ik weet wel dat alcohol niet gedronken mag worden en geen rauw melkse kazen en rauw vlees gegeten mag worden. ik kan alleen nergens echt goed terug vinden hoe dat dan met de vleeswaar voor op het brood zit. ik had ergens gelezen dan runderrookvlees mag, maar hoe zit het dan bijvoorbeeld met gerookte ham, mag dat dan ook? het lijkt me erg beperkt als je alleen kaas op je brood zou mogen! iemand die het wel weet?
die site had ik ook al wel gevonden, maar daar staat niet specifiek welke vleeswaar wel en welke niet mag!
Je mag op zich praktisch alle vleeswaren, behalve bijv. rosbief (omdat dit rauw). Alles was gekookt of gerookt is, kan sowieso! Met smeerworst of leverworst moet je een beetje uitkijken, omdat een teveel aan vitamine A niet goed voor je is. Een boterham per dag is geen probleem.
oh ok, dat valt dan nog mee! leverworst e.d. lust ik toch niet, dus daar hoef ik niet voor op te passen!
je mag gewoon alle vleeswaren behalve rosbief ossenworst, filet etc. dingen van varkensvlees en kip mag allemaal want das nooit rauw vlees. ( wordt je ziek van zwanger of niet)pate, smeerworst,leverpastei, leverkaas enz met mate. dus af en toe een boterham is geen probleem
zolang er op de brie staat dat het gepastiruseerd is mag het wel , carpacio mag je helaas ook niet! Dat is iets wat ik erg mis!
ik mis heel erg me filet hahha nu al...ik vind dat zooo lekker he de rest is al zo'n beetje genoemd geloof ik
let wel op dat je je vleeswaren vers koopt. moet iedereen voor zich weten maar als ik zwanger ben eet ik geen vleeswaren die voorverpakt zijn en die je soms maanden kan bewaren. daar is al vaker listeria op gevonden. ik haal het dan bij de versafdeling waar de verpakkingsdatum van die dag op staat en ik eet het binnen een paar dagen op. wil je niet bang maken hoor, je moet gewoon oppassen met producten die niet eerst opgewarmd worden voor het eten en die lang in de koelkast bewaard kunnen blijven. dus niet alleen gerookte zalm, maar ook salades, rauwkost en vleeswaren zo vers mogelijk eten en niet een week in de koelkast laten staan.
ook uitkijken met boerenkaas!! zit vaak rauwe melk in!! ziet er alleen niet uit als een rauwmelkse kaas
En ook geen salami of chorizo (gefermenteerde worsten), tenzij je ze op 180 graden op een pizza uit de oven eet