Ok, ik had vanmorgen een posi zwangerschapstest in handen, helemaal gelukkig natuurlijk! Maar.... een klein dilemma. A.s. zondag staat een dagje efteling gepland met mijn werk. Ik roep al maanden tegen de jongens (clienten) dat we in alle achtbanen gaan, maar twijfel nu natuurlijk... Ik ben nu pas 4.1 week zwanger, dus dan bijna 5, maar toch.... wil echt geen enkel risico lopen. Wat denken jullie?
Meestal staan er waarschuwingen of het wel of niet mag. Ook voor rug en hart patienten. Eerlijk gezegd, ik zou het niet doen. Zeggen dat je niet zo lekker bent? Last van je rug hebt? Er komen toch wat g krachten vrij..
PFff...lastig...ik zou even je HA of VK bellen wat die zeggen... DIe hebben er toch net wat meer verstand van. Ik ben nooit zo van het snel bellen voor alles...maar het zeker voor het onzekere toch?!
Ten eerste van harte gefeliciteerd met je posi test ze zeggen dat het in zo'n vroeg stadium nog kan maar ik zou het persoonlijk niet doen, stel dat je een MK krijgt weet je nooit of het daar door komt en zal je het jezelf miss nooit kunnen vergeven dat je toch erin bent gegaan ..
tegen mij zei de gyn dat alleen de beugels kwaad kunnen, en een buik heb je nog niet. maar toch! ik zou de vlos bellen en alvast een smoes gaan bedenken, want reken er maar op dat je er niet in mag. misschien rugklachten veinzen? je bent van de trap gevallen en nu heb je heel veel last van je rug ofzo..
Gefeliciteerd! Persoonlijk zou ik het niet doen. Zou zeggen dat ik me niet optimaal voel, bied jezelf aan als tassenoppasser!
Ik ga even de verloskundige bellen. Maar nu zit ik daar weer over te twijfelen... jemig.. Ben zwanger dmv hormonen, en dus liep ik in het ziekenhuis. Nu heb ik daar ook mijn eerste echo en sturen ze mij daarna door naar de vlos, als alles goed is zeg maar. Kan ik dan toch ook nu al een afspr bij de vlos maken? Tijdens mijn vorige 2 zwangerschappen woonde ik niet in NL, dus had ik dit dilemma niet, en ook geen efteling dilemma trouwens, haha
Ja hoor, je kunt ze gewoon bellen. Ik kan mij tenminste geen vk voorstellen die hier een probleem van zou maken. Het lijkt mij dat het geen kwaad kan zo vroeg in je zwangerschap, maar zou het zekere voor het onzekere nemen en het aan een deskundige vragen. In elk geval: van harte gefeliciteerd!!!
Ok, toch even de vlos gebeld, meteen afspr gemaakt. Ze zegt dat het geen probleem, zelfs de achtbanen niet.. Heb er toch niet zo'n geweldig gevoel bij eerlijk gezegd....
het kan wel omdat het vruchtje nog helemaal verstopt zit achter het schaambot. maaaar uiteindelijk moet je natuurlijk zelf weten of je het wilt doen. ik zou het niet doen
Ik wist een paar weken geleden ook nog niet of ik zwanger was. We gingen naar drievliet, niet zulke fantastische achtbanen maar toch had me zoontje ook beloofd te gaan. Ik dacht wel al dat ik zwanger was, maar was nog te vroeg om te testen. Ik ben dan wel in 2 geweest, maar voelde me er idd toch niet zo goed bij.... Maar denk dat dat gewoon in ons hoofd zit, dat het niet goed zou zijn, terwijl het eigelijk best kan..... volgens mij heeft het meer te maken met de adrealine die dan vrijkomt, soort van spanning voor je baby, maar lijkt mij dat dat pas is als je baby groter is....
he julia! Van harte gefeliciteerd, eindelijk is het weer gelukt!!! Met achtbanen is het zo dat je er beter niet in kan gaan als je een dikke buik hebt omdat die stangen kunnen gaan klemmen. En ze zetten het er zowieso op omdat ze claims willen krijgen van (door iets anders veroorzaakte) miskramen. Een miskraam wordt eigelijk nooit ergens door veroorzaakt, het is bijna altijd een aanlegprobleem. Afgezien van dat ik dit weet zou ik het echt niet durven... maar bij jou is wel een lastig probleem...
Dank jullie wel voor de felicitaties. Inderdaad blijft het een beetje een lastig probleem... Ik denk dat ik wel meega naar de efteling, zou ook niet weten of ik op zo'n korte termijn een andere collega kan regelen die meegaat, zonder ontzettend te hoeven liegen. Maar ik ga denk ik nu al zeggen dat ik de laatste keer in de efteling toch wel misselijk werd in al die achtbanen, dan wennen ze hopelijk aan het idee dat ik niet overal mee in zal gaan. Om het nu al te zeggen tegen mijn collega's, vind ik echt te vroeg, die optie heb ik natuurlijk wel, ze weten dat ik aan de hormonen zat om zwanger te raken, maar het is niet het gesprek van de dag zeg maar..... Dank jullie wel voor het meedenken!!
heerlijk gaan en genieten! Als je volgende week getest had en niet bezig was met zwanger worden, had je ook een fijne dag met achtbanen gehad toch? Ik ging met 10 weken bij de 1e naar Disneyland en ook tóén mocht ik van de vlos nog overal in. Ukkie zit nog laag en wordt echt niet losgetrild ofzo (want dan zou je ook niet mogen autorijden etc) . Ik was alleen met 10 weken nog wat misselijk -dus liet uiteindelijk de achtbanen tóch linksliggen (net als de draai-dingen trouwens). vond het al zo zonde dat ik me niet optimaal voelde.
@Athina, ja.. daar zit wat in ja. Het is ook niet zo dat ik mij mega zorgen maak ofzo. Het voornaamste is dat ik het te vroeg vind om het tegen collega's te vertellen en geen zin heb om hele leugens op te hangen. Ik ga dus ook gewoon lekker naar de efteling en zal heus in een paar dingen gaan, de python enzo maar niet, niet omdat het misschien niet zou kunnen, maar gewoon omdat ik er geen goed gevoel bij heb.
@debby Miskramen hebben maar in 50% van de gevallen een chomosomale aanleg als oorzaak. Niet dat ik denk dat de efteling nou zoveel kwaad kan trouwens hoor..
Is inderdaad zo dat de waarschuwingen er meer staan omdat de pretparken dan geen claim kunnen krijgen van stangen die eventueel teveel op de zwangere buik drukken waardoor er beschadiging bestaat. Bij 5 weken lijkt het me dat het geen kwaad kan. Maarja af en toe een glaasje wijn schijnt ook geen kwaad te kunnen maar dat durf ik ook niet. Keuze blijft bij jou al denk ik dat het wel gewoon kan.
In principe kan het geen kwaad! Babe ligt achter je schaambot maar zou het zelf ook niet don hoor. Mocht je met meerdere mensen gaan zou ik zeggen dt je gewoon last van je maag heb of gister te vet/gekruid gegeten. Dan hoef je niet in de wilde dingen
Gewoon gaan hoor. Ik had op zaterdag posi getest en op zondag zijn we toen ook naar de Efteling geweest en ik ben gewoon in alle achtbanen gegaan. Die waarschuwingen staan erbij omdat als je al zover bent dat je echt een buik hebt de veiligheidsstang hard tegen je buik aan kan komen en dat kan dan wel schadelijk zijn. Maar in zo'n vroeg stadium echt nog niet.