Hallo ik heb vorige week een hele fikse keelontsteking gehad. kon nagenoeg niet slikken en stikte zowat in het slijm wat bleef hangen, bij mij ging het gelijk gepaard met holte klachten hier voor loop ik al bij de kno arts. over 3 weken weer terug volgende week scan. de huisarts heeft mij voor 7 dagen antibiotica voorgeschreven en pas op dag 4 ofzo leek het wat te doen. nu is de antibiotica over maar mijn mond blijft zo'n zeer doen! mijn gehelte voelt vrij doof aan, daarentegen mijn tong is voorop niets aan de hand maar achterop zeg maar is ook enorm rood en geiiriteerd doet zo'n zeer voelt of mijn tong 3 keer zo dik is als normaal. ik heb er best wel wat last van en ook mijn keelpijn is niet weg als ik hoest komt er slijm mee is echt knalgeel. niets smaakt alles doet zeer maar meer op mijn tong dan op mijn keel. kennen jullie dit en wat kan ik eraandoen, onze dokter is niet te bereiken vandaag en om hiervoor naar de plaatsvervanger te gan vond ik wat overdreven.
Misschien een allergische reactie van de antibiotica? Ik zou gewoon een afspraak maken met de HA hoor, dat je tong opzwelt is niet normaal en bovendien gevaarlijk!
weet je wat het vreemdste is mijn man belt net die heeft hetzelfde wel iets minder maar ook last van zijn tong en mond kan een allergische reactie nog nu zondag was de laatste dag sindsdien medicijn vrij deze antibiotica heb ik baker gehad toen nergens last van
Hoihoi! Mijn vriend had hetzelfde na een antibiotica kuur! hij is naar de dokter geweest en had een zwarte haartong.. Was een reactie op de ab kuur.. als je op internet zoekt zie je hele exrteme fotos ervan.. Maar bij mijn vriend was het gewoon rood.. Kan geen kwaad.. Mijn vriend moest zijn tong schoonmaken met een schraper en iedere dag 2 keer spoelen met mondspoeling! 3 x per dag tanden poetsen.. Kijk maar ff bij de symptomen van een zwarte haar tong.. denk dat dat goed overeen komt met je klachten.. Nogmaals let niet op de extreme fotos! Xxxx bloem
kan het ook dat je dat dan iets in je keel blijft voelen het voelt nu gewoon alsof ik zeg maar kokend heet water heb gedronken en giga blaren heb zeg maar is vervelend
Het zou ook roodvonk kunnen zijn. Dan is dat je nu hebt de zogenaamde frambozentong. Dit heb ik op internet gevonden: Roodvonk begint met keelpijn en koorts. De tong wordt eerst wit en na drie dagen rood en dik, een zogenaamde frambozentong. Symptomen: Koorts Hoofdpijn Keelpijn Overgeven Huiduitslag, eerst in hals en op de borst, later over het hele lichaam, vooral naar de oksels en de liezen Rode wangen en bleek rond de mond Witte tong met daardoorheen rode vlekjes, later verdwijnt de witte aanslag en is de tong rood en dik (frambozentong) De koorts begint na drie dagen te dalen. De uitslag verdwijnt enkele dagen later. Na twee tot drie weken wordt de huid schilferig, vooral op de handpalmen en voetzolen.
Dat van die blaren herken ik! Wij hebben dit vorig jaar gehad, een hele pijnlijke tong, alsof je je tong verbrand hebt aan gloeiend hete thee. Maar het trekt alleen niet weg na 1 dag, maar kan echt lang aanhouden. Als je naar je tong kijkt, heb je dan ook verdikte papillen? En kijk eens naar je handen en voeten, zitten hier piepkleine rode puntjes of kleine blaasjes op? Dat in combi met de tong kan hand-, voet- en mondziekte zijn, google maar eens. Sterkte!
als ik net het laatste berichtje lees schrik ik dit is zo herkenbaar, het is begonnen met koorts, na 1 dag keelpijn, vreselijke pijn in mijn hoofd dag later 3 dagen overgegeven verder antibiotica gehad koorts daalde heb helemaal onder de rode vlekken gezeten kon van antibiotica komen zei dokter en toen alles weg behalve heb in 1 oksel enorme uitslag gekregen echt exczeem achtig snap er niets van jeukt enorm ook licht op mijn hoofd onder mijn haar ik deed het aan de koorts wijten eerst een spierwitte tong en nu dit morgen maar even de dokter bellen