Zo bang dat het mis gaat

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamvan4boys, 22 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    Hallo dames,
    Wil even mijn gevoel van me afschrijven. We zijn nu 8 weken zwanger van ons derde kindje. Heb in februari dit jaar een miskraam gehad met 6 weken en ben nu zo bang dat het misgaat. Heb eigenlijk weinig reden om bang te zijn aangezien ik niet vloei. Wel verlies ik veel slijm, maar dat is normaal zeggen ze.
    Kan nog absoluut niet genieten van deze zwangerschap. Hebben 31 oktober weer een echo, maar ben zo bang dat het hartje dan niet meer klopt.

Sorry voor dit gezeur, maar moest het even kwijt. Zijn er meerdere die het zo ervaren na een mk?

2. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Hoi,

Ik had precies hetzelfde. In het begin van deze zwangerschap was ik de hele tijd erg onzeker. Ik leefde van echo naar echo (gelukkig heb ik in het begin nogal wat gehad) en ik moet zeggen dat ik nu pas begin te genieten. Ik voel de kleine nu élke dag, de hele dag door en nu pas begin ik erin te geloven dat het goedkomt.

Ik hoop dat het bij jou niet zo lang duurt en dat je snel mag genieten van deze wonder.;)

3. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ow ja, en ik had dus in januari een MK, dus vandaar dat ik ook vroege echo's had.

4. nirak

nirak Actief lid

19 mei 2008
    209
    0
    0
    de liefde voor een kind is onvoorwaardelijk
    Friesland
    ik heb in december 2008 een miskraam gehad, daarna weer zwanger geworden en een gezonde zoon gekregen
    nu weer zwanger en zit ook vol zenuwen.. loop regelmatig naar het toilet om te checken..
    de ene dag meer dan de andere.. laatst gedroomd dat ik een miskraam kreeg en toen hele dag misselijk van geweest
    ik probeer nu zo te denken, moeder natuur en mijn lichaam zorgen er nu voor dat mijn mini gezond groot mag worden in mijn buikje en straks op de wereld dat als het kindje gezond is echt wel bij mij blijft!
    klinkt makkelijk maar voelt vaak wel anders..

5. Female

Female Niet meer actief

Hier ook een mk gehad eind vorig jaar, na 2 gezonde kindjes.
    Toen ik na de zw.schap weer zwanger was (wel heel snel, na een maand weer) ben ik dus ook best heel bang en ongerust geweest.

Bij de eerste 2 had ik die zorgen helemaal niet.

Denk dat het heel normaal is om je zo te voelen na een mk.
    Het is nu gewoon een onzekere tijd.
    Na een goede 12 weken echo voelde ik me al een heel stuk rustiger iig!

Gefeliciteerd trouwens! :)

6. Lies123

Lies123 Lid

21 okt 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel begrijpelijk dat je nu gespannen bent. Je heb weer vertrouwen/bevestiging nodig om ervan te kunnen genieten! Bedenk waar je rustig van wordt: muziek? bad? bewegen? Probeer jezelf af te leiden en spreek met jezelf af dat je er niet de hele tijd over na mag denken: dwing jezelf om ergens anders aan te denken! Succes en heb vertrouwen! Liefs,

7. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Ja hoor na totaal 4 mk dat allemaal missed abortions waren zonder ook maar 1 druppel bloed weet ik hoe het is. Ben nu 13 wk en ik voel het al maar de angst dat het toch nog fout gaat zit er nog steeds een beetje.

We moeten maar vertrouwen hebben en denken dat iedere zws weer anders is.

Hoop op een goede echo de 31 ste ik moet dan ook weer naar de gyn voor een iets te hoge bloeddruk.

8. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan het me heel goed voorstellen. Ik ben zelf ook iemand die zich overal druk om maakt. Heb zelf geen MK gehad maar het leek wel alsof bij iedereen om me heen het de eerste keer fout ging dus dan dacht ik al waarom zou het bij mij wel goed gaan. Ook iedere keer dat ik naar de wc ging bang om bloed te zien en ook 2x bloedverlies gehad dus dan raak je al snel in paniek. Genieten kon ik ook pas toen ik het zelf begon te voelen en dat was pas mat 19 weken.
    Probeer er gewoon op te vertrouwen dat het goed komt meid!

9. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    pffff heel herkenbaar wat je schrijft! hoewel het bij mij wel een dubbel gevoel was. Toen ik in december een zwangerschapstest deed en zwangerbleek had ik gelijk al het gevoel dat het niet goed zou gaan en dat was deze keer niet zo. Maar ondanks dat bleef ik vreselijk onzeker over de zwangerschap. Nu voel ik de baby bewegen, dat maakt een hoop goed.

10. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    heel herkenbaar!!
    ik heb 5 miskramen gehad en krijg nu iedere week een echo ik moet zeggen dat mij dit heel goed doet als ik de echo gehad heb voel ik me een paar dagen weer iets beter maar de angst blijf.
    ik denk dat je de verloskundige altijd kan bellen voor een extra echo om jou gerust te stellen.
    hier hebben ze er nooit moeilijk over gedaan zowel bij de verloskundige niet als nu bij de gyneacoloog.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Heel herkenbaar. Ik heb een mk gehad ongeveer een half jaar voor de geboorte van ons eerste zoontje. Ik kon pas wat gaan genieten toen ik hem dagelijks voelde bewegen.
    En de angs zit er nog zo in, dat ik me nu al zorgen kan maken over een volgende zwangerschap. (Terwijl we er nog niet eens over uit zijn of we nog eens een poging gaan wagen, kun je nagaan!) Zwanger zijn is sowieso al erg spannend en zo'n ervaring maakt het alleen maar moeilijker!

12. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier ook meerdere miskramen en de angst zit er goed in!
    kan pas genieten als ik de kleine dagelijks voel denk ik..

13. ikke1979

ikke1979 Lid

12 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi

Heel herkenbaar... Wij hebben jammer genoeg 3 miskramen gehad..
    1 voor onze tweeling...tijdens de zwangerschap van de 2 is er 2 overleden met 20 weken...en daarna nog weer 2 miskramen.
    En tja nu weer zwanger....ben erg bang en kan er met moeite van genieten...nu ook weer zeurend gevoel in onderbuik en tja dan wordt je bang...
    Krijg gelukkig goede begeleiding... Maar het blijft eng hoor..dus snap je erg goed...Volgende week gelukkig weer een echo...dan heb ik pas weer rust...Sterkte en als er wat is lekker van je af schrijven...we kunnen er dit topic wel voor openen...

Deel Deze Pagina