steken en eerste echo

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door wizard, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Hoihoi,

Ben nu 8w2d zwanger en het voelt nog steeds heel onwerkelijk maar ben superblij! Gisteren gingen we een eind wandelen en toen had ik een paar keer flinke steken in mijn buik en liezen. Als ik dan wat rustiger liep ging het wel een stuk beter. Is dit bandenpijn? Is het beter om het dan wat rustiger aan te doen?

Had verder nog even een vraagje. A.s. vrijdag heb ik mijn eerste echo (ben dan 8w6d). Is deze inwendig of uitwendig? Kun je dan ook al het hartje horen kloppen of is dat nog te vroeg? Kunnen ze een evt tweeling ook al zien op de echo?

Wat een vragen he, bedankt alvast voor het beantwoorden!!

Liefs Eva

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Eva,

gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Ja, je hebt inderdaad bandenpijn gevoeld. Iets rustiger aandoen is dan wel beter, maar je mag gerust blijven wandelen, er gaat niks kapot ofzo.

De echo zal in eerste instantie uitwendig zijn, afhankelijk van hoeveel ze zien moet er misschien alsnog inwendig gekeken worden. Je ziet het hartje sowieso kloppen, of je het ook kan horen hangt af van het echo-apparaat. Je kunt zeker zien of het om 1 of 2 kindjes gaat.

Mirjam

3. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Dank je wel voor je reactie! Ik vind het wel spannend hoor om vrijdag de eerste echo te zien. Heel bijzonder! Ik heb wel eens gehoord dat als de eerste echo goed is dat de kans op een miskraam een stuk kleiner wordt, klopt dat (alhoewel ik heel goed begrijp dat je natuurlijk geen garanties kunt geven)?

Liefs Eva

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Eva,

ik kan inderdaad geen garantie geven, maar als je op een echo een kindje hebt gezien met een kloppend hartje is de kans dat het daarna nog misgaat erg klein.

Mirjam

Deel Deze Pagina