Ik verslik me de laatste weken zo ongelovelijk snel. In niets, drinken, zelfs een keer in maagzuur. Ik weet dat alles wat slapper wordt ter voorbereiding op de bevalling, maar kan er niets over vinden. Wie heeft hier ook last van?
Ikke! Ik dacht eigenlijk dat het kwam omdat ik zo kortademig ben inmiddels en dat ik daardoor verkeerd ademhaal en dien gevolge mezelf overal in verslik.
He ja dat heb ik nou ook! Zit soms gewoon rustig op de bank en dan ineens verslik ik me, niet eens in eten ofzo maar gewoon in speeksel... raar he! Ik betrap mezelf er dan wel op dat ik op dat moment ook even niet goed slik ofzo, maar ik kan er niks aan doen!
Ik heb daar ook erg last van. En alleen maar tijdens de zwangerschap. Een keer zo erg dat ik er niet meer uitkwam (leek het wel) mijn man was toen de hond aan het uitlaten aan de ander kant van de tuin (open tuin) en daar ligt weer een sloot. Ikke zwaaien toen ik hem zag (dat ik stikte) en hij terug zwaaien, want hij dacht dat er niks aan de hand was.. pfff ik was er erg van geschrokken!
Ik heb het vooral 's nachts!!!! Dan verslik ik me in mijn slaap en dan schrik ik wakker met hevige ademnood!!! zoooooooooo eng! Ademen lukt dan niet, maar heel vaak slikken en hoesten! Echt niet fijn! Ik kan me ook niet herinneren dat ik het heb als ik niet zwanger ben! Hoop dat het daarna ook gewoon weer over is, want je schrikt je dood! (gelukkig nog net niet letterlijk!)
Ik ook! Dacht dat het gewoon domme pech was, maar blijkbaar toch n kwaaltje. Zodra ik me verslik en begin te hoesten moet ik ook kokhalzen omdat ik geen lucht krijg. Bizar!