flinke rugpijn, tips wat je ertegen kunt doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Genesis, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Hallo allemaal,

Sinds een week verga ik van de rugpijn. Het begon met enkel in de avond en nu de gehele dag. Ik kan niet meer op mijn rug of rechterzij slapen dus elke avond enkel op mijn linkerzij.

Nu heeft de verloskundige mij wel aangeraden om naar fyshio te gaan en daar ga ik a.s. woensdag ook heen. Maar ik vraag me af of jullie verder nog andere tips hebben wat ook kan helpen om het wat draagelijker te maken?

(slapen met een kruik en in beweging blijven doe ik al)

groetjes
    Genesis

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ligt eraan wat de oorzaak is, maar hier helpt laten masseren (gelukkig heb ik een nichtje die het echt heeeeeeel goed kan) in bad gaan of naar de sauna gaan.

3. Suus78

Suus78 Actief lid

18 apr 2006
    156
    0
    0
    Ik heb ook erg veel last gehad van mijn rug bij mijn dochter. Ik ben toen naar de Cesartherapeute gegaan. Na de bevalling is ze ook nog een paar keer thuis geweest voor een behandeling. (bekkenklachten) Misschien is dit ook iets voor jouw.

Niet met benen over elkaar zitten.
    Als je zit lekker je buik laten hangen tussen je benen. Niet charmant, maar helpt echt.
    Niet lang staan/lopen/zitten of liggen.

sterkte!!!!

4. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Hier ook al vanaf week 9 erge rug en bekkenklachten.

Fysio kan je goede oefeningen geven voor thuis. Wat bij mij heel belangrijk is dat ik genoeg rust neem en niet te veel doe. Zelfs als ik een dag echt niets heb gedaan blijf ik wel last houden.

Sterkte !

5. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    dankje voor de reacties! Ik ga dus woensdag naar de fyshio maar ik voel de bui voor vanavond alweer hangen. Af en toe best frustrerend want je bent gewoon moe en wilt lekker slapen...

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    en een ondersteunende buikband? dan hangt je buik minder....

7. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    EspaƱa
    #7 AMS, 23 mei 2011
    Laatst bewerkt: 23 mei 2011
    Vorige keer en nu ook alweer veel last van gehad, zwemmen hielp wel en vooral voor het slapen gaan een lekker warm bad. Als ik dat niet doe kan ik niet fijn liggen.

Oh ja, als het echt te erg werd nam ik ook rustig een paracetamol, zo kon ik iig beter slapen waardoor ik de dag weer beter door kwam.

Deel Deze Pagina