pijn in buik onder de ribben

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Barbara1, 17 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Zijn er meer mensen met een heftige pijn onder de ribben in het midden? Of welicht gehad? Maak me zorgen, weet niet wat het is. Kan het niet goed omschrijven. Soort van voortdurend drukkend gevoel. Hierdoor ook lastiger ademen. Volgens mij is het pijn vanuit de maag. Maar zeker weten doe ik het niet.

2. Molliee

Molliee Nieuw lid

17 sep 2015
    4
    0
    0
    Hai Barbara, Wat vervelend voor je. Ik heb even wat voor je opgezocht, misschien dat je er wat aan hebt/

De sphincter aan het eind van de slokdarm houdt normaal gesproken het zuur tegen. Bij zwangerschap werkt dat minder. De mogelijke oorzaken zijn:
    De toename van bepaalde hormonen, waardoor de spieren van de sphincter zich gedurende de zwangerschap minder aanspannen.
    Als de baby groeit, wordt de druk van de baarmoeder op de maag groter.
    Door één of beide oorzaken wordt de kans groter dat er maagzuur vanuit de maag in de slokdarm terechtkomt. De klachten verdwijnen na de zwangerschap meestal, omdat de hormonen weer tot normale hoeveelheden terugkeren en de baarmoeder ook niet meer op de maag drukt.
    De kans dat je tijdens de zwangerschap last krijgt van bovenbuikklachten zal groter zijn als je voor je zwangerschap ook al last had van maagzuur.

Hoop voor je dat het snel wat minder zal worden.
    Liefs Mol

3. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Dank je. Had zelf ook lopen zoeken en kwam dat ook tegen. Zou t misschien kunnen zijn. Hoop dat het snel wegblijft iig.

Deel Deze Pagina