Ik ben nu 35 weken zwanger en op zich gaat alles goed. Toch heb ik ineens heel veel last van angst dat er iets niet goed is met het kindje. De combinatietest was goed (1:12000) en ook op de 20 weken echo is er niks raars gezien. Heb afgelopen week nog een liggingsecho gehad, maar omdat het kindje met de rug naar mijn rug lag kon ze de beentjes/rug e.d. niet goed zien. Het leek er verder gewoon goed uit te zien lijkt me want ze heeft verder niets gezegd. Toch ben ik opeens zo ontzettend bang dat er toch iets mis is. Ons kindje had bijvoorbeeld bij zowel de 12 weken als de 35 weken de tong steeds uit de mond. Kan dit iets betekenen? De kans lijkt heel klein, omdat er op die 3 echo's niks raars gezien is en de combinatietest een goede uitslag gaf, maar de laatste echo is gemaakt door een vk die geen seo?? opleiding had gedaan. Verder is het kindje de hele zwangerschap al heeeeeeel erg druk en beweeglijk. Ook bewegingen die op stuiptrekkingen lijken. Ik maak mezelf waarschijnlijk gewoon hartstikke bang, maar die angst overheerst nu zo enorm dat ik niet echt kan genieten van deze laatste weken
Hoi hoi, Wat je beschrijft is een hele normale angst die bij veel vrouwen in eens op gaat spelen aan het einde. Het is lastig en de spanning blijft die kan ik je niet wegnemen. Maar de NT meting gaf een prachtige uitslag de 20 wkn echo was goed! Je mag er van uit gaan dat het allemaal goed is. Het maakt het kindje niet minder welkom toch? Geniet van de bewegingen die ga je straks nog missen! Indien de angst gevoelens blijven praat er dan eens over met je verloskundige of met een maatschappelijk werkster. Imke