hoi hoi, Op 16 februari ben ik bevallen van een mooie zoon. Hij kwam echter supersnel op de wereld (totale bevalling krap 2 uur, maar 2 persweeen en toen was hij er al ). Maar nu heb ik een vraag. Door de snelheid waarmee de kleine man kwam scheurde ik behoorlijk uit (subtotaalruptuur). Er werd gevreesd voor een gescheurde kringspier dus moest ik naar het ziekenhuis. Gelukkig was dit niet het geval. Maar goed. Nu de vraag. Bij een evt. volgende zwangerschap (hihi, dat ik daar nu al weer over ga nadenken.....) geeft dit ook risico's? En wat betreft de snelheid van de bevalling, gaat dat dan nog sneller (liever niet hoor!)? gr. trotse Wup
hoi wup, de kans dat het de volgende keer heel snel gaat is wel heel groot ja. De weg is dan al gebaand dus de kans dat je uitscheurt is wel aanwezig maar wat kleiner. Als het persen gecontroleerd gaat, dus wat langzamer met zuchten tussendoor, is de kans op scheuren het kleinst! Ik zou me er maar niet druk om makne, je ziet het vanzelf wel, gelukkig heb je nu geen totaal ruptuur. Mirjam