Kan mijn vk iets voor mij betekenen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Danny, Nov 21, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Danny

Danny Niet meer actief

Hallo,
    Ik heb een beetje een vreemde vraag. Ik werk in de thuiszorg als huishoudelijke hulp voor 28 uur per week.
    Sinds ongeveer 2/3 weken valt t werk mij echt zwaar, heb t gevoel helemaal op te zijn. Ik zit er helemaal doorheen. Ik kan mijn gezinnen niet meer de hulp bieden die zij nodig hebben en mijn lichaam kan t niet meer aan. Dit uit zich in t constant vermoeid zijn.

Nu heb ik dit gisteren met mijn leidinggevende besproken om gedeeltelijk in de ziektewet te gaan en de helft van mijn uren gewoon te blijven werken.
    Dit vond zij helemaal niks, want ze vond dat ik geen medische reden had om me ziek te melden. Nu heeft ze voorgesteld om 2 dagen in de week administratief werk te gaan doen en 3 dagen gewoon mijn eigen werk.
    Ik kon hier helaas niet mee akkord gaan, omdat t administratieve werk dan op n kantoor hier 30km vandaan moet worden gedaan en ik krijg morgen pas mijn rijbewijs en durf niet zover te rijden. Met t openbaar vervoer is ook geen optie aangezien t kantoor op t industrieterrein ligt.

Nou vroeg ik me af os mijn verloskundige hierin iets voor mij zou kunnen betekenen, want dit schiet zo niet op, en ik kan echt niet meer.
    Ik weet ook dat als ik me nu volledig ziek meld ik vreselijk veel gezeik krijg en ik ben nu al zo gestresst door dit gedoe.

Alvast bedankt voor de moeite en t antwoord (sorry voor t lange verhaal)!

Liefs Danny

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Danny,

als verloskundige mag je alleen maar een advies uitbrengen. De ARBO-arts moet toestemmen in de ziektewet of andere werkzaamheden. De eerste 16 weken zijn vaak het meest vermoeiend voor zwanger vrouwen. Daarna krijgen de meeste weer meer energie en zijn ze een stuk minder moe. Eigenlijk moet je eerst proberen of je in je prive situatie het een en ander kunt regelen zodat je daar je rust kunt pakken. Wat de arts je heeft voorgesteld is een veel voorkomend voorstel en niet raar dus. En je moet ook nog een hele tijd voordat je gaat bevallen, dus daarom dat ARBO artsen niet happig zijn op nu al een ziektewet aanvraag in te willigen. Probeer thuis je rust te vinden, spreek niet teveel dingen af buiten je werk de komende weken. Bewaar ze voor over een paar weken. Hopelijk krijg je snel je energie terug en kun je weer met frisse moed verder werken.

Groetjes Brigitte

Share This Page