steken in buik bij zware dingen tillen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door marlo91, 9 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marlo91

marlo91 Lid

16 apr 2016
    70
    18
    8
    NULL
    NULL
    2 weken geleden tijdens het werk had ik hele erge steken links in mijn buik en werd licht in men hoofd ook. Ik heb dan savonds naar de gynaecoloog gebeld omdat ik er niet gerust in was, mocht de dag erop direct gaan. Alles was in orde maar ze zei dat het door het vele heffen en tillen was vanop het werk. ik werk namelijk in de zorg op een dementerende afdeling. Ze zei dat ik lichter werk moest vragen aan de arbeidsgeneesheer, dat heb ik dan ook gedaan. de arbeidsgeneesheer geeft dan contact opgenomen met de directeur om hem te zeggen dat ze moeten zorgen voor lichter werk dat ik niet meer mag heffen en tillen en gij zei dat gij er voor ging kijken. Nu moet ik maandag weer werken, ben 2 weken thuis geweest ben alleen bang dat ze er geen rekening mee gaan houden en ik gewoon weer zo een hevige buikpijn ga krijgen. Want thuis heb ik het ook een uurtjes strijken is al teveel, het huis poesten,... thuis kan ik mij nog even leggen op het werk niet. geeft hier iemand ervaring mee gehad? ik was gisteren 18 weken zwanger.

2. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Er zijn richtlijnen over hoeveel je mag tillen.
    Maar als je harde buiken en pijn krijgt is dat een duidelijk signaal dat je dat niet meee kunt. Iedere zwangerschap is anders hè.

Ik zou aangeven dat je gynaecoloog heel duidelijk is. Niet meer tillen, en anders ander werk if niet meer werken.
    Dan kunnen ze kiezen: of ze gaan je helpen zodat je het nog zo lang mogelijk volhoudt, en anders zul je de ziektewet in moeten.

Ben niet bang voor de bedrijfsarts: ik was dat ook, maar bij zwangere vrouwen durven ze echt niet zomaar tegen de adviezen van verloskundige of gynaecoloog in te gaan. Dat viel me echt op!

Én, jouw uren die je niet meer werkt worden ze volledig door de uwv gecompenseerd. Dus als ze geen ander werk voor je kunnen regelen dan moet je maar de ziektewet ingaan, en dan hebben ze ook gewoon budget om iemand in te huren voor jouw werk. Dat kan ook een bedrijfsstrategie zijn hè!

Deel Deze Pagina