lekker onderwerp: Ontlasting

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tinusjeikke, 11 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinusjeikke

tinusjeikke Actief lid

1 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Ik heb last van verstoppingen, dit had ik ook wel eens voordat ik zwanger werd.
    Alleen heb ik nu, dat ik af en toe ontzetend kramp krijg, en dan heb ik waterdunne diarree.

DIe krampen duren echt wel even voordat ik naar de wc kan.
    En het is ook niet bij bepaald eten, maar het komt gewoon onverwachts.

Ik voel me tijdens die krampen ook zo belabberd.
    Voor de rest heb ik geen kwalen, dus mag ik eigenlijk niet klagen.

Mar het is erg lastig als je midden op de snelweg zit, of tijdens een vergadering.

Ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik met deze post wil, maar het lucht wel op om even te klagen.
    Normaal doe ik dat wel bij mijn man, maar die is er donderdag pas weer.

2. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    ik heb het nu ook ongeveer een week gehad zoals jij beschrijft
    ben nu s ochtends 2 glazen lauw water aan het drinken 1 kiwi en 2 pruimen. moet zeggen tis nu al 3 dagen achter elkaar goed gegaan krijg nog wle de krampen maar het is wel 'harde' ontlasting zegmaar

3. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Wat goed helpt en zo te koop is bij drogist ( of goedkoper apotheek eigen merk) is magnesium tabletten. Kan geen kwaad en helpt ook nog eens tegen nachtelijke spierkrampen (ook zwangerschapskwaal)

Ze werken wat laxerend, dus 2 tabletten per dag ongeveer en je kan gewoon elke dag een grote boodschap doen.

4. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ja!! Héél herkenbaar! Vooral dat belabberd voelen voordat de behoefte om naar het toilet te gaan er überhaupt is... Het lijkt net alsof ik dan ineens flinke koorts krijg.

Ik weet eigenlijk niet wat ik er aan kan doen. Op dit moment is mijn stoelgang super regelmatig. En dat voor iemand met pds ;) Dat maakt wel dat ik het eerder herken. Mijn remedie tot nu toe: veel vezels uit gewoon bruinbrood (dus geen pitten, zaden en weet ik het), veel drinken en fruit eten. Druiven en aardbeien doen het hier goed :)

Deel Deze Pagina