Lage rugpijn

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Birdie, Sep 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Birdie

Birdie Bekend lid

Sep 16, 2008
    528
    0
    0
    Beste verloskundige,

Ik ben nu 13 weken en 3 dagen zwanger. Halverwege week 12 kreeg ik last van lage rugpijn (zeurderig). Deze pijn straalt niet uit, maar zit in de onderrug. Ik word er vaak 's ochtends mee wakker en gedurende de dag voel ik het ook. Als ik loop heb ik minder last, het is vooral bij zitten en liggen.

Waarom komt deze rugpijn nu al opzetten? Ik heb nl. nog lang geen buik. Wel hoorde ik een verpleegkundige bij het maken van een ingelaste echo mompelen dat mijn baarmoeder wat naar achteren zou liggen. Ik heb daar niet op gereageerd, waar ik nu spijt van heb.

Zou dat de rugpijn verklaren?

Vriendelijke groet,
    Jolanda

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi jolanda,

Nee de ligging van je baarmoeder kan geen rugklachten veroorzaken. De klachten worden veroorzaakt door dat de zwangerschapshormonen je kraakbeen verweekt waardoor er meer bewegelijkheid in je bekken ontstaat. Daarom is het van belang goed op je houding te letten, niet onder uit te zitten,benen naast elkaar niet over elkaar. Altijd op twee benen staan en niet op eentje leunen. Indien de klachten verergeren kan je even langs een fysio gaan voor tips en adviezen. Wat je ook nog kan doen is je urine laten controleren,een blaasontsteking verloopt in de zwangerschap geheel anders en kan deze klachten veroorzaken.onder het motto: Je kan het maar uitgesloten hebben!

Imke

Share This Page