Ibuprofen

Discussion in 'Na de bevalling' started by wuppie100, Aug 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wuppie100

wuppie100 Actief lid

Jul 11, 2008
    454
    0
    0
    Hallo allemaal,

Na de bevalling van de 2e had ik zulke heftige naweeën. Ik weet nog dat ik er die hele nacht wakker van geweest ben. Stond vanmiddag met een doosje ibuprofen im mn handen maar ik weet niet meer of dat nou mag na de bevalling. Wie weet het? In elk geval mag paracetamol altijd toch?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom vraag je dat niet gewoon even aan je verloskundige of gyn?

3. kloontje

kloontje Actief lid

Oct 9, 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het gevraagd ook ivm met mijn naweeën, de eerste dagen beter van niet omdat het bloedverdunnend is, dus gewoon paracetamol.. na een paar dagen ben ik het gewoon gaan gebruiken, naweeën waren inmiddels wel over, maar een paracetamol helpt bij mij niet tegen de hoofdpijn.
    Ik geef trouwens flesvoeding, neem aan dat het bij borstvoeding niet zomaar kan.

4. wuppie100

wuppie100 Actief lid

Jul 11, 2008
    454
    0
    0
    @dirksmama: omdat het nu in me op kwam en ik daar niet voor bellen...... Waarom vragen we alle vragen op dit forum niet aan VK of gyn?...

Dankje Kloontje. Ja klinkt logisch idd. Dan maar hoge dosis paracetamol.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je zelf voedt mag je ook gewoon pijnstillers hoor!

6. Talvi

Talvi Niet meer actief

Met borstvoeding mag je geen ibuprofen, alleen paracetamol zonder coffeine oid erin. Sowieso is het beter om paracetamol te gebruiken ipv ibuprofen. Tenminste dat zeiden ze in het ziekenhuis tegen mij :)

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,066
    113
    Dit klopt niet. Bij borstvoeding mag je wél ibuprofen gebruiken. Het is L1 en dat betekent dat het in de veiligste groep qua medicijnen valt. Helaas weten veel artsen/verpleegkundigen dit niet. Al kreeg ik zelf in het ziekenhuis trouwens diclofenac na de ks en dit is l2.

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Medicijnen - Overzicht: medicijnen en borstvoeding

8. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik kreeg ook ibuprofen in het ziekenhuis na mijn keizersnede juist omdat ik borstvoeding gaf!

9. Talvi

Talvi Niet meer actief

Hmm wat raar dat ze dan tegen mij zeiden dat ik geen ibuprofen mocht..

10. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    1,879
    1
    0
    Aan de kust
    Ik gebruik ook af en toe iboprufen en geef nog bv. Het is idd veilig om te gebruiken, nagevraagd bij zwager (arts) en apotheker. Net zoals paracetamol alleen gebruiken als je het echt nodig hebt en liefst niet te lange periode achter elkaar (werd tegen mij gezegd)

11. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    neeeee ajb niet geen ibus alleen pcm !!! ik ben ma mijn bevalling out gegaan in de douche omdat ik zoveel bloed verloorde omdat ibu bloedverdunnend is!!!

ik raad het zeerst af!

Share This Page