wat mag wel/niet gegeten en gedronken worden?

Discussion in 'Gezondheid' started by meisje79, Feb 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meisje79

meisje79 Lid

Feb 26, 2011
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik weet wel dat alcohol niet gedronken mag worden en geen rauw melkse kazen en rauw vlees gegeten mag worden.
    ik kan alleen nergens echt goed terug vinden hoe dat dan met de vleeswaar voor op het brood zit.
    ik had ergens gelezen dan runderrookvlees mag, maar hoe zit het dan bijvoorbeeld met gerookte ham, mag dat dan ook?
    het lijkt me erg beperkt als je alleen kaas op je brood zou mogen!
    iemand die het wel weet?

2. meisje79

meisje79 Lid

Feb 26, 2011
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    die site had ik ook al wel gevonden, maar daar staat niet specifiek welke vleeswaar wel en welke niet mag!

3. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Je mag op zich praktisch alle vleeswaren, behalve bijv. rosbief (omdat dit rauw).
    Alles was gekookt of gerookt is, kan sowieso!
    Met smeerworst of leverworst moet je een beetje uitkijken, omdat een teveel aan vitamine A niet goed voor je is. Een boterham per dag is geen probleem.

4. meisje79

meisje79 Lid

Feb 26, 2011
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh ok, dat valt dan nog mee!
    leverworst e.d. lust ik toch niet, dus daar hoef ik niet voor op te passen!

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

je mag gewoon alle vleeswaren behalve rosbief ossenworst, filet etc. dingen van varkensvlees en kip mag allemaal want das nooit rauw vlees. ( wordt je ziek van zwanger of niet)pate, smeerworst,leverpastei, leverkaas enz met mate. dus af en toe een boterham is geen probleem

6. Susan27

Susan27 VIP lid

Jan 14, 2009
    8,419
    0
    0
    Brie uit de supermakrt mag trouwens ook gewoon.
    Zolang het maar geen Franse kaas is

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

Of het frans is of niet maakt niet uit maar zachte rauwmelkse kaas mag alleen niet ;)

8. Susan27

Susan27 VIP lid

Jan 14, 2009
    8,419
    0
    0
    Dat bedoelde ik maar kwam er even niet meer op:D

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

:D

:p:D Maakt niets uit met zijn allen komen we er wel ;)

10. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

zolang er op de brie staat dat het gepastiruseerd is mag het wel ;), carpacio mag je helaas ook niet! Dat is iets wat ik erg mis!

11. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

Aug 12, 2010
    2,179
    0
    0
    zoetermeer
    ik mis heel erg me filet hahha nu al...ik vind dat zooo lekker he:D:D

de rest is al zo'n beetje genoemd geloof ik

12. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

let wel op dat je je vleeswaren vers koopt.
    moet iedereen voor zich weten maar als ik zwanger ben eet ik geen vleeswaren die voorverpakt zijn en die je soms maanden kan bewaren. daar is al vaker listeria op gevonden.
    ik haal het dan bij de versafdeling waar de verpakkingsdatum van die dag op staat en ik eet het binnen een paar dagen op.
    wil je niet bang maken hoor, je moet gewoon oppassen met producten die niet eerst opgewarmd worden voor het eten en die lang in de koelkast bewaard kunnen blijven.
    dus niet alleen gerookte zalm, maar ook salades, rauwkost en vleeswaren zo vers mogelijk eten en niet een week in de koelkast laten staan.

13. mwag

mwag Actief lid

Mar 24, 2010
    269
    0
    0
    horeca
    brabant!!!
    ook uitkijken met boerenkaas!! zit vaak rauwe melk in!! ziet er alleen niet uit als een rauwmelkse kaas

14. Eowyne

Eowyne Actief lid

May 26, 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    En ook geen salami of chorizo (gefermenteerde worsten), tenzij je ze op 180 graden op een pizza uit de oven eet :D

Share This Page