Hallo allemaal, ik heb een vraagje.... Ik ben morgen 5 weken zwanger maar heb alleen maar last van gevoelige tepels en borsten. Ik merk dat ik sinds gisteren geen gevoelige tepels meer heb en mn borsten worden ook steeds minder? Ik ben hier onzeker over omdat ik eerder al een miskraam heb gehad. Ik heb wel eens gelezen dat als je zwangerschapsverschijnslen afnemen het dan mis kan gaan... Herkent iemand dit van jezelf of van iemand anders horen zeggen? Ik hoop zo dat iemand anders het herkent en er niets aan de hand is! Groetjes Chiesa
Ik had bij deze zwangerschap ook nergen slast van, alleen toen ik net overtijd was was ik heel koortsig en toen een hele tijd niks, toen had ik dezelfde angst als jij nu hebt, maar met 6 weken begon de misselijkheid en overgeven, pfffff en meestal begint het rond de 6 weken echt goed te werken de verschijnselen!
ze komen en gaan weer, die verschijnselen. De 1 heeft er veel last van, de ander bijna helemaal niet. Neus maar eens rond in het verloskundigen forum: steevast stellen ze dat het wel of niet hebben van symptomen niks zegt over de zwangerschap. Zolang je geen krampen in combinatie met rood bloed hebt, mag je er gerust van uitgaan dat alles in orde is.
Ik zit ook elke morgen te checken of m'n borsten wel nog pijn doen... maar ik denk dat we ons daarop niet te blind mogen staren... gewoon zoveel mogelijk proberen genieten van onze zwangerschap. Ik denk dat de meiden die met hun hoofd boven de wc-pot hangen, er wel anders over denken en het liever niet zo fel ondervonden
Hoi Chiesa, Zelf ben ik bezig voor de eerste maar mijn zusje is in juni bevallen van een dochtertje (zoooo'n lief knuffeltje!) en heeft heel de zwangerschap nergens last van gehad. Het enigste wat ze als kenmerk had was dat haar tepels donkerder werden, dus ik zou me geen zorgen maken. Geniet van je zwangerschapstijd meid en een dikke knuffel voor je! Groetjes; Cindy
In het begin deden mijn borsten weinig pijn. De ene keer meer dan de andere keer. Dat wisselde tot ongeveer 6,5 week. Daarna begon meer ellende. Misselijk en de borsten deden meer pijn. Nu weer minder pijn in mijn borsten, maar ze jeuken nu wel. Allemaal zo onzeker, ik snap je heel goed. Ik voelde elke dag aan mijn borsten of ze nog wel pijn deden. Nog elke dag twijfel ik of het allemaal wel goed gaat en goed zit. Ik herken het dus, dat het de ene dag meer pijn doet dan de andere keer, vooral in de eerste 6 weken.
Ooh bedankt voor jullie lieve en opbeurende reacties.... Mn vriend zegt net nog: kom op genieten meid IK probeer het en anders kom ik jullie weer vragen om me op te beuren hoor... Dankjewel allemaal xxx
He Chiesa, ik had ook de ene keer wel kwaaltjes en de andere keer een stuk minder of zelfs af en toe helemaal niks en ik ben alweer 14 weken dus maak je niet te druk. Het is normaal. Ik kan het me wel voorstellen trouwens hoor
hoi ben blij dat ik deze topic lees, ook ik had vandaag minder pijn aan mijn borsten, maar wel erge hoofdpijn, ik dacht dat dit een slecht teken was, maar ik lees dat jullie dit ook ervaren. Ik heb angst om mij te binden aan het vruchtje, en ik betrap me erop dat ik probeer te vergeten dat ik zwanger ben , ik ben heel blij dat ik zwanger ben hoor, maar ik ben bang van die eerste 12 weken en durf mij nog niet hechten aan het vruchtje, kindje in wording ... vandaag vertelde iemand mij nog over haar miskraam aan 8 weken enz, ... moest alles aanhoren, kon haar niet vertellen dat ik zwanger ben... intussen voel ik dat ik inwendig onrustig ben.... en mijn man zegt dat ik anders moet leren denken, want het zo nog rapper op een MK kan uitdraaien, ik probeer, maar alleen lukt het mij niet goed....
Pfffffffffffffff THANK GOD 4 THIS TOPIC! Ik heb net nl. bij te Juni Mama's ook deze vraag neer gezet..en wat ben ik blij om te horen dat ik niet de enige ben... Vandaag precies 5 weken en ik mag 18/10 voor het eerst naar de Vlos...ik hoop dat het tot die tijd goed gaat en dat de zwangerschapssymtomen (al is het voor mijn eigen "geruststelling" zich duidelijker mogen aankondigen) Greetz Silla
hoi dames,mijn symptomen waren ook inneens weg en gister had ik toch last van misselijkheid ale: dus we moeten maar aannemen dat alles goed is en mijn verloskundige zegt ook dat als je niet bloed of/en heftige krampen hebt je je niet al te veel zorgen moet maken want het is maar een klein percentage vrouwen dat te maken krijgt met een dood vruchtje zonder dat ze het merken.misschien beurt het wat op mij gaf het een beetje meer geruststelling.FIJNE ZWANGERSCHAP ALLEMAAL! en geniet ervan.
Ik ben blij dat ik deze topic geopend heb want ik zie dat ik gelukkig niet de enige ben! Ik moet zeggen dat alle reacties me super goed doen en echt een stuk geruster ben
Ik was in het begin ook misselijk en toen begonnen bij mij de zuurbranden maar ik heb nou helemaal nergens geen last van. Ja alleen van ongelooflijk pijnlijke borsten en droge tepels. Dat is eigenlijk het enigste. Ik heb soms ook wel eens de gedachten van "straks leeft het niet meer" maar dan is er mijn liefje weer die dan zegt maar je groeit en je borsten doen zeer dus het leeft echt nog wel. De één heeft er maar last van dan de ander. Dikke kus Fennita
Thanxxx lieve meiden voor deze topic! Ook ik ging mij een beetje zorgen maken. De eerste week dat ik het wist (toen was ik een week overtijd al) had ik last van mijn buik, rug en benen (zoals ik me voel bij ongesteldheid). En nu sinds een week helemaal nergens last van....! Aan de ene kant natuurlijk heerlijk...maar toch ook onzeker! Ben toch wat geruster nu....het blijft toch allemaal gek. Je ziet nog niks...en toch is het zo! wat lijkt het me geweldig om over 5 weken het hartje te horen. Denk dat ik me dan pas echt zwanger voel! Succes iedereen met de zwangerschap, dat jullie er ook enorm van mogen genieten!
Ik heb precies hetzelfde! Voel niets! Af en toe een vol gevoel maar verder helemaal geen klachten. Ja een week voor mijn NOD menstruatieklachten maar dat was het. Heb nu ook nog geen pijn aan mijn borsten of donkere tepels. Ook ik maak me dan zorgen...zo van ohhhh zo dadelijk gaat het niet goed. En hoe meer ik er aan denk hoe onzekerder ik word. Ik denk wel idd dat je het zeker moet voelen als er iets niet goed zit...dan moet je toch flinke krampen krijgen en bloedverlies. Nou laten we onszelf niet gek maken en genieten van de zwangerschap..
hahaha, wat grappig om dit allemaal te lezen. Ik ben ook blij dat ik dit lees, want ik ervaar precies hetzelfde. Twee weken geleden deden mijn borsten echt megapijn, en nu voel ik ze nog maar af en toe. Ook de vermoeidheid neemt af en verder heb ik helemaal nergens last van, dus ook vroeg me af of dan alles nog wel goed is.... Ik mag 19 oktober voor de eerste keer naar de vk, ben heel erg benieuwd.....Succes iedereen!
He marjelleke wij zijn precies even lang zwanger! wat grappig. 19 okt al naar de vk. Hihi ik moet nog bellen...... snel even doen dan!
Hahaha, das inderdaad wel grappig! ga maar eens gauw bellen! Laat je nog even weten wanneer je een afspraak hebt?
Doe ik! In de folder staat gelieve alleen op donderdagochtend en maandagochtend te bellen. En morgen moet ik werken. Zal dus pas maandag worden. Ik laat het je weten!