tintelende vingers

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happy2, 26 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happy2

happy2 Lid

16 apr 2010
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Sinds het warme weer heb ik last van tintelende vingers,heel irritant :x Ik heb al gelezen over teveel vocht in de pols, waardoor de zenuwen beklemd kunnen raken. Hebben meer mensen hier last van?
    En wat kun je er tegen doen? Bedankt

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ligt er ook een beetje aan hoever je bent in je zwangerschap. Tegen t eind kan t ook met verhoogde bloeddruk te maken hebben.

Maar nu met dit weer heb ik t ook als ik lang loop of mn handen/ armen laat hangen. Dan hou je daar meer vocht vast.
    Lekker lauw douchen, handen wat meer naar boven houden. Dus bijv op je tas laten rusten ofzo

Als ik dikke handen heb dan helpt t ook wel als ik in bed lekker languit met mn armen omhoog lig ( :D man nog minder plaats haha)

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik heb het sinds de zwangerschap van ons meisje...als het warm is en ik vocht vasthoud...tintelende vingers...gaat weg als het vocht of de warmte weg gaan....

Ben dan wel net zwanger geweest dus misschien is het nu daarom weer wat erger...vandaag was het echt enorm erg..dus morgen lekker zitten en niet met mijn handen langs mijn lichaam naar beneden maar zoveel mogelijk hoger als mijn buik houden en leggen...dat helpt ook.

Soms helpt een wisselbadje ook...eerst koud water...dan in redelijk heet water eventjes...totdat je velletje rood word hihi...en dan weer in het koude water! schrikken de bloedvaten en gaan ze verder open staan, wat als effect kan hebben dat de doorstroming beter word (soms voor even maar) en je er minder last van hebt!

sterkte...en als je nog niet zo ver in je zwangerschap bent..zou ik toch ff met vk of ha of gyn overleggen hoor....

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Bij mij waren de tintelende vingers het teken dat het niet goed ging met mij...
    Voor mij is het dus een alarmbel van even laten checken.

5. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    ik ben nu 17 weken zwanger en heb dit al sinds week 14. pijnlijke en tintelende vingers. Nu met de warmte helemaal.

6. happy2

happy2 Lid

16 apr 2010
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb al wel sinds het begin van mijn zwangerschap medicijnen voor mijn bloeddruk, mijn bloeddruk is nu heel netjes, maar heb toch last van het vocht. Ach ja, als het hier bij bliijft...

7. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Happy let dan wel even op, want ik heb ook medicijnen voor mijn bloeddruk, maar als mijn vingers gaan tintelen moet ik alsnog bellen en meteen terug voor testen.

Wil je niet bang maken hoor, maar ze hameren bij mij zo op de tintelende vingers, sterretjes, hoofdpijn en buikband dat ik automatisch verder denk nu :)

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ben vlak voor mn zwangerschap geopereerd aan carpaal tunnel syndroom aan beide handen. Toen ik 'genezen' was en weer mocht werken was ik echter net in verwachting en kreeg ik dezelfde klachten weer terug! Tintelende vingers, slapende hand, pijn in mn polzen...

9. Sijke

Sijke Bekend lid

carpaal tunnel syndroom kun je ook ontwikkelen in de zwangerschap, dus ik zou zeker even melden bij je vk dat je er nu last van hebt.

10. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ik heb het ook tijdens warme dagen, niks mis met mijn bloeddruk is gewoon vocht.

11. happy2

happy2 Lid

16 apr 2010
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    het is nu alweer weg. Ik denk dat het ook gewoon vocht was, door het warme weer. Heb er nu gelukkig geen last meer van, maar kan weer komen als ik zo naar de weersvoorspellingen kijk

12. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Doe je ring(-en) op tijd af en draag ze aan een kettinkje om je nek. Als je echt vocht vast gaat houden en je krijgt ze er niet meer af moeten ze er in het ergste geval afgeknipt worden (je ringen, bedoel ik natuurlijk, niet je vingers ;)) en dat is nogal zonde...

13. s1986

s1986 Niet meer actief

Ik heb sinds gisterochtend een slapende duim alleen waar je vingerafdruk zit zeg maar:) Hahahah erg eng eigenlijk. Heb vanmorgen de dokter gebeld en ze ging overleggen met de arts kan pas om half4 weer bellen over wat hij zei. Maar merk nu net dat al mn vingers iets minder zijn rechts dan. Vind het toch wel beetje griezelig. Voel me verder wel goed gelukkig.

14. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    dat had ik ook zo erg, begon met 26 weken en was pas een week na de bevalling echt over.
    en het is zo lastig, had het vooral snachts als ik lekker lag te slapen.
    let er wel op dat je optijd je ringen en dergelijke af doet want meestal worden ook je vingers dikker. dan krijg je ze dalijk niet meer af en gaat knellen enzo.

Deel Deze Pagina