Kindje voelen,op buik of rug liggen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pooh82, 23 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Hallo meiden,

Ik zit hier met een ( misschien domme) vraag.
    Ik heb altijd begrepen dat je plat op je rug moet gaan liggen om je kindje beter te kunnen voelen, maar nu las ik vandaag ergens dat je juist op je buik moet liggen, omdat je buik dan een beetje platgeduwd wordt en je dan je kindje beter kan voelen...

Wie weet wat nu het beste is? Ik kan namelijk niet wachten om de eerste schopjes te voelen:)

2. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Ik voel haar het beste als ik op mijn rug op bed ga liggen , heb op m'n buik ook nooit geprobeerd eigenlijk .. Maar op je rug liggen en dan rustig je handen op je buik leggen werkt prima :) maar met 15 weken voelde k nog niks , duurde bij mij wel wat langer ( placenta ligt van voor)

3. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Ik heb t altijd gevoeld door op me rug te gaan liggen en dan concentreren op ademhalen enzo... Op mn buik kan ik me niet voorstellen haha

4. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Geen idee, het komt vanzelf :). Mijn mini laat vaak ook wel van zich horen als ik op mijn buik ga liggen om te slapen maar ik denk dat dat meer is omdat ik hem dan ondersteboven draai.

5. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.156
    33
    48
    Vind t juist een grappige vraag :p

Hier ook de placenta aan de voorzijde, maar het maakt hier echt niet uit hoe ik lig (buik ligt sowieso niet fijn :p )
    Maar rug of zij, als uk er zin in heeft is het op beide manieren goed te voelen ;)

6. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Eerste weken dat ik de baby kon voelen, kon dat alleen maar als ik op mijn buik lag.
    Maar sinds week 21 kon ik de baby ook gewoon voelen als ik op mijn rug ging liggen.

7. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op je buik? Heb ik nog niet gehoord, is nieuw voor me. Juist op de zij liggen werkt hier het beste, vaak op de linkerzij geeft - althans, bij mij - het beste resultaat.

Met 15 weken zou ik mij eerder concentreren op plopjes e.d., nog niet echte trappen. En die voelde ik het beste als ik rechtop zat.

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    De eerste keer dat ik wat voelde was met 16 weken. Ik lag op mijn rug in bed. Soort plopjes/ belletjes die knappen.
    Kon ook dagen weer niks voelen dan.

Nu heel vaak op een dag en maakt niet uit hoe ik sta/zit of lig.

Dus voor jouw vraag: plat op mijn rug. Nog steeds lijkt de baby dan ook het drukst... Net of hij/zij een nieuwe houding aanneemt omdat je bent gaan liggen ofzo.

9. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Haha, bedankt voor jullie reacties:)
    Ik ga vanavond eens even heel geconcentreerd op m'n rug liggen en kijken of de kleine zich al aan wil melden.
    T lijkt me trouwens ook echt niet meer fijn om op m'n buik te moeten liggen nu! Maarja, ik dacht: als ik dan echt de baby beter kan voelen, is het het proberen waard...

Bedankt voor jullie antwoorden, ik denk dat ik gewoon nog even geduld moet hebben:;)

10. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik word nog regelmatig wakker op mijn buik :p
    Moet wel zeggen dat ik een behoorlijk stootbumpertje van mezelf heb ;)

Nog even geduld inderdaad! Er komt heus een periode dat de baby een houseparty zal geven in je buik :p

Deel Deze Pagina