Bevallen in het ASZ Dordrecht

Discussie in 'De bevalling' gestart door bonbonnetje, 30 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Wie is hier bevallen, en hoe is dit bevallen? Grappige woordspeling:D

2. rianneke1985

rianneke1985 Actief lid

6 jul 2011
    135
    52
    28
    Nu even moeder :)
    Dordrecht
    Ik ben hier bevallen op 18 feb 2009, en ik was daarvoor al een keer een nachtje wezen slapen ivm slecht slapen door heftige bekkeninstabiliteit. Ik vind dat ik heel goed geholpen ben, lieve zusters en de gynaecoloog vond ik ook prettig, ik had dokter olthof. Wel het type niet lullen maar persen ;) maar ik vond dat juist prettig. Hij schijnt voor de verpleging wel echt een strenge man te zijn, mja aan de andere kant, hij heeft wel de verantwoording dus ik kan wel begrijpen dat hij professionaliteit eist en ook wel zo prettig aan je bevallingsbed ;) Ik heb dr Hogewoning gehad met strippen, ideaal, ik heb er niks van gevoeld en hij maakte me aan het lachen waardoor ik zo superontspannen was.
    De allerleukste herinnering aan het personeel was dat ik op 6 februari door een wat oudere zuster werd opgenomen, super lief vrouwtje, stelde me heel erg op mijn gemak. Toen ik op 18 februari net was bevallen en van de douche afkwam en in mijn bed naar de kraamkamer werd gereden samen met het wiegje, kwam zij toevallig net de afdeling op, en ze herkende me nog, ze zei gelijk ow meid gefeliciteerd en wat een mooi meisje heb je. Dat doet je op zon moment zo veel goed, dat iemand je herkent en je ff een flinke schouderklop geeft :)
    's Avonds kwam de kinderarts die kwam mijn dochter checken omdat ze met de pomp is gehaald, en toen werd het wiegje zo gezet dat ik niks kon zien. Dat vond ik wel vervelend want ik hoorde mijn beeb huilen en zag niks. Nu heb ik dat ook aangegeven als ze weer mijn kleintje gaan onderzoeken, wil ik erbij zijn en iig alles kunnen zien.
    Ik ben verleden week woensdag nog op controle in het ziekenhuis geweest, had ik toevallig dokter olthof weer. Ik zei ow u bent bij de bevalling van mijn oudste geweest. Hij zei nou je lacht nog dus t zal wel goed zijn gegaan, ik kan me er niet van herinneren hahah. Dus ja ik ga dit keer weer naar dit ziekenhuis, om te bevallen. Verder vind ik het echt een baggerziekenhuis op verschillende plekken geweest, en slecht behandeld echt als een nummer, (afdeling kaakchirurgie en afdeling algemene chirurgie) maar de kraamafdeling en de lieve zusters vind ik echt super hier.

3. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Ik zie dat je zelf uit Zwijndrecht komt bonbonnetje! Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waarom je in Dordrecht wilt bevallen? :)

Ben zelf 21 juni in Zwijndrecht ASZ bevallen en echt super, bij de volgende teken ik er meteen voor. Onwijs lief personeel tijdens de bevalling, super gynaecologe (mevrouw Akeboom) die mij wél heeft begeleidt in tegenstelling tot mijn verloskundige die ging staan smssen, en vpk's op de kraamafdeling die mij herkenden van mijn opname in december 2010 wegens HG. Nou dat vond ik echt heel erg tof, bedoel dat is al even geleden en dat ze me toch nog herkende! Voor de rest is mijn man ook goed verzorgd, keer op keer vragen voor eten/drinken, ook tijdens de bevalling. Het enige nadeel vond ik dat hij niet mocht blijven slapen, maar aan de andere kant kon hij op die manier wel even een nacht goed bijtanken na alle spanningen :).

4. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Bedankt voor de reacties!

Ik wilde graag in Zwijndrecht bevallen, maar de vk zei dat Dordrecht beter was omdat dat 24 uur een ruggeprik te krijgen valt.
    Dus ik heb me een beetje laten ompraten.
    Mevrouw Akerboom is zeker heel erg lief! Ik heb inmiddels al een hoop gyn's ontmoet trouwens.
    Klopt het dat Zwijndrecht een bad beschikbaar heeft?

5. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Ja klopt! Heb er alleen geen gebruik van gemaakt ;) mijn ruggeprik is om half 12 sabines gezet, daarvoor is iemand opgepiept. Ik zou (als dat de enige reden is) lekker in Zwijndrecht bevallen hoor! ;) Jij bent ook bekend met Akerboom? Ik vond het echt een schat van een vrouw, heel vakkundig maar ook goede begeleiding en tussendoor heel relaxed dat vond ik erg fijn. Verder ook gewoon heel erg lief voor zowel mij als mijn man, toch ook wel prettig want die stelde veel vragen tussendoor en die beantwoorde ze uitgebreid!

6. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Sabines ='s nachts (stomme iPad haha)

7. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Ja ik ben eerst bij Dr Swarte geweest, zij is officieel mijn gyn. Ze wordt inmiddels milder, maar ik vond haar niet zo heel aardig. Daarna de fertiliteitspoli, ook superlieve mensen daar!
    En toen ik zwanger was weer terug naar Swarte. Maar door vakanties en wat problemen met de zwangerschap ben ik o.a ook bij Dr Akerboom geweest, en zij heeft echt veel voor me gedaan. En Dr Tolenaar uit Dordt vind ik ook erg aardig en kundig.

Ik ga denk ik toch maar in Zwijndrecht bevallen!

8. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Ik vond het heel fijn in ieder geval en hopelijk wordt het voor jou net zo'n ervaring! En je zit lekker dicht bij huis (vermoed ik haha ;), wijzelf zaten op een kleine 5 minuten rijden) dus dat is ook prettiger denk ik. Als je dan eenmaal naar huis mag ben je lekker snel thuis ook en mocht je moeten blijven is het voor je hubbie ook fijner denk ik... :) Doe wat goed voelt!

9. pris87

pris87 Actief lid

20 apr 2009
    180
    0
    16
    revalidatie afdeling
    in de buurt van R'dam
    Ik ben ook in zwijndrecht bevallen en echt alleen maar lof. Ben wel gewoon door mijn eigen vk geholpen, maar de verpleegkundige die erbij was, was echt super lief en goede begeleiding. We moesten nog 2 daagjes blijven. Verder lieve kinderarts en overige verpleegkundige ook allemaal heel fijn.
    Zou zonder twijfelen weer naar zwijndrecht gaan.

10. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Bij mij was dordrecht vol, dus moest ik naar zwijndrecht. Achteraf supetblij mee. Doordat het een kleiner zh is, is er veel meer tijd en aandacht voor je. ASuper live artsen en verpleegkundigen. Bij een 2e bevalling moet ik verplicht weer in het zh bevallen en hopelijl zal dat weer in Zwijndrecht kunnen.

11. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Wat leuk dat iedereen zo positief is over Zwijndrecht. Ik dacht dus dat Dordrecht na de verbouwing ook nieuwe verloskamers etc had gekregen, maar dat is dus niet zo.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    2 keer in het asz Dordrecht bevallen. 1ste keer viel enorm tegen (de nazorg). Had een zware bevalling, veel bloedverlies, kindje wat een slechte start had. Ben 3 uur s'nachts bevallen en daarna naturlijk niet meer gaan slapen wegens alle spanning etc. Kon niet rechtop zitten omdat ik anders flauwviel, kon om die reden mn dochter ook niet vasthouden. Heb tot 23.00 uur die avond moeten wachten op een bloedtransfusie. Wilde bv geven maar mijn dochter had al flesjes gehad, kreeg een borstkolf aan mn bed geschoven maar zonder enige hulp of uitleg dus schoot niet echt op. Heb ook maar 1 keer mn dochter eventjes kunnen zien die dag omdat het te druk was (ze lag op een andere afdeling). Uiteindelijk mocht ik naar een andere afdeling en mocht mn dochter weer bij me komen, kon 's avonds eindelijk wat gaan slapen na anderhalve dag wakker te zijn geweest en 19 uur lang bevallen, zette ze een vrouw naast me neer die vol in de weeen zat en moest wachten op de ok. Heb dus tot 00.00 uur s'nachts naast geschreeuw moeten liggen. Om 03.00 uur kwam ze weer terug met veel gekerm (kon ze niks aan doen natuurlijk, maar niet fijn) en een peleton aan familie die constant achter het gordijn tegen het bedje van mn dochter aanstootte. Mensen gingen pas om 05.00 uur weg en om 06.00 werden we 'gewekt' door de zusters. Heb zitten janken de volgende dag dat ik naar huis wilde. Had echt het idee alsof ze vergeten waren dat er nog iemand in de kamer lag.

2de keer was beter maar toen verliep alles goed en was binnen een paar uurtjes weer naar huis.

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Bevalling en begeleiding daarbij was goed (Dordt). Begeleiding bij BV was zwaar shit de eerste keer, terwijl er wel een LK beschikbaar is. Vraag hierom! De tweede keer is er voor gezorgd dat ze langsgestuurd werd na mijn bevalling.

De zusters zijn allemaal lief vond ik. Ik denk dat het ook erg afhangt van hoe druk het is (ookal zou je dit als patiënt niet mogen merken).

14. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Umm, jouw eerste bevalling klinkt als een horror.

Ik droom heel vaak over de bevalling, en ik droom dan bijvoorbeeld ook dat de zuster niet komt als ik op het knopje druk enzo.

Het hangt er denk ik inderdaad ook wel vanaf hoe druk het is.....

In veel ziekenhuizen mag je na 3 uur naar huis als alles goed is gegaan, geld dat hier ook?

15. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ik ga ook in Dordt bevallen, ben daar vorig jaar ook voor dagopname geweest voor een curettage. vind het sowieso een fijn ziekenhuis.
    Voor mijn werk kom ik er ook veel en er werken gewoon hele aardige en professionele mensen.

het begin van deze zwangerschap liep ik bij de gyn, dr. Schipper. Lieve vrouw, heel direct, houd ik wel van.
    Fijn dat er hier veel positieve reacties zijn over Dordt, dat geeft de burger moed :)

16. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    ik moet ook bevallen in het zh en heb ook gekozen voor dort (kom zelf uit papendrecht) de eerste keer dat ik ben bevallen was thuis maar nu moet ik in het zh.
    mijn gyn is dr lambers maar die zit in zwijndrecht..maar ik hoor dat je die toch meestal niet ziet omdat je eerst een vk heb van het ziekenhuis en anders een arts assistent en als het dan nog niet lukt de gyn...

we zien wel...

bonbonnetje..staks liggen we samen haha... we schelen maar 6 daagjes... ik de 16de en jij de 10de denk ik?

17. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Nee ik beval de 21e volgens de berekeningen. Haha, dat zou grappig zijn als we elkaar daar treffen!

18. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik ben ook in ASZ Dordt bevallen dmv een keizersnee, Fenna lag in stuit.

Ik had ook Dr. Akerboom, echt een lieve vrouw die ook aandacht voor jou wensen heeft.

Deze keer moet ik dus ook in het ziekenhuis bevallen.

De zorg vond ik ook goed.

19. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik had trouwens ook niet Dr. Akerboom tijdens de KS, maar Dr. Vinkenstijn. Ook heel aardig en betrokken.

20. rianneke1985

rianneke1985 Actief lid

6 jul 2011
    135
    52
    28
    Nu even moeder :)
    Dordrecht
    Ze zeiden tegen mij dat je idd als je binnen korte tijd bevalt en voor 5 uur smiddags en er zijn geen complicaties mag je naar huis. Voor 5 uur heeft er mee te maken dat je anders thuis kom en geen kraamverzorgende meer krijg, en dat je dan beter een nachtje in het zh kan blijven, heb je tenminste zorg om je heen. Ik vond het heel fijn, ben goed geholpen ook met de bv. Mijn dochter is met de vacuum gehaald, en ze had 24 uur bedrust voorgeschreven gekregen, maar de zuster zei op een gegeven moment, doe maar even lekker voeden op je gemak, en doe dan daarna even lekker met dr kroelen want dan kunnen jullie ook een beetje aan elkaar wennen, dat was wel snachts zodat er geen mensen omheen waren. Ik vond dat echt heel fijn, ik wilde zo graag mijn meisje vasthouden :)

Deel Deze Pagina