel niet zo makkelijk zwanger als toen (ben ook al bijna 39). Ook ben ik bang dat ik dan weer zoveel aankom. Toen was het bijna 30kg maar begon ik met 14kg minder dan nu. Wat is jullie ervaring? Raakten jullie wel makkelijk zwanger met overgewicht? Kwamen jullie daarna veel aan? Hoe was dat met kind nummer 2/3 in vergelijking met de eerste?
ik heb ook overgewicht. bij de andere kids kwam ik de eerste keer ook 30 kilo aan. toen na de bevalling weer die 30 kilo afgevallen. toen we voor de 2e gingen woog ik hetzelfde als de 1e zwangerschap. ik ben er toen wel echt op gaan letten wat ik allemaal naar binnen stopte toen ben ik iets van 17 kilo aangekomen dus dat scheelde wel bij mij. ben nu net weer zwanger van de 3e dus ben benieuwd hoe het deze keer zal gaan. ik raakte best snel zwanger met overgewicht. de eerste keer was meteen raak.van de 2e in de 3e maand. 3e keer kreeg ik een miskraam in de 3e ronde en nu na de miskraam 2e ronde zwanger. mijn bmi zit rond de 32. veel suc6 met zwanger worden!
Wij proberen hier ook zwanger te worden. Heb ook overwicht. Maar heb er alle vertrouwen in. Heb elke maand een ei en ben redelijk normaal ongesteld dus. Succes iig
Hier ook een hoge BMI en, tot en met ronde 5 gewoon een eisprong gehad ookal was het onregelmatig. Nu in ronde 6 en op cyclusdag 80+ en nog steeds geen eisprong te vinden. Ik raak dus niet zwanger helaas! En moet nu op zoek naar fertiliteitsklinieken die vrouwen met een 35+ BMI willen helpen! In ieder geval, heel veel succes!
Zwanger van nr 1 in ronde 1 met een BMI van 32. Totaal 14 kg aangekomen en ook weer binnen 2 wkn na bevalling kwijtgeraakt. Zwanger van nr 2 in ronde 1 met BMI van 32. Totaal 14 kg aangekomen en ook weer binnen 2 wkn na bevalling kwijtgeraakt. Zwanger van nr 3 in ronde 1 met BMI van 34. Totaal 6 kg aangekomen (want in begin veel afgevallen, hyperemesis gravidarum gehad) en nu binnen 2 wkn na bevalling 12 kg afgevallen. Zit nu op het gewicht dat ik had toen ik zwanger werd van mijn 1e... Hier heeft overgewicht dus nooit nadelig gewerkt op vruchtbaarheid en zijn er ook nooit zwangerschapskilo's blijven plakken.
Mijn BMI is echt heel hoog (hoger dan die van jou) en ik ben nu gewoon zwanger. Je zal het misschien niet zo snel zien dat je zwanger bent.. sommigen vinden dat jammer.
Als je een gewone regelmatige menstruatie hebt, dan is de kans dat het negatieve effecten op het zwanger worden heeft niet zo verschrikkelijk groot. Zwanger blijven is ook weer een kunst. Mijn BMI was 29,5 ongeveer toen ik eindelijk zwanger raakte van de 3e (15 rondes) maar ik denk dat leeftijd een grotere rol heeft gespeeld dan gewicht. Bij de eerste twee was ik minder zwaar (BMI 25-26)
Hallo, Ik heb ook overgewicht (BMI 32,5) :x en heb altijd al vermoed dat dit mij in problemen zou brengen. Na maanden proberen ben ik dan ook nog niet zwanger. Mijn cyclus is ongeveer 5 weken en we mochten naar het ziekenhuis hiervoor. Na diverse testen en onderzoek is gebleken dat ik blaasjes op mijn eierstokken heb en diverse andere kenmerken van PCO maar bijna geen mannelijk hormoon heb. Dus hier voldoe ik net niet aan het beeld. Vanochtend te horen gekregen dat het blijkt dat mijn hormoonhuishouding niet in orde is en ik te weinig progesteron heb. Hierdoor is mijn eisprong van mindere kwaliteit. Te weinig progesteron zorgt voor problemen met doorgroeien van de embryo en problemen met innestelen. Ik ben dus echt niet zwanger, anders hadden ze dat al gezien aan de progesteronwaarde denk ik. Waarschijnlijk gaf de test en ook de ovulatietesten daarom een vals positieve uitslag. Het enige dat ik nu moet doen is gaan afvallen! Als ik al 10% zou afvallen zou ik mijn kansen al met 50% kunnen verbeteren! Das alleen erg moeilijk nu er zo'n druk op je ligt, maar we gaan ervoor! Over twee maanden gaan we terug naar t ziekenhuis.
ik heb ook flink overgewicht. ik ben de eerste keer in de eerste ronde zwanger geraakt en ben wel heel erg afgevallen in mijn zwangerschap. nu ben ik van de tweede ongepland in verwachting maar heb nog steeds overgewicht. ben dus een zeer vruchtbaar persoon met overgewicht. hihihi vond het bij de eerste wel moeilijk dat ik pas rond 33 weken zwanger uitzag. nu hoef ik niet te klagen mijn buik is nu al een ballonnetje
Mocht je je onzeker voelen over je gewicht in combinatie met zwangerschap, kun je altijd een voedingsconsulente om advies vragen. Misschien lukt het je niet om af te vallen voor je zwangerschap, maar je kan wel proberen om niet te veel aan te komen tijdens je zwangerschap, een consulente kan je daarbij helpen.
Ik heb mega overgewicht!! Mijn BMI is 40,5. Van mijn dochtertje was ik binnen 3 maanden zwanger. Ik heb een regelmatige cyclus dus dat scheelt. We zijn nu bezig voor een tweede. Ik ben tijdens mijn zwangerschap 10 kg aangekomen. Door mijn BMI boven de 40 stond ik wel onder controle van de gyn.
Hoi hier na 4 rondes zwanger met een bmi van schrik niet 46. Zwangerschap en bevalling perfect gegaan. Toch wil ik nu afvallen omdat het nou eenmaal gezonder is maar in mijn geval spreek je ook over ernstig overgewicht natuurlijk .
Hoihoi Ook hier een hoge bmi (40+) Ik had jaren de prikpil gebruikt, Na stoppen daarmee duurde t 1,5 jr voor 1e menstru Na n jaar 1e zwangerschap En nu , 1,5 jr verder en na 3 missed abortions, ben ik bijna 35w zwanger Ik ben deze zwangerschap tot nu toe 3kg! aangekomen Hopen dat ik er na de bevalling wat meer kwijt raak Succes!
Ja, dat zei de gyna tegen mij ook.. 50 jaar gelee kon je niet zwaar genoeg zijn als je n baby wilde Nja, tijden en medische zaken/meningen veranderen natuurlijk Gyn zei tegen mij dat ik onder de 100kg moest wegen wilde ik ooit n kans van slagen hebben.. Nja, nu heel wat kilootjes meer dan 100 en kwil echt niet zeggen dat ik gezond ben of dat zwanger zijn nu makkelijk is met alle kwaaltjes maar het kan allemaal wel.. Succes!
Hi Linneke 84, Bij mij lukt het niet ivm hormonen, of ik zou medicijnen moeten krijgen. Maar ze proberen het eerst natuurlijk op de gezonde manier aan te pakken.
oei , dat is minder.. Ik heb de mazzel dat ik vrij vruchtbaar ben voor iemand met mijn gezondheid.. Ik hoop dat je kunt laten zien dat je af kunt vallen, al is het maar 5 kg misschien dat ze je dan al tegemoet willen komen ofzo sterkte