kleine vrouwen, kort bovenlijf, eerder bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Daantje57, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Vandaag was ik bij de vk en die zei, 'zo, je buik zit al goed vol'. Ik ben niet erg groot van mezelf en heb daarnaast ook nog een kort bovenlijf. Volgens mijn vk zou dit kunnen betekenen dat hij wat eerder komt, zo niet zei ze 'dan gaat ie wel behoorlijk klem zitten'. De baby wordt geschat op 6,5 pond bij 40 weken, dus zo groot is dat nu ook weer niet.

nu wilde ik weten of er vrouwen zijn met ervaring. Was jij klein of juist groot, en had dit invloed op wanneer je bent bevallen?

van mij mag de kleine man best komen over een weekje :) ...

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik ben klein met een kort bovenlijf en de oudste is veel te vroeg geboren maar dat kwam door Hellp, maar mijn jongste dochter is gewoon met 40+2 geboren. Prima op tijd dus. :)

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Rare opmerking Ken genoeg kleine vrouwen die gewoon overtijd gaan..

Ik zelf ben ook klein en draag een grote baby, ben dus ook goed gevuld..
    Onze dochter vulde ook mijn hele buik.. En ben uiteindelijk bij 39 ingeleid i.v.m weinig vruchtwater maar had totaal nog geen verweking of ontsluiting dus als dat niet was gebeurd met het vruchtwater dan had ze waarschijnlijk nog een tijdje gezeten..

4. mendy

mendy Bekend lid

27 jul 2010
    629
    0
    0
    op de Rijn...
    Ik ben ook klein en had een giga volle buik.. (4360gram en 56 cm kwam eruit). Maar hij bleef mooi zitten tot 41+3 toen ben ik ingeleid hij had dus totaal geen zin..

5. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik ben klein en bevallen met 39.5
    mijn schoonzus ong net zo klein ingeleid met 41.3

6. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik ben 1.63 met een kort bovenlijf en altijd een enorm buik aan de voorkant.
    Ik ben van de oudste twee bevallen met resp 42 en 42.2, de derde met 40.1 en de vierde met 40. Alle bevallingen zijn ingeleid. De twee laatste ivm medische redenen eerder, de 2 eerste omdat ik toen niet verder over tijd mocht lopen.

Ik beval dus absoluut niet eerder door mijn korte bovenlijf. Volgens de gyn hadden ze alle 4 nog wel even blijven zitten als ze niet gehaald waren. (placenta's zagen er nog zo goed uit volgens hem)
    Ze wogen alle 4 trouwen boven de 8 pond...

7. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    haha... nou zo te lezen zegt het dus echt helemaal niks.... afwachten dus maar dan ;)... dankjulliewel!

Deel Deze Pagina