Hallo allemaal, Na de bevalling van de 2e had ik zulke heftige naweeën. Ik weet nog dat ik er die hele nacht wakker van geweest ben. Stond vanmiddag met een doosje ibuprofen im mn handen maar ik weet niet meer of dat nou mag na de bevalling. Wie weet het? In elk geval mag paracetamol altijd toch?
Ik heb het gevraagd ook ivm met mijn naweeën, de eerste dagen beter van niet omdat het bloedverdunnend is, dus gewoon paracetamol.. na een paar dagen ben ik het gewoon gaan gebruiken, naweeën waren inmiddels wel over, maar een paracetamol helpt bij mij niet tegen de hoofdpijn. Ik geef trouwens flesvoeding, neem aan dat het bij borstvoeding niet zomaar kan.
@dirksmama: omdat het nu in me op kwam en ik daar niet voor bellen...... Waarom vragen we alle vragen op dit forum niet aan VK of gyn?... Dankje Kloontje. Ja klinkt logisch idd. Dan maar hoge dosis paracetamol.
Met borstvoeding mag je geen ibuprofen, alleen paracetamol zonder coffeine oid erin. Sowieso is het beter om paracetamol te gebruiken ipv ibuprofen. Tenminste dat zeiden ze in het ziekenhuis tegen mij
Dit klopt niet. Bij borstvoeding mag je wél ibuprofen gebruiken. Het is L1 en dat betekent dat het in de veiligste groep qua medicijnen valt. Helaas weten veel artsen/verpleegkundigen dit niet. Al kreeg ik zelf in het ziekenhuis trouwens diclofenac na de ks en dit is l2. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Medicijnen - Overzicht: medicijnen en borstvoeding
Ik gebruik ook af en toe iboprufen en geef nog bv. Het is idd veilig om te gebruiken, nagevraagd bij zwager (arts) en apotheker. Net zoals paracetamol alleen gebruiken als je het echt nodig hebt en liefst niet te lange periode achter elkaar (werd tegen mij gezegd)
neeeee ajb niet geen ibus alleen pcm !!! ik ben ma mijn bevalling out gegaan in de douche omdat ik zoveel bloed verloorde omdat ibu bloedverdunnend is!!! ik raad het zeerst af!