Kan iemand mij geruststellen? Ik heb sinds gisteren licht bruine afscheiding het begon met roze en nu is het bruin. Sinds vandaag heb ik steken en mijn buik. Ik was gisteren voor de 1e keer bij de verloskundige die heeft geprobeerd naar het hartje te luisteren. WS ben ik nog te kort zwanger om te het te horen. Toen ik thuis kwam en naar de wc ging zag ik de afscheiding. Ik heb gebeld zij zei dat ik mij geen zorgen hoefde te maken dat het vaker voorkomt. Toch stelt het mij niet gerust hoor. Ik heb vrijdag de eerste echo. Heeft iemand dit ook gehad Groetjes, talletje
Hoi Talletje, Heb je een inwendige echo gehad bij de verloskundige? Want dat kan soms ook zorgen voor dit soort afscheiding (als ze bijvoorbeeld een vaatje geraakt hebben). Ik weet niet hoever je zwanger bent maar bij mijn huidige zwangerschap heb ik rond de 6-7 weken ook een aantal dagen lichtbruine afscheiding gehad, heb me toen heel veel zorgen gemaakt, ook omdat we hiervoor een miskraam gehad hebben. Maar zie nu mijn banner, ik ben inmiddels 36 weken zwanger! Ik weet wel niet hoe de steken in je buik nu zijn? Als je echt hevige krampen hebt of helderrood bloedverlies moet je de verloskundige bellen. Good luck!!!
Bedankt voor je reactie. Ik denk zelf 8 weken zwanger te zijn en de verloskundige denkt 11 weken. Het zijn meer steken aan de rechterkant heup/lies echt heel gemeen. ik heb geen inwendige echo gehad maar ze heeft wel met dat apparaat op mijn buik geduwd om te proberen of ze het hartje kon horen. Dat was wel gevoelig dat zei ik nog tegen mijn vriend onderweg naar huis. Jij bent al 36 weken leuk hoor ik begin net. Het lijkt mij zolang duren voordat je 36 weken bent. Groetjes
Hoi Talletje, Het hartje horen kloppen kan inderdaad niet altijd zo vroeg tijdens de zwangerschap. Jammer dat ze geen echo hebben gemaakt want dan kun je het hartje mooi zien kloppen. Ik heb eerder een miskraam gehad en toen had ik echt hele hevige menstruatiekrampen waarbij ik niet rechtop kon blijven staan van de pijn (dus dat deed veel meer pijn dan een zeurend gevoel zoals wanneer je ongesteld moet worden). Wat jij beschrijft qua pijn zou heel goed bandenpijn kunnen zijn. Dat zijn de banden waar je baarmoeder aan 'hangt', in de zwangerschap rekken deze banden op doordat je baarmoeder groter (en dus zwaarder) gaat worden en is heel normaal. Ik had dat vooral als ik bijvoorbeeld te snel op stond, of als ik moest niezen. De eerste twintig weken van de zwangerschap vond ik heel langzaam gaan maar na de twintig weken ging het heeeel snel! Ik hoop dat je vrijdag een mooie echo zult krijgen en je je kindje kunt zien!!! Good luck!