steken in de buik vooral 'savonds en 's nachts

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door michella3, 5 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. michella3

michella3 Lid

5 nov 2008
    7
    0
    0
    Enschede
    hoi

ik ben nu 6 weken zwanger..
    en heb bijna wel elke avond en nacht erge steken in mijn buik..
    soms ook overdag maar dan niet zo erg.
    heb verder geen bloedverlies..

2dagen terug hebben ze wel een echo gemaakt om te kijken of ik misschien een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had maar dat was gelukkig niet het geval.

ik kan ook heel moeilijk van mij ontlasting afkomen en als ik buikpijn heb moet ik ook bijna altijd na de wc..
    een kruik helpt wel..

maar ben nu heel bang dat ik misschien een miskraam zal krijgen :(

lijkt dit er ook op of hoort die buikpijn er bij?
    ben trouwens ook rug patiënt en het trekt door na de onder rug waardoor het denk ik erger word.

groetjes michella

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Michella,

ik snap je ongerustheid, maar voor nu is lijkt het gelukkig wel allemaal goed te zitten. Dat de echo goed was is al heel fijn en het kan inderdaad ook goed dat de pijn van de groei van je baarmoeder komt. Ook kan het van je darmen komen, vooral als je al moeizame ontlasting hebt, je baarmoeder raakt in de zwangerschap vaak om het minste of geringste geirriteerd, ook dus door borrelende darmen. Zorg er voor dat je in ieder geval veel drinkt. En het kan in jouw geval ook nog je rug zijn, want door de hormonen word je gestel toch een beetje weker en wellicht heb je pech dat je dat nu al in je rug voelt. Het kunnen dus meerdere dingen zijn (die overigens echt niet de hele zwangerschap zo hoeven te zijn), maar voorlopig is het goed en ik duim met je mee. Bij de 2e echo zal je al een stuk geruster zijn denk ik!

Groetjes Brigitte

3. michella3

michella3 Lid

5 nov 2008
    7
    0
    0
    Enschede
    hoi hoi
    bedankt voor je berichtje..
    het gaat nu al beter met mij eet veel vezels en eet elke ochtend een bakje activia en dat helpt echt!

volgende week moet ik voor mijn eerste gesprek naar de verloskundige en misschien dat ik dan nog even een extra echo krijg.

groetjes michella

Deel Deze Pagina