Tot mijn grote verbazing leek ik vandaag opeens eventjes een harde buik te hebben! Ik herken dit van mijn eerste zwangerschap, dat je buikspieren opeens zo hard worden, en zich weer ontspannen. Het was 1x nadat ik op stond. Moet ik me hier zorgen om maken dat ik dit met 5 weken al heb? Hebben andere vrouwen bij een volgende zwangerschap dit ook gehad?
mmm ik weet echt niet hoe een harde buik voelt... hoor het zoveel vrouwen zeggen... dus ik kan je er niet bij helpen Good luck meid!!
Lijkt me heel sterk hoor... je buik word hard omdat je baarmoeder aanspant. en je uk is nu net een paar mm groot dus het zal echt wat anders geweest zijn.
Ja dat lijkt mij ook, maar toch heb ik vaak genoeg een harde buik gehad om dit te kunnen herkennen. En ook al is de baby klein je baarmoeder kan zich nog wel aanspannen en dit effect hebben op de omliggende spieren lijkt me..?
Kweetniet. Er zijn namelijk ook vrouwen die in het begin van de zwangerschap door hoogtepunten pijnlijke samentrekkingen van de baarmoeder krijgen, te vergelijken met een harde buik. Dat kan overigens geen kwaad. Dus ik denk dat het wel kan.
Ik zit nu te denken misschien was het gewoon mijn darm of zo, want het zat meer aan een kant dat het hard werd en weer ontspande, laat ik daar maar vanuit gaan
Je baarmoeder is nu nog zo groot als een eitje en ligt achter je schaambeen Dus als je hele buik (en buikspieren) hard word kan dat geen harde buik van de baarmoeder zijn
Ja ik weet dat baarmoeder zo klein is als een ei, maar ik dacht dus zou het zijn dat de baarmoeder aanspant en daardoor dus de buikspieren, maar ik denk bij nader inzien dat het gewoon mijn darmen waren of zo want ik had ook wat steekjes enzo
Is het niet omdat je baarmoeder wat aan het oprekken is? Of inderdaad misschien je darmen die opzetten?