wat doen jullie tegenb hoofdpijn?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Love Always, Jun 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Love Always

Love Always Actief lid

Mar 11, 2009
    109
    0
    0
    sinds dat ik zwanger ben heb ik met vlagen hoofdpijn, maar de afgelopen paar dagen is het blijvend!! echt pijn.

natuurlijk kan ik geen paracetamol ofzo ertegen nemen, dus vroeg me af of er een ander "middel" er tegen helpt.

wie weet raad?

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

haai

dit heb ik ook gehad en het kan zijn dat je dan meer water moet drinken. tenminste dat raadde mijn v.kundige mij aan en het heeft echt geholpen. heb nu helemaal geen hoofdpijn meer. dus probeer dat eens mischien helpt het ook bij jou

3. alecia

alecia Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,295
    17
    38
    student
    drenthe
    mijn moeder had het ook, veel hoofdpijn soms echt ondragelijk, die ging 1 paracetamol in 4en breken en dan stond ze op, nam ze een kwart, en dan om de anderhalf uur, werd het erger gebruikte ze pijnstillers voor baby`s
    Niet helemaal pijnloosmakend maar het maakte het wat dragellijker, volgens huisarts kon het ook geen kwaad, de stress van de pijn kon meer kwaad.

4. Love Always

Love Always Actief lid

Mar 11, 2009
    109
    0
    0
    thnx meiden.

ik ga meer water drinken en over 2 weken heb ik me eerste vk afspraak. als ik dan nog hoofdpijn heb dan zal ik eens vragen voor tips.

thnx nogmaals :)

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    ik heb hier wel 2x 2 paracetamol genomen. Volgens mij mag je dat wel maar met mate.

6. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Paracetamol mag wel met mate, trouwens. Ik doe het zelf ook liever niet, en bestrijd hoofdpijn met slaap, frisse lucht en genoeg drinken. Ik heb er niet enorm last van, maar hoofdpijn komt vaak door te weinig drinken, en je hebt denk ik iets meer vocht nodig als je zwanger bent.

Zeker als je ook overgeeft- heb je daar last van?

7. penelopea

penelopea Bekend lid

Jul 31, 2008
    993
    1
    0
    twente
    Inderdaad meer proberen te drinken, en als het echt niet te harden is een halve paracetamol, die mag je gewoon hebben.
    Misschien moet je ook gewoon een beetje rustiger aan doen? Ik krijg tegenwoordig ook hoofdpijn als ik te gestressed ben.

8. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Paracetamol en veel water drinken
    ijzer kan wel eens helpen ik neem multi zwangerschap
    daar zit alles al in en ik heb geen hoofdpijn meer gehad
    sinds ik het elke dag slik al mijn hele zwangerschap.

9. Love Always

Love Always Actief lid

Mar 11, 2009
    109
    0
    0
    ik heb nog geen last van overgeven, en ik neem ook multi zwangerschaps vitaminen. naar mijn gevoel drink ik wel voldoende. maar die hoofdpijn is NIET te harden. echt elke avond heb ik er een paar uur last van.

10. alecia

alecia Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,295
    17
    38
    student
    drenthe
    WAt ook kan helpen maar weet niet zeker is tijgerbalsem of tocotolin, omdat je dit op je hoofd smeert, Niet je slaap doen, het wordt nogal warm, vooral de tijgerbalsem, maar je krijgt het niet echt binnen, het wordt wel opgenomen door de huid maar je kindje krijgt er niks van mee, dit adviseerde me huisarts me ooit een keer.

11. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Ik neem gewoon twee paracetamol, hoor, als het echt erg is. Op aanraden van zowel verloskundige als huisarts (ik durfde het eerst ook niet, maar de vk zei dat het echt mag, zolang ik me aan de gebruiksaanwijzing houd, dus max. 6 st per 24 uur, max. 2 per keer). Kan helemaal geen kwaad.
    Je moet alleen opletten dat het echt puur paracetamol is, zonder toevoeging van coffeine ofzo (ik had altijd panadol plus, maar nu dan dus gewone panadol).
    En ja, natuurlijk geen ibuprofen of aspirine; dat is wel slecht.

12. walvisje

walvisje Lid

Jun 21, 2009
    21
    0
    0
    Heb eens in de zoveel tijd ook last van knallende koppijn, dat had ik ook al voor dat ik zwanger was. Paar dingen die ik dan altijd doe:

- heel veel water drinken
    - goed eten (als je de hoofdpijn voelt opkomen eigenlijk al beginnen met iets stevigs te eten)
    - rustig op bed gaan liggen met een koud compres op je hoofd
    - insmeren met tijgerbalsem of Midalgan extra warm
    - proberen te slapen

als dit allemaal niet lukt...
    1 paracetamol (gewoon Kruidvat of Etos eigen merk) nemen met heel veel water

Ik heb het ook aan de vk gevraagd en die zei dat het geen kwaad kon als je paracetamol neemt, maar ik probeer het ook zoveel mogelijk te vermijden.

Succes met de hoofdpijn, ik vind het ook altijd verschrikkelijk

13. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    Mijn verloskundige én de huisarts zeggen dat je gerust een paracetamol mag nemen. Dit lees je ook overal op internet en in de boeken. Aspirine mag niet, paracetamol niet.
    Mijn verloskundige zei: "ga ook niet lopen klooien met een halve paracetamol, want dat helpt niet. Gewoon eentje nemen, dan voel je je meestal al een stuk beter."
    Je mag gewoon de normale dosering innemen. Als je er zes per dag gaat slikken is het natuurlijk anders.
    Bel anders je vk of huisarts even, die zullen het bovenstaande waarschijnlijk beamen!

14. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Dat is de normale dosering.......... Tenminste, wel volgens alle bijsluiters die ik ken :D

15. laura28

laura28 Fanatiek lid

Oct 15, 2008
    1,277
    0
    0
    je mag gewoon paracetamol gebruiken en ook 6 per dag, alleen niet over de langere termijn. als jij dus langer dan een week 6 paracetamol op een dag moet gebruiken dan word het echt tijd om aan de bel te gaan trekken, zeker als het ook nog eens niet zou werken.

sterkte ermee, hoofdpijn is heeeeeel vervelend, ik heb er tot nu toe geen last van.

gr laura

Share This Page