5 weken zwanger en een harde buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MinnieJ, 2 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Tot mijn grote verbazing leek ik vandaag opeens eventjes een harde buik te hebben!

Ik herken dit van mijn eerste zwangerschap, dat je buikspieren opeens zo hard worden, en zich weer ontspannen. Het was 1x nadat ik op stond.

Moet ik me hier zorgen om maken dat ik dit met 5 weken al heb? Hebben andere vrouwen bij een volgende zwangerschap dit ook gehad?

2. Denim

Denim Niet meer actief

mmm ik weet echt niet hoe een harde buik voelt... hoor het zoveel vrouwen zeggen... dus ik kan je er niet bij helpen

Good luck meid!!

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Lijkt me heel sterk hoor... je buik word hard omdat je baarmoeder aanspant. en je uk is nu net een paar mm groot dus het zal echt wat anders geweest zijn.

4. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ja dat lijkt mij ook, maar toch heb ik vaak genoeg een harde buik gehad om dit te kunnen herkennen. En ook al is de baby klein je baarmoeder kan zich nog wel aanspannen en dit effect hebben op de omliggende spieren lijkt me..?

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Kweetniet.

Er zijn namelijk ook vrouwen die in het begin van de zwangerschap door hoogtepunten pijnlijke samentrekkingen van de baarmoeder krijgen, te vergelijken met een harde buik. Dat kan overigens geen kwaad.

Dus ik denk dat het wel kan.

6. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik zit nu te denken misschien was het gewoon mijn darm of zo, want het zat meer aan een kant dat het hard werd en weer ontspande, laat ik daar maar vanuit gaan:)

7. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ik was daarna ook wat gassy...:p

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Je baarmoeder is nu nog zo groot als een eitje en ligt achter je schaambeen
    Dus als je hele buik (en buikspieren) hard word kan dat geen harde buik van de baarmoeder zijn

9. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ja ik weet dat baarmoeder zo klein is als een ei, maar ik dacht dus zou het zijn dat de baarmoeder aanspant en daardoor dus de buikspieren, maar ik denk bij nader inzien dat het gewoon mijn darmen waren of zo want ik had ook wat steekjes enzo

10. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Is het niet omdat je baarmoeder wat aan het oprekken is?
    Of inderdaad misschien je darmen die opzetten?

Deel Deze Pagina