Hebben jullie een borstvoeding schema?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door 894hi, 28 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 894hi

894hi Niet meer actief

van de kraamhulp moet ik dus iedere 3 uur de borst geven dan drinkt mijn meisje 2x 20 minuten en tussendoor verschoon ik dr en lat ik de melk zakken daarmee ben ik dus ongeveer een uur bezig ook moet ik haar iedere keer wakker maken en is ze soms echt niet wakker te krijgen.

ook snacht ron 12 uur krijgt ze haar laatste voeding en om 6 uur moet ik haar weer wakker maken met moeite om weerte laten drinken.

vind het een beetje lullig m haar steeds maar een klein uurtje de tijd te geven om te slapen en dan weer drinken... zo krijgt ze ds zo 7 voedingen per dag! (2 borsten van 20 min)

ze woog bij haar geboortje 3210gram en is alweer een tijdje boven haar geboorte gewicht....

word er een beetje gek van alles maar metd e klok te doen eten , douche , KOKEN alles moet maar zo snel mogelijk wand binnen een uur moet ik haar vaak alweer wakker maken... alles is dus een race tegen de klok...

hoe doen jullie dit allemaal en hoe oud is jullie kindje nu?

2. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoihoi,

is er een reden waarom je om de 3 uur moet voeden?

Wij hebben altijd bv op verzoek gegeven: dus wanneer ons meisje kwam. Was in het begin vaak rond de 3 uur, soms wel vaker.

Nu zit er hier nog geen ritme in: soms laat ze er nog geen 3 uur tussen en soms wel 5 uur. (meestal tussen de 3 en 4 uur)

Als we trouwens weggaan wil ik ook weleens voeden op mijn verzoek: werkt prima.

Suc6 ermee!

3. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    ohja, van slapen groeien kinderen ook ;)

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik geef BV op verzoek, dus wanneer hij het wil. Toen hij zo klein was was dat meer dan 1x in de 3 uur maar dan dronk hij korter (10-15 min) Misschien moet je ook proberen op verzoek te voeden.... als ze in slaap valt lekker ff laten slapen...

Je kan je kleine in een draagdoek doen dan heb je je handen vrij, met wat oefeing kan je misschien ook in de doek voeden ;)

5. appeltje

appeltje Niet meer actief

Hoe oud is je kindje nu? Was het advies van de kraamhulp niet alleen voor de eerste dagen?
    Ik zou alleen de eerste dagen wakkermaken ('s anachts mag er 5 uur tussen zitten) maar als je kindje boven het geboortegewicht zit, voldoende aan blijft komen en voldoende plasluiers hebt, dan zou ik je kindje gaan volgen.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klinkt alsof je kraamhulp al weg is en je kindje dus sowieso een week of 2 oud? Lekker op verzoek gaan laten komen, eventueel niet langer ertussen dan 4 uur... Scheelt je weer een uurtje, ;)

7. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik herken zo goed je gevoel. Dat had ik ook in het begin. Kon er slecht tegen dat ik elke keer op de klok moest kijken. Dat hebben we los gelaten en Evy gaf het perfect zelf aan! Kijk gewoon een paar keer aan en laat haar zelf wakker worden. Misschine is ze na 3,5 uur zelf wakker om te eten,..dat is ook prima. Ik zou alleen als je kindje nog heel klein is niet langer dan 4 uur overdag en 6 uur 's nachts doen.

8. 894hi

894hi Niet meer actief

dat iedere 3 uur wou de kraamverzorgster zo.. zo stond het ook in het kraamboek... nu is ze bijna 2 weken oud ( ze is van 17 -07-2009) vanmiddag heeft ze alles er uit gegooid dus volgens mij heeft ze veel te veel binnen gehad

ik ga langzaam maar wat minder met de klok werken...denk ik

9. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ja ik gaf vanaf het begin om de 4 uur. Deed ik het eerder ging ze echt ook spugen. De eerste weken is om de 4 uur belangrijk. Nu komt ze soms om de 4,5 uur en dan weer om de 2,5 uur. Ze halen het toch wel in.
    Gefeliciteerd met je kleine spruit nog :)

10. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Hou je ons een beetje op de hoogte? ;)

11. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Anders even overleggen met het consultatieburo, ikzelf zou zeggen: ga lekker voeden op verzoek. Dan geef je altijd genoeg.

12. 894hi

894hi Niet meer actief

gister heeft e 2x alles terug gegeven... arm meisje ligt ze in dr bedje te slapen met die dikke klokkers in de nek, neus , en oor.... vandaag gaat alles goed nog niks terug gegeven gelukkig :)
    gaat een stuk prettiger nu ik iets minder met de tijd bezig ben

ik laat haar zelf komen en als ik het nodig vind krijgt ze ook dr melk...en kom nogsteeds aan de 7 voedingen per dag alleen zit er soms iets meer tijd tussen maar het gaat goed komen dus :)

13. 4days

4days Niet meer actief

Ik heb mijn zoontje ook de eerste week krampachtig om de 3 uur aangelegd, want iedereen zei het en overal stond het als advies, minimaal om de 3 uur i.v.m. productie. Maar het was zinloos, hij wilde maar om de 4 uur drinken, en als ik hem eerder aanlegde dronk hij gewoon niet en meldde zich dan weer als het zijn tijd was... Ik ben na een weekje ofzo dan ook gewoon op verzoek gaan voeden, en het ging echt prima. Helemaal geen problemen gehad met de productie of wat dan ook.

14. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Mijn kraamzorg adviseerde mij ook om ervoor te zorgen dat er 3 uur tussen de voedingen komt te zitten. Vooral omdat het mij dan meer rust zou gunnen in de nacht (zit wat in!)

Maar hoe dwing je zoiets af bij een kleintje? Ze drinkt zoveel zij wilt, ze komt wanneer zij dat wilt...

Kraamzorg gaf me als tip: eerst je ene borst aanbieden.. daarna luier verschonen..vervolgens je andere borst als 'toetje'.

Soms helpt dit, maar vaak genoeg neemt zebij het toetje mijn tepel in de mond..knabbelt aan mijn tepel of zuigt even 2x en valt dan toch in slaap.

Moet zeggen dat ik het dus op vraag doe.
    Vannacht zat er de ene keer 2 uur tussen en tegen de ochtend sliep ze toch 3 tot 4 uurtjes door. Het verschilt dus echt.
    Er kan ook 1,5 uur tussen zitten. Dat is wel slopend in de nachten soms val ik bijna in slaap terwijl ze aan mijn borst hangt...want je bent toch wel weer minstens 3 kwartier bezig met zo een kleintje.

Vandaag was ik dan ook even helemaal op.. Doe ook nooit een dutje overdag. Ja vandaag wel...was echt op!

Deel Deze Pagina