40 weken zwanger en 200 km van huis

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door moppy, 15 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moppy

moppy Lid

7 mei 2008
    15
    0
    0
    Hoi verloskundige,
    Ik ben ruim 40 weken zwanger en moet morgen als bijrijder met de auto van den haag naar enschede en terug. Stel nou dat ik weeen krijg, wat kan ik dan het beste doen? Als een gek naar huis, ziekenhuizen op de route op een lijstje zetten, ambulance bellen, helemaal niet gaan... geen idee! Ik voel me overigens prima, wel al bijna vijf hele dagen en nachten harde buiken en soms een zeurderig gevoel.

Dankjewel voor je antwoord.

Groetjes Moppy

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Moppy,

je kunt prima gaan hoor als je het zelf tenminste ziet zitten. Als het je eerste kind is zal het er zeker niet uitvallen, daar heb je over het algemeen toch wel een aantal uren weeën voor nodig.
    Als je weeën krijgt onderweg probeer dan weer naar huis te gaan. Je hoeft zeker niet meteen een ambulance te bellen of naar een ziekenhuis te gaan, alleen bij persdrang. Als je je niet goed voelt onderweg regel dan niet zelf van alle smaar bel eerst je eigen verloskundige en overleg met haar wta je moet doen, zij kan ook een afspraak maken voor je maken in een dichtsbijzijnd ziekenhuis indien nodig.
    Succes en alvast een goede bevalling gewenst!

Mirjam

3. moppy

moppy Lid

7 mei 2008
    15
    0
    0
    Hoi Mirjam,
    Bedankt voor je antwoord. Ik ben toch maar thuis gebleven omdat ik sinds vannacht heftige voorweeen heb.
    Groetjes Moppy

Deel Deze Pagina