afvallen nou wel of niet schadelijk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Maysa86, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Beste deskundige(n),

Ten eerste: fijn dat jullie er zijn!
    Zelf verblijf ik momenteel in het buitenland dus heb ik zelf geen vk ter beschikking om mijn vragen aan te stellen. Voor mij is deze website dus een ware uitkomst!

Mijn vraag is als volgt:

Overal lees je dat zwangere vrouwen niet mogen afvallen of mogen dieeten. De redenen lijken mij duidelijk: een dieet/ calorie restrictie kan gepaard gaan met een tekort aan voedingsstoffen voor jou en het kind met als gevolgen dat de kleine daar de dupe van is (en jijzelf waarschijnlijk ook).

Maar waarom wordt er dan altijd tegen vrouwen die veel overgeven of weinig eetlust tijdens de zwangerschap hebben, dat ze zich niet druk hoeven te maken. Want de baby neemt toch wel wat het nodig heeft..

En bij hoeveel kilo gewichtsverlies grijpt een arts eigenlijk in en wordt je aan een infuus gelegd? Ik vind deze informatie zo tegenstrijdig en ben daarom wel benieuwd naar de échte antwoorden en hoe het nou daadwerkelijk in elkaar steekt.

Alvast heel erg bedankt!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Maysa86.

Er is geen richtlijn voor. Maar bij niks binnen houden/uitdrogen ga je aan het infuus.

Je verhaal over dieeten klopt. Als je niet bewust bezig bent met afvallen en je valt toch af is dit niet erg, want je krijgt iets binnen en dit word gebruikt door de baby, waardoor jezelf kan afvallen.
    Dit is vaak tijdelijk, een dieet is langer.
    En daarom word bij uitdrogen ook een infuus/opname geregeld, zodat dit maar tijdelijk is.

Groetjes Ineke.

Deel Deze Pagina