Hoi hoi hier op het forum las ik over de Mexicaanse griep van een vrouw die nog niet zwanger is of het daar van af wil laten hangen.. Nu mijn vraag bv ik ben wel zwanger en krijgt de Mexicaanse griep wat dan? Is het voor zwangeren wel gevaarlijker dan een gewone griep en hoe zit het met het inentingprogramma van de overheid. Gaan wij zwangere vrouwen wel bij de eerste groep inentingen horen of ook niet? Misschien een rare vraag maar hier heb ik nog niks over gelezen. Zelf heb ik er ook suikerziekte bij waarschijnlijk geen zwangerschapssuiker omdat het te vroeg in de zwangerschap is vast gesteld naamlijk al met 7 weken en ik van af die tijd al spuit en me aan een dieet houd soms niet ha ha. Dus waarschijnlijk behoor ik bij de chronische groep en zal ik waarschijnlijk wel bij de eerst groep ingenten horen, Maar dus mijn vraag hoe zit het met de rest die ook zwanger is? Naamlijk op tv een paar keer gezien dat uitgerekend zwangere er aan overleden waren in Engeland en in Spanje dacht ik. Ben nu 20 weken en een dag zwanger van een meisje! Groetjes Paticia en bedankt alvast voor het advies
hoi Patricia, er zijn wel andere sites die je informeren over zwangerschap en griep en al shet goed is heeft je eigen verloskundige of arts ook foldermateriaal. Je komt als zwangere in aanmerking voor de vaccinatie als je op het moment dat de vaccins er zijn 3 maanden zwanger bent of verder, dat geldt dus ook voor jou. Als je de griep krijgt kan dat niet direct kwaad voor je kindje, het is gelukkig een milde griep. Heb je griepverschijnselen neem dan direct contact op met je husiarts (telefonisch) en hij zal beoordelen wat te doen. Je kunt nu afwachten tot de vaccinatie en hoeft verder geen bijzondere maatregelen te nemen. Mirjam
Bedankt voor je reactie, ' Ik weet was een lastige vraag maar is gelijk ook duidelijk voor de andere zwangere dames hier groetjes