Hallo, Sinds gisteren loopt me oudste zoontje rond met hoge koorts en met grieperigheid, en nu is het dan dus zo dat hij de rest, zijn zusje en zijn zwangere moeder ook al er mee heeft aan gestoken, nu ziten we dan dus alle drie hier met koorts en grieperigheid maar wat doet dat dan met de zwangerschap, heeft dat negatieve gevolgen voor de baby en tot de hoe veel graden koorts kan het dan wel gevaarlijk worden ?? Want zo ver dat ik weet mag een zwangere moeder niets in nemen van medicijnen om de ziekheid tegen te gaan dan ?? Wie heeft er een antwoord voor mij, ik maak me wel zorgen en ik voel me helemaal ziek ??
Hoe lang ben je zwanger? Een beetje koorts en griep is niet zo erg hoor, ook zwangeren zijn maar mensen... Heb je hoge koorts? Dan kun je natuurlijk altijd even je huisarts bellen. Overigens mag je wel paracetamol hoor!
Hallo, Nu acht 8 weken zwanger wel, de koorts stijgt wel erg snel en deze is nu inmiddels wel 38.5, ik heb er eigenlijk nu nog niets tegen genomen, ivm allergie kan ik namelijk niet alles nemen tegen deze klachten, maar wel bedankt voor je reactie dan !!
het vervelende is dat je niet alle middeltjes mag nemen behalve de natuurmiddeltjes en vooral rusten.. Bij mij hielp thee met honig drinken (veel) en een kop biullion nemen..voor de rest een paracetamol en onder de wol kruipen..als je koorts te hoog wordt even contact opnemen met de vk..kan je sowieso doen die hebben vast wat tips voor je! beterschap!!!
Een beetje griep hoef je geen medicijnen tegen te nemen hoor! En eerlijk gezegd vind ik 38,5 nog meevallen. Gewoon goed uitzieken. Alleen met echt hoge koorts (39,5+) moet je uitkijken (bij jou dan hè) en zou ik zeker de huisarts of VK waarschuwen. Bij kleintjes moet je wel goed opletten dat ze voldoende vocht binnen krijgen, maar hoeft het niet direct een probleem te zijn als ze koorts hebben. Bij jezelf moet je ook op vocht inname letten, maar dat heb je beter onder controle. Bouillon drinken is een goede tip (als je dat binnen kunt houden).
Hallo, Dank je wel ook, voor je reactie, ik doe elk geval goed proberen te uit zieken, en goed rustig aan te doen, bedankt !!